Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 «Νέα ήθη» στην καταναλωτική συμπεριφορά

«Νέα ήθη» στην καταναλωτική συμπεριφορά

0

Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr
 
 
Η οικονομική κρίση με τις οδυνηρές συνέπειές της στο πορτοφόλι του έλληνα καταναλωτήκαθώς και ηαβεβαιότητα για το αύριο μέσα σ’ ένα πλαίσιο αστάθειας στις εργασιακέςσχέσειςτον έχει σε τέτοιο βαθμό διαποτίσει ώστε ν’ αλλάξει τις συνήθειες του,ναεπαναπροσδιοριστεί σε σχέση με την καταναλωτική του συμπεριφορά, να«κτίσει»ένα νέο προφίλ καταναλωτή που σε καμιά περίπτωση δεν συγκρίνεται με τοστοιχείοτου υπερκαταναλωτικού που τον χαρακτήριζε προ κρίσης!
Αυτό θα έχει και μια θετική πλευρά αν δεν γινόταν εξ’ ανάγκης και ανπαγιωθεί σαν συμπεριφορά,  καθώςυποδηλώνει μια πιο ώριμη καταναλωτική συμπεριφορά που όμως έχειαρνητικόαντίκτυπο στην αγορά αφού μειώνει τους τζίρους των καταστημάτων
 
Πέρασε η εποχή των «παχιών αγελάδων»
Πέρασαν οι εποχές με τα υπερχειλισμένα καλάθια στο σούπερ – μάρκετπου περιείχαν και του πουλιού το γάλα και οι «επιδρομές» στα μανάβικαμε αγορέςγια παράδειγμα: 7 ποικιλιών μήλων(ξυνόμηλα μπανανόμηλα, φιρίκιακ.ο.κ.)! Τώρα ηεικόνα που συναντά κανείς είναι νοικοκυρές με λίστα που ψάχνουν γιαπροσφορές!
Και όταν έρχεται η ώρα του ταμείου πολλά προϊόντα βγαίνουν απ’ τοκαλάθι γιατί δεν φτάνουν τα λεφτά!
 
Το νέο προφίλ του έλληνα καταναλωτή: ψώνια με λίστα
 Σύμφωναμε έρευνα τηςNielsen οι 9 στους 10 πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ με λίστα των ειδώνπουχρειάζονται και η τελική επιλογή γίνεται με βάση την τιμή ύστερα απόσύγκρισημέσα στο κατάστημα.
Η εμπορική κατανάλωση συνεχίζει να κινείται πτωτικά με ποσοστά πουξεκινούν από το 5% και φτάνουν στο 38% (από τα τρόφιμα μέχρι τις αγορέςγιαρούχα και παπούτσια). Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οιεπιχειρήσειςλιανεμπορίου το 2010 οι πωλήσεις στο φρέσκο γάλα µειώθηκαν 4%, στααρτοσκευάσµατα και το ψωµί 5,2%, στα κατεψυγµένα αλιεύµατα 6%, στααναψυκτικά9,6%, στους χυµούς 10,6% και στο ελαιόλαδο 5,8%.
Η πτώση συνεχίζεται και μάλιστα με μεγαλύτερο ρυθμό από την αρχή τουχρόνου, γεγονός που δείχνει ότι οι τιμές θα πιεστούν περαιτέρω, προςόφελος τουκαταναλωτή. Και θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πέρυσι τα προϊόνταιδιωτικήςετικέτας στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν 19,5% έναντι του 2009. Φέτος«τρέχουν»με ρυθμό ανάπτυξης 28%. Και δεν είναι τυχαίο. Οι καταναλωτές ταπροτιµούν -σεποσοστό 44%- λόγω της χαμηλής τιμής τους και ορισμένες κατηγορίεςκατέχουνµερίδια µε διψήφια ποσοστά (π.χ. τα χαρτικά 57%, τα προϊόντα ντομάτας20,9%, ταελαιόλαδα 15,7%) τους χυµούς 10,2%).
 
Στο κυνήγι των προσφορών
Μάλιστα οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ συμφώνησαν να συμμετέχουνστην καμπάνια για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων, ώστε ναστηριχθούν οιΈλληνες παραγωγοί και οι επιχειρήσεις. Ας σημειωθεί ότι από την αρχήτου χρόνουστις µεγάλες αλυσίδες 1.000 και πλέον είδη είναι προσφορές. Δηλαδή είτεμεμειωμένη τιμή, είτε με δωρεάν διάθεση ακόµη ενός προϊόντος. Τοφαινόμενο είναιγενικό αφού ακόμα και μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες διαφημίζουν μεγάλες-περιοδικές- μειώσεις στις τιμές των προϊόντων κατά 30% και 40%.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα πράσινα άλογα

Έναςαπό τους πιοσυχνούς λεξιλογικούς μύθους σχετίζεται με την αρχαιοελληνική, δήθεν,προέλε…