Το τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα ξεχείλισε το ποτήρι της οργής των συνδικαλιστών της εταιρείας. Αποφάσισαν να κάνουν απεργία διαρκείας. Και με το δίκαιό τους. Η κατάφορη αδικία τους κλείνει τον οισοφάγο και τους αεραγωγούς. Αύριο-μεθαύριο μπορεί να μπούνε στο εργοστάσιο για δουλειά και οι ίδιοι οι συνδικαλιστές-ο μη γένοιτο- και να υποστούμε και μία τέτοια απώλεια . Θεός φυλάξοι μεθ όλων των επιτετραμμένων Αγίων του.
Η εργοδοσία είναι ανάλγητη, σκληρή και αδηφάγος. Η εργοδοσία σήμερα είναι το ίδιο το κράτος και δεν μπορεί ο κάθε πολίτης να παίζει με την ζωή των τιμίων συνδικαλιστών. Ο κάθε τυχάρπαστος υδραυλικός, υπάλληλος του ΟΣΕ και της ΔΕΗ, ο κάθε υφασματέμπορος, ζωέμπορος και ζαχαροπλάστης δεν υπολογίζει την ζωή του συνδικαλιστή και ενδέχεται αύριο να τον βάλει και αυτόν να δουλέψει δίπλα στα καζάνια χύτευσης του σιδηρονικελίου. Σε αυτή την περίπτωση ποιος θα έχει την ευθύνη για την ζωή του συνδικαλιστή; Άντε εσύ τώρα τρέξε να βρείς τον φορολογούμενο στην Άνω Αγουλινίτσα για να του επιρρίψεις τις ευθύνες ενός μεγάλου ατυχήματος. Αδύνατον. Το χωριό είναι πολύ ορεινό.
Η λύση είναι μία. Να κλείσει το εργοστάσιο και να πάνε όλοι στην ευχή της Παναγίας της Προυσώτισας. Αρκετά ανεχθήκαμε την εργοδοσία Μποδοσάκη του φαταούλα, δεν θα ανεχθούμε τώρα και την εργοδοσία του σκληρού Ελληνικού λαού. Έχουμε εμείς ράμματα για την γούνα των μετόχων της Λαρκο, Βενζινοπωλων, οδοκαθαριστών και εκδοροσφαγέων της κεντρικής Βαρβακείου κρεαταγοράς. Ναι, έχουμε και γι αυτούς τους αισχρούς μετόχους ράματα μιας και το κράτος πλέον είναι ο εργοδότης. Θα τους βρούμε δέκα εκατομμύρια Έλληνες και θα τους καταδικάσουμε έναν έναν.
Δεν έχει λέει η εταιρεία τα απαραίτητα χρήματα για να αγοράσει σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό. Και τι μας το λένε δηλαδή και δεν πλακώνουν τους Έλληνες στο φορολογικό καρπαζίδι για να τα βρούν. Ερωτώ, γιατί; Δεν μπορεί ο κάθε ραφτάκος και ο κάθε ελεγκτής του ΟΣΕ να κρύβεται άλλο, πρέπει να πληρώσει αδρά και θαρρετά. Μέτοχος της Λάρκο δεν ήθελε να γίνει; Ε, ωραία, τώρα να πληρώσει για να μάθει τη γεύση του βερύκοκου. Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις, φώναζαν όλοι, να παραμείνει η Λάρκο σε κρατική κατοχή. Παρέμεινε. Τώρα καθηγητάκο και σύ υπαλληλίσκε της Νομαρχίας τροχάδην στο Δημόσιο ταμείο, ιδιοκτήτες είστε, πληρώστε και ξαναφωνάξτε ‘’όχι στις ιδιωτικοποιήσεις’’, μην αλλάζετε τέμπο μόνον, χωρίς φάλτσα.
Όμως το κακό ξεκινάει από αλλού, εκείνος ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι φταίει για όλα. Αυτός άρχισε να σχεδιάζει τα πρώτα μηχανικά συστήματα, αυτός φταίει και καλά θα κάνουν οι Μητροπόλεις να του στείλουν, εκεί που είναι, ένα ξεγυρισμένο ανάθεμα. Και δεν είναι ο μόνος, πρέπει να κατηγορηθεί και ο Rudolf Diesel ο εφευρέτης της μηχανής εσωτερικής καύσεως. Και να πληρώσουν οι απόγονοί του για τους νεκρούς τόσα χρόνια στην άσφαλτο. Και για τα ναυάγια πρέπει να πληρώσουν για να βρούμε την ισορροπία μας.
Ας δώσουμε το παράδειγμα ως Έλληνες και να κλείσουμε όλες τις Βιομηχανικές μονάδες μας. Είμαι σίγουρος πως και άλλοι λαοί θα μας ακολουθήσουν στον δύσβατο δρόμο της κατηφόρας. Τροχάδην θα πηγαίνουμε. Η λύση πλέον είναι ολοφάνερη, η Λάρκο πρέπει να κλείσει για να δοθεί ένα ηχηρό ράπισμα στη σκληρότητα του Ελληνικού λαού που δεν εξοφλεί τις υποχρεώσεις του. Είμαι ανεπιφύλαχτα με το μέρος των υπέροχων συνδικαλιστών. ‘’Και οι επτά ήταν υπέροχοι’’. Εξαιρετική ταινία.
Φοίβος Ιωσήφ