elenidfn@yahoo.com
Έναμήνα λειτουργίας έχει συμπληρώσει μία καινοτόμα, κοινωνικά αφυπνισμένηκαισυνδεδεμένη με το οικονομικό κλίμα της εποχής πρωτοβουλία προσφοράς απόεκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης της Ξάνθης, οι οποίοι αποφάσισαννα μηστερήσουν την ευκαιρία από τους μαθητές οικονομικά ασθενέστερωνοικογενειών γιαπερισσότερες διευκρινίσεις, συμβουλές και οδηγίες αναφορικά με τοκρίσιμο μέσοεισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τη συμμετοχή δηλαδή στιςΠανελλαδικέςΕξετάσεις. Το Σχολείο Αλληλεγγύης λειτουργεί σήμερα με συνεχώςαυξανόμενοαριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών. Διαθέτει 22 καθηγητές και 100 μαθητέςπουπαρακολουθούν μαθήματα κατεύθυνσης και γενικής παιδείας της 3ηςλυκείου, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, στους χώρους που βρήκε «στέγη», στο 2ο Λύκειο Ξάνθης. Μάλιστα, τοπολλαπλασιαζόμενοενδιαφέρον έχει δημιουργήσει την ανάγκη ύπαρξης 2 τμημάτων σε μαθήματα,όπως ταλατινικά, η έκθεση και τα μαθηματικά.
Μίαευκαιρία για τους μαθητές
Γιατους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν η λειτουργία τουσχολείουαλληλεγγύης είναι μία δικαίωση και μία ικανοποίηση λόγω τηςανταπόκρισης, ίσωςκαι πέρα από κάθε προσδοκία. Η κ. Βασιλική Αγοραστού που συμμετείχε απότηναρχή στην πρωτοβουλία και τις διαδικασίες οργάνωσης του σχολείου αυτούσημειώνει: «το ενδιαφέρον που υπάρχει εδραιώνει τη λειτουργία τουσχολείουαλληλεγγύης. Οι μαθητές έρχονται και παρακολουθούν με σοβαρότητα καικανείς απόόσους έχουν δηλώσει συμμετοχή δεν έχει φύγει, χάνοντας το κίνητρο τηςαπουσίαςοικονομικής δαπάνης». Η κ. Αγοραστού εντοπίζει το συνειδητοποιημένοενδιαφέρονκαι στο γεγονός ότι οι μαθητές, παρόλο που είναι κουρασμένοι μετά τοσχολικόωράριο, κάνουν κουράγιο και συνεχίζουν απευθείας στα ενισχυτικάμαθήματα τουσχολείου αλληλεγγύης, γνωρίζοντας ότι είναι μόνο δύο ημέρες τηνεβδομάδα.Μάλιστα, συμμετέχουν και μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές για 2ηκαι 3η χρονιά και δεν θα είχαν τη δυνατότητα ναπάνε ξανά σε φροντιστήρια,καθότι ανήκουν σε πολύτεκνες ή οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες.«Είναι μιαευκαιρία για εμάς», λένε στους καθηγητές τους. Η κ. Αγοραστού σημειώνειεπίσηςότι στα μαθήματα του σχολείου αλληλεγγύης έρχονται και μαθητές από ταλύκειατης Γλαύκης και των Αβδήρων, ακόμα και μαθητές που φοιτούν μεν στασχολεία τηςπόλης, αλλά μένουν στα χωριά.
Αναζητούντρόπους για να καλύψουν φωτοτυπίες και λειτουργικά
Αυτήτη στιγμή κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών του σχολείου αλληλεγγύης είναιναπροκύψουν κάποια μικρά έσοδα ώστε να καλύπτονται οι ελάχιστεςλειτουργικέςδαπάνες για χαρτί για φωτοτυπίες και τη χρήση ενός προτζέκτορα. «Τογεγονός ότιέχουμε το χώρο είναι πολύ σημαντικό. Για τα υπόλοιπα, το να ζητήσουμεχρήματααπό τους μαθητές το έχουμε αποκλείσει εξαρχής, δε θα επιβαρυνθούν ούτεέναευρώ. Προσπαθούμε να βρούμε κάποια χρήματα μέσω ανακύκλωσης χαρτιού καιαναζητούμε και άλλους τρόπους», σημειώνει η κ. Αγοραστού.
Αποδοχήκαι επιβράβευση
Ητοπική κοινωνία δέχθηκε με ευχαρίστηση αυτή την πρωτοβουλία πουξεκίνησε απότην Ξάνθη για να στηρίξει τους μαθητές που αδυνατούσαν να εξασφαλίσουνδιδακτική ενίσχυση με άλλους τρόπους. Το δέχθηκε και το καλωσόρισεγιατίαποτελεί μία αφιλοκερδή προσπάθεια ανθρώπων- εκπαιδευτικών που ήρθανκαι μεταξύτους πιο κοντά με γνώμονα την προσφορά και την υπερπήδηση των τεχνικώνδυσκολιών με στόχο τη στήριξη των μαθητών, που καλούνται ναανταποκριθούν σεένα σύστημα Παιδείας με αρκετές παθογένειες και τη δύσκολη οικονομικήσυγκυρίαπου βιώνουν ο καθένας στο σπίτι του.
Από τηνπλευρά του και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας ΕκπαίδευσηςΞάνθηςκ. Γιώργος Παπαδόπουλος, αφού διευκρίνισε ότι: «σαν διεύθυνση δενέχουμε καμίαεμπλοκή και η λειτουργία τους είναι μετά το ωράριο», ανέφερε ότιπρόκειται για«μία καλή κίνηση των εκπαιδευτικών, γιατί στέκεται δίπλα στηνπροσπάθεια τωνπαιδιών».