Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Αυξάνεται το ενδιαφέρον για υγραεριοκίνηση στην Ξάνθη

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για υγραεριοκίνηση στην Ξάνθη

0

Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr
 
 
Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζει το υγραέριο ως εναλλακτικόκαύσιμο και καταγράφεται μια αυξητική τάση και στην Ξάνθη, οιιδιοκτήτεςαυτοκινήτων να εγκαθιστούν το σύστημα υγραεριοκίνησης στους κινητήρεςτωναυτοκινήτων στα πιστοποιημένα συνεργεία αυτοκινήτων και να φουλάρουν τααυτοκίνητά τους με υγραέριο από τα δύο βενζινάδικα που έχουν τηνανάλογηυποδομή στο νομό μας. Η τάση αυτή έχει ως αιτιολογία τη συνεχή άνοδοτης τιμήςτης βενζίνης σε συνδυασμό με την μισή τιμή που πωλείται το υγραέριο,ενώ μιαάλλη διάσταση που αφορά  στουςπεριβαλλοντικά συνειδητοποιημένους στο γεγονός ότι το υγραέριοθεωρείταιοικολογικό καύσιμο που δεν δημιουργεί ρύπους και έχει πολύ μικρότερεςεκπομπέςδιοξειδίου άνθρακα απ’ ότι η βενζίνη.
 
Και βενζινοκίνητα και υγραεριοκίνητα
Όπως μας πληροφορεί ο υπεύθυνος συνεργείου αυτοκινήτων που είναιπιστοποιημένο για την εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης καιβρίσκεταιστο 1ο χιλιόμετρο Ξάνθης – Καβάλας κ. ΑντώνηςΚαρατζίκος,ακολουθείται η εξής διαδικασία. Τοποθετείται μια συσκευή στον κινητήρα και μιαδεξαμενή στο πορτ – μπαγκάζ καθώς και διάφορα άλλα εξαρτήματα και τοαυτοκίνητοπλέον έχει τη δυνατότητα να κινείται και με βενζίνη και με υγραέριο.Κυρίωςχρειάζεται την βενζίνη στο ξεκίνημα και κατόπιν καίει υγραέριο: «Οιεπιδόσειςείναι ίδιες και ο οδηγός αν δεν προσέξει τις φωτεινές ενδείξεις δεν θακαταλαβαίνει τη διαφορά ως προς το καύσιμο». Να σημειώσουμε ότι αυτό τοσύστημαεγκαθίσταται σ’ όλα τα αυτοκίνητα και στα μεν παλαιάς τεχνολογίαςστοιχίζει 600ευρώ ενώ τα νεότερα και μεγαλύτερου κυβισμού μέχρι και 1500 ευρώ καιότι η εξοικονόμησηκαυσίμου εμφανής καθώς το υγραέριο κοστίζει 80 λεπτά ενώ η μέση τιμήτηςβενζίνης ξεπερνά το 1,70 το λίτρο!
 
