Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Ενιαία στρατηγική το κλειδί για τον τουρισμό

Ενιαία στρατηγική το κλειδί για τον τουρισμό

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Απόψεις, παράπονα, προβλήματα καιπροτάσεις κατατέθηκαν, καταγράφηκαν και συζητήθηκαν στην πρώτησυνάντησηεργασίας των εμπλεκομένων του Τουρισμού που διοργάνωσε η αντιδημαρχίαΤουρισμούