Η Παιδεία στη χώρα μας είναι γεγονός ότι συνταράσσεται…Ένα ευρέος φάσματος πανεκπαιδευτικό μέτωπο έχει δημιουργηθεί και εκλαμβάνει απροσδόκητες και μη προβλέψιμες διαστάσεις η ρήξη του με το υπουργείο Παιδείας και την κυβερνητική ευρύτερα εφαρμοσμένη πολιτική στο χώρο της Παιδείας. Αυτό εξάλλου απέδειξε και η απόφαση του πρωθυπουργού να συναντηθεί με την Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών σε μια προσπάθεια να εξευρεθεί μια λύση ώστε να ανοίξουν τα σχολεία.
Η συνάντηση πρωθυπουργού – εκπαιδευτικών
Eπί της ουσίας, ο πρωθυπουργός «έδωσε» στους εκπαιδευτικούς τη μείωση του αριθμού των δόσεων του περίφημου επιδόματος των 105 ευρώ σε 4 αντί για 6 δόσεις, πάντα όμως σε διάρκεια τριετίας. Άφησε, επίσης, να εννοηθεί, εμμέσως πλην σαφώς, ότι αν λήξει η απεργία των δασκάλων μπορεί να βρεθεί τρόπος να μην παρακρατηθούν τα ημερομίσθια της απεργίας και με κάποιο τρόπο, που θα βρεθεί μέσω της διαδικασίας της αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών, να δοθούν στους δασκάλους που απέργησαν. O κ. Kαραμανλής πέραν τούτων υποσχέθηκε αυξήσεις μισθών σε βάθος πενταετίας έως και επταετίας και ζήτησε από δασκάλους και καθηγητές να ακολουθήσουν τον δρόμο της ευθύνης. Οι δάσκαλοι επισημαίνουν ότι «δεν έχει υπάρξει ουσιαστική διαφοροποίηση στις κυβερνητικές θέσεις και προτάσεις, όσον αφορά στα κυρίαρχα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα του κλάδου. Ύστερα από αυτό γίνεται φανερό ότι ο μόνος δρόμος που απομένει είναι η συνέχιση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική και η διεύρυνση του πανεκπαιδευτικού και πανεργατικού μετώπου». Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι καθηγητές, όπως διαφάνηκε από σχετική ανακοίνωσή τους. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις οι κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν θα είναι ηπιότερης μορφής, όπως 24ωρες απεργίες, στάσεις εργασίας, συλλαλητήρια, παραστάσεις διαμαρτυρίας και εκδηλώσεις ενημέρωσης των πολιτών.
Οι καταλήψεις των μαθητών
Ο αναβρασμός στην Παιδεία ξεκίνησε με τις καταλήψεις των φοιτητών – άνοιξη καλοκαίρι – συνεχίζεται με την απεργία επί 1, 5 μήνα των δασκάλων και τις περιορισμένες απεργίες των καθηγητών και κορυφώνεται με τις καταλήψεις των μαθητών που μπήκαν κι αυτοί στο χορό των κινητοποιήσεων. Άξιο προβληματισμού θεωρείται το γεγονός ότι 1000 σχολεία στην Ελλάδα τελούν υπό κατάληψη των μαθητών. Οι μαθητές πέρα από τα βασικά αιτήματα (5% για την Παιδεία, Δημόσια Παιδεία) «κολλούν» κάθε φορά και τα ιδιαίτερα αιτήματα του σχολείου τους, ενώ δεν δείχνουν ν’ ανησυχούν ιδιαίτερα για την απώλεια διδακτικών ωρών. Το γεγονός δε ότι οι καταλήψεις τους ακολουθούν των απεργιακών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών μπορούν να εκληφθούν ως απόρροια του τεταμένου της κατάστασης στην εκπαίδευση περισσότερο, παρά σαν αγωνιστική διεκδίκηση των δικών τους αιτημάτων που πολλά απ’ αυτά λέγονται για να λέγονται και πολλοί μαθητές δεν γνωρίζουν γιατί κάνουν κατάληψη!
Πάντως σους δρόμους βγήκε το μεσημέρι της Τετάρτης το 5ο Γυμνάσιο (φωτο) με πανό και συνθήματα…
Αυτό που στην παρούσα φάση ενδιαφέρει είναι να γνωρίζουν αμφότερες οι πλευρές ότι το σκοινί όταν παρατεντώνεται σπάει και επιβάλλεται να βρουν κοινό τόπο επίλυσης των προβλημάτων γιατί αν μη τι άλλο όλα αυτά στρέφονται ενάντια στην παιδεία και αποδεικνύουν ότι είναι ο μεγάλος ασθενής που χρήζει επειγόντως μέτρων «περίθαλψης».
Μαριάννα Ξανθοπούλου