Παντελώς ακίνδυνο λένε αυτοί που ξέρουν
Είναι γεγονός ότι ακούγεται πολύ δελεαστικό αυτό κυρίως απόοικονομικής αλλά και οικολογικής άποψης όμως στον αντίποδα κάποιοιείναιεπιφυλακτικοί εκφράζοντας φόβους για κινδύνους ανάφλεξης σε περίπτωσηατυχήματος καθώς το υγραέριο είναι εύφλεκτο όπως άλλωστε και η βενζίνη.Όμωςκατηγορηματικός είναι ο κ. Καρατζίκος όπως και κ. Καρκάνης  Αναστάσιος μηχανικόςαυτοκινήτων που  εδώκαι έξη μήνες χρησιμοποίει το υγραέριο ωςκαύσιμο στο αυτοκίνητό του. Συγκεκριμένα ο κ. Καρατζίκος τονίζει:«Κανέναςκίνδυνος δεν υπάρχει. Σε περίπτωση ατυχήματος για την ανάφλεξη θαευθύνεταιπρώτα η βενζίνη καθώς το υγραέριο αναφλέγεται πιο δύσκολα. Αυτόυποστηρίζει καιο κ. Καρκάνη και αναφέρεται σε ατύχημα του 1981 που υπήρχε ανάφλεξη απότηβενζίνη ενώ παρέμεινε άθικτη η δεξαμενή του υγραερίου: «Εγώ προσωπικάέχωεγκαταστήσει το σύστημα στο αυτοκίνητό μου εδώ και 6 μήνες. Ηεξοικονόμηση σεκαύσιμα είναι της τάξης του 35 – 40%. Πλήρωσα 1.100 ευρώ και σχεδόν έχωκάνειαπόσβεση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από το υγραέριο ούτε αλλάζεικάτι στησυμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυτό που πιθανόν μπορεί ν’ αλλάζει είναιστησυμπεριφορά του οδηγού που …ξανοίγεται λίγο παραπάνω χωρίς να σκέφτεταιτοκόστος όπως με τη βενζίνη που οδηγεί πιο συντηρητικά. Επιπλέον τουγραέριο έχεικατ’ όγκο καυσίμου 1% λιγότερους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα σε σχέσημε τηβενζίνη. Δηλαδή συμφέρει και στην τσέπη και στο περιβάλλον»,επισημαίνει ο κ.Καρκάνης.
Το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών προς το υγραέριοεπιβεβαιώνει και ο πρόεδρος των πρατηριούχων κ. Σιούτας Γιάννης τουοποίου τοπρατήριο που βρίσκεται στην ανατολική είσοδο της πόλης είναι ένα από ταδύο σταοποία μπορούν οι οδηγοί να βρουν και να εφοδιαστούν υγραέριο:«Ιδιαίτερα απότις αρχές του χρόνου έχουμε έκδηλο ενδιαφέρον. Μας ρωτούν τι χρειάζεταιαν τουςσυμφέρει κ.λ.π. Είναι βέβαιο ότι συμφέρει και ότι είναι απόλυταασφαλές».   
 
Προσοχή στα συστήματα εκ… Βουλγαρίας
Είναι παρατηρημένο ως φαινόμενο να πηγαίνουν οδηγοί στη Βουλγαρίαόπου τους τοποθετούν σε τρείς μόνο ώρες (όταν στα συνεργεία της Ξάνθηςχρειάζονται 3 μέρες) το σύστημα υγραεριοκίνησης που επίσης κοστίζειαρκετάφτηνότερα. Όμως οι ειδικοί όπως ο κ. Καρατζίκος, ο κ. Καρκάνης εφιστούντηνπροσοχή τονίζοντας ότι αυτά τα συστήματα δεν τηρούν τις προδιαγραφέςκαι γιαυτό δεν περνούν από το ΚΤΕΟ και μετά από λίγο καιρό εμφανίζονταιδιάφοραπροβλήματα στο αυτοκίνητο.
 
Μήπως η ζήτηση φέρει αύξηση;
Οι νόμοι της αγοράς είναι δεδομένοι και η ζήτηση φέρνει αύξηση καικατά συνέπεια τίθεται το ενδεχόμενο της αύξησης της τιμής του υγραερίουμε τηναύξηση της φορολογίας του. Όμως προς το παρόν προστατεύεται από τηνΚοινοτικήΟδηγία 96/2003 και της συνθήκης του Κιότο που αφορά στη φορολογία στα καύσιμα και ως εναλλακτικό καύσιμοέχειφορολογία 25% έναντι 100% της βενζίνης και 10% του φυσικού αερίου.Επιπρόσθεταη Κοινοτική Οδηγία ορίζει μείωση των ρύπων και των εκπομπών διοξειδίουτουάνθρακα και η χώρα μας η οποία πληρώνει πρόστιμα οφείλει ναεναρμονιστεί σ’αυτή και ως προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλει η χρήση του υγραερίουπου σεευρωπαϊκές χώρες είναι πολύ διαδεδομένο ως καύσιμο ενώ στην Αθήναχρησιμοποιείται στα ΤΑΞΙ από το 1981.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όλοι οι σταυροί των υποψηφίων στις εκλογές του Επιμελητηρίου

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.gr  Με πλειοψηφήσαντα  τοσυνδυασμό «Επ…