elenidfn@yahoo.com
Εγκρίθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οιπροτάσεις των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης για τις καταργήσειςκαισυγχωνεύσεις σχολείων, όπως είχε σχεδιάσει το υπουργείο, προκειμένου ναπροβείσε μία εκτεταμένης κλίμακας αναδιάρθρωση που θα εξυπηρετεί καλύτερατουςπαιδαγωγικούς σκοπούς και θα εξοικονομεί πόρους για τη δημόσια παιδεία.ΣτηνΞάνθη, οι αλλαγές χαρακτηρίζονται ήπιας κλίμακας και περιλαμβάνουν μόνοδημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία (όχι όμως ειδικά σχολεία), αφού καμίααπόφασηδεν αναφέρεται στα σχολεία της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, αν και αρχικάυπήρξε ηπρόταση συνένωσης του 2ου και 3ουΓυμνασίου.
Ποια σχολεία συνενώνονται, ποια υποβιβάζονται και ποιααναβαθμίζονται
Σύμφωνα με το σχέδιο που συνέταξε το γραφείο της ΠρωτοβάθμιαςΕκπαίδευσης Ξάνθης και έκανε δεκτή η Περιφερειακή Διεύθυνση ΕκπαίδευσηςΑΜΘ,προωθήθηκαν οι παρακάτω αλλαγές:
– Υποβιβάζεται το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης(από 9/θέσιοσε 8/θέσιο), το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης (από7/θέσιο σε6/θέσιο), το Δημοτικό Σχολείο Αβάτου (από 4/θέσιο σε 3/θέσιο), τοΔημοτικόΣχολείο Δεκάρχου (από 3/θέσιο σε 2/θέσιο) και το Δημοτικό ΣχολείοΕξοχής (από6/θέσιο σε 4/θέσιο). Ακόμη υποβιβάζεται το νηπιαγωγείο Πάχνης (από2/θέσιο σε1/θέσιο).
– Συγχωνεύονται 1) στο 6/θ δημοτικό σχολείο Αβδήρων: το 6/θ δημοτικόσχολείο Αβδήρων, το 2/θ του Πόρτο Λάγος (κλειστό), το 2/θ της Μάνδραςκαι το3/θ της Νέας Κεσσάνης (κλειστό), 2) στο 6/θ δημοτικό σχολείο Γενισέας:το 6/θδημοτικό σχολείο Γενισέας με το 1/θ δημοτικό σχολείο Βαφέικων(κλειστό), 3) στο6/θ Δημοτικό Σχολείο Διομήδειας: το 6/θ Δημοτικό Σχολείο Διομήδειας με το 2/θ Δημοτικό σχολείοΑυξεντίου, 4) στο6/θ δημοτικό σχολείο Πολυσίτου: το 6/θ δημοτικό σχολείο Πολυσίτου, μετο 3/θδημοτικό σχολείο Κουτσού, το 2/θ δημοτικό σχολείο Λευκόπετρας και το2/θδημοτικό σχολείο Πηγαδίων και 5) στο 12/θ 13οδημοτικό σχολείο: το6/θ 13ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης με το 6/θ 19οδημοτικόσχολείο Ξάνθης. Επίσης, συγχωνεύονται: 1) σε 2/θ νηπιαγωγείο Αβδήρων:το 1/θνηπιαγωγείο Αβδήρων, το 1/θ νηπιαγωγείο Μάνδρας (κλειστό), το 1/θνηπιαγωγείοΜυρωδάτου, το 1/θ νηπιαγωγείο Ν. Κεσσάνης (κλειστό) και το 1/θνηπιαγωγείοΠόρτο Λάγος (κλειστό), 2) σε 2/θ νηπιαγωγείο Βαφέικων: το 1/θνηπιαγωγείοΒαφέικων, το 1/θ νηπιαγωγείο Κουτσού και το 1/θ νηπιαγωγείο Πηγαδίων,3) σε 1/θνηπιαγωγείο Ωραίου (Κύκνου): το 1/θ νηπιαγωγείο Κύκνου και το 1/θνηπιαγωγείοΜάνταινας, 4) σε 2/θ νηπιαγωγείο Σμίνθης, το 1/θ νηπιαγωγείο Σμίνθης,το 1/θνηπιαγωγείο Κίρρας και το 1/θ νηπιαγωγείο Προσηλίου, 5) σε 1/θνηπιαγωγείοΤεμένους τα 1/θ νηπιαγωγεία Τεμένους και Σατρών, 6) σε 1/θ νηπιαγωγείοΠετροχωρίου τα 1/θ νηπιαγωγεία Πετροχωρίου και Λεύκης, 7) σε 1/θνηπιαγωγείοΕξοχής τα 1/θ νηπιαγωγεία Εξοχής και Μέλισσας και 8) σε 1/θ νηπιαγωγείοΑυξεντίου, τα 1/θ νηπιαγωγεία Αυξεντίου και Μαγικού.
Σ. Μελισσόπουλος: «Η ίδια η «ζωή» και η πρακτική υποκίνησαν τοσύνολο των προτάσεών μας»
Επεξηγώντας τη φιλοσοφία που διέπει το σύνολο των προτάσεων πουκατέθεσε το γραφείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, ο προϊστάμενοςκ.Σάββας Μελισσόπουλος, υπογραμμίζει ότι γνώμονας όλων των αλλαγών ήτανναδημιουργηθούν κυρίως 6/θ και 12/θ σχολεία, αλλά και νηπιαγωγεία, μεδυναμικήκαι προοπτική, ευθυγραμμισμένη με τις καινοτόμες δράσεις που φέρνει τοΝέοΣχολείο του Υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα, ο ίδιος σημειώνει ότι: «στονομό μαςγίνονται 8 συγχωνεύσεις που αφορούν νηπιαγωγεία με πολύ μικρό αριθμόνηπίωνστις οποίες εμπλέκονται 21 νηπιαγωγεία από τα οποία όμως τα 3 ήταν ήδηκλειστά.Οι υποβιβασμοί πέντε σχολείων και ενός νηπιαγωγείου έγιναν γιατί οαριθμός τωνμαθητών αυτών των σχολείων δεν δικαιολογούσε την ύπαρξη αυτών τωνοργανικώνθέσεων», ενώ παράλληλα τονίζει ότι προτάθηκαν οι αναβαθμίσεις του 18ουΔ.Σ. και του Δ.Σ. Ευλάλου, αλλά, επειδή απαιτούν αποφάσεις συναρμόδιωνυπουργείων θα γίνουν σε μεταγενέστερο χρόνο. Ακόμη, δίνοντας έμφαση στογεγονόςότι για την κατάρτιση των προτάσεων προηγήθηκε ένας ευρύς διάλογος καιεπικοινωνία με όλους τους δημάρχους του νομού, το σύλλογο ΕκπαιδευτικώνΠρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τον πρόεδρο των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνωντηςπεριοχής και ενημερώθηκαν οι τοπικοί θεσμικοί παράγοντες, εξήγησε ότι:«Δενπροχωρήσαμε σε κάτι τραγικό, δεν χρησιμοποιήσαμε καμία βάρβαρηδιαδικασία καιοι προτάσεις μας διακατέχονταν από απόλυτο σεβασμό στις εκπαιδευτικέςμαςανάγκες αλλά και στις λεπτές ισορροπίες των τοπικών κοινωνιών. Δηλαδήουσιαστικά, όλες αυτές τις εξελίξεις τις «επέβαλε» η ζωή, αφού έτσιδιαμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικές μας ανάγκες» και πρόσθεσε ότι: «αυτέςείναι καιοι δυνατότητές μας αφού όλοι πια θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό οελληνικός λαόςνα πληρώνει χρήματα για εκπαιδευτικές διαδικασίες που ουσιαστικά δεφέρουνυψηλό ποιοτικό αποτέλεσμα».
Ακόμη, ο κ. Μελισσόπουλος έκανε τη σημαντική διευκρίνιση ότι τοσύνολο του εκπαιδευτικού χάρτη για την Ξάνθη καταρτίστηκε πάνω στηδέσμευση τουυπουργείου ότι δε θα υπάρξει κανέναν πρόβλημα με τη μεταφορά τωνμαθητών,διαφορετικά οι «Κασσάνδρες» θα επαληθευτούν και δε θα είναι δυνατό ναλειτουργήσει προς το συμφέρον των μαθητών η όλη διαδικασία.
Δεν διευκρινίστηκε ακόμη αν θα υπάρξουν αλλαγές στα μειονοτικάσχολεία
Ωστόσο, δεν υπάρχουν νέα σχετικά με την «τύχη» των μειονοτικώνσχολείων, αφού, όπως μας ενημερώνει ο προϊστάμενος του γραφείουμειονοτικήςεκπαίδευσης κ. Γιώργος Κουράκος «παρουσιάστηκαν μεν στο υπουργείο οιπροτάσειςτων υπηρεσιακών, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν θα λάβουν χώρααλλαγέςστα μειονοτικά σχολεία». Συμπλήρωσε επίσης, ότι ούτως ή άλλως το πνεύματωνπροτάσεων είναι πολύ ήπιο και ότι αντίστοιχη διαδικασία, αλλά σε πολύχαμηλότερους τόνους, ακολουθήθηκε και πέρυσι και οδήγησε σε 2-3καταργήσειςσχολείων και μία αναβάθμιση.