Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Online “φρένο” σε ανασφάλιστα οχήματα και χωρίς ΚΤΕΟ

Online “φρένο” σε ανασφάλιστα οχήματα και χωρίς ΚΤΕΟ

0

Βαριές και άμεσες καμπάνες σε 500.000 παραβάτες


Νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου δεδομένου που υπάρχει στις ψηφιακές βάσεις ώστε να εντοπίζονται σε “πραγματικό χρόνο” ανασφάλιστα και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα δρομολογεί η κυβέρνηση κατ’ εφαρμογή κοινοτικής οδηγίας.

Ουσιαστικά ξεπερνιέται ο σκόπελος των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ώστε να κλείσει η “πληγή” των τουλάχιστον 500.000 ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους συνιστώντας “απειλή” για εκατομμύρια πολίτες. Παράλληλα, δρομολογούνται αυστηρότεροι έλεγχοι και ποινές και για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Οχήματα ασυντήρητα για χρόνια ακινητοποιούνται σε κεντρικές οδικές αρτηρίες και προκαλούν κομφούζιο. Ασυνείδητοι οδηγοί κυκλοφορούν με ανασφάλιστα ΙΧ, εμπλέκονται σε τροχαία και καταδικάζουν τα θύματά τους -στην καλύτερη περίπτωση- στο να μπλέκουν με χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες για να αποζημιωθούν μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου που έχουν συγκροτήσει γι’ αυτό το λόγο οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Οι προσπάθειες εντοπισμού και περιορισμού των ανασφάλιστων οχημάτων που έγιναν και τα προηγούμενα χρόνια -ύστερα από μαζικές διασταυρώσεις η ΑΑΔΕ είχε στείλει μαζικά ειδοποιητήρια σε περισσότερους από 500.000 οδηγούς που είχαν εντοπιστεί να οδηγούν ανασφάλιστοι- δεν έλυσαν οριστικά το πρόβλημα. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών επανέρχεται. Κατ’ εντολή της κοινοτικής νομοθεσίας, δρομολογούνται έλεγχοι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, ενώ η ίδια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί και για τον εντοπισμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Online “φρένο” σε ανασφάλιστα οχήματα και χωρίς ΚΤΕΟ: Βαριές και άμεσες καμπάνες σε 500.000 παραβάτες

Η ελληνική πολιτεία έχει υποχρέωση συμμόρφωσης με νέα κοινοτική οδηγία η οποία ψηφίστηκε το 2021 και έπρεπε να έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία από τον Δεκέμβριο του 2023. Η κοινοτική οδηγία, αφορούσε σε τέσσερις τομείς:

 

  1. Έλεγχοι ασφάλισης οχημάτων από κράτη μέλη
  2. Χρήση βεβαιώσεων ιστορικού αξιώσεων των ληπτών της ασφάλισης από νέες ασφαλιστικές εταιρείες
  3. Ελάχιστα υποχρεωτικά ποσά ασφαλιστικής κάλυψης
  4. Αποζημίωση των ζημιωθέντων λόγω ατυχημάτων σε περιπτώσεις αφερεγγυότητας ασφαλιστικής επιχείρησης

Στο πεδίο του ελέγχου ασφάλισης οχημάτων, η οδηγία ανοίγει τον δρόμο για ηλεκτρονικές διασταυρώσεις σε πραγματικό χρόνο με στόχο τον άμεσο εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Ουσιαστικά, θα επιτρέπεται η διασταύρωση των στοιχείων των οχημάτων που εμφανίζονται σε κυκλοφορία (δεν έχει κατατεθεί δηλαδή αίτηση ακινησίας) με το μητρώο των ασφαλισμένων οχημάτων και για όσα οχήματα δεν εντοπίζεται ασφάλεια θα υπάρχει άμεση επίπτωση για τον οδηγό.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΑΑΔΕ: Τι απαντά στους λογιστές για τα λάθη στις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Αναλυτικά η απάντηση της ΑΑΔΕ Με αφορμή ανακοίνωση λογιστών – φοροτεχνικών για τη πρ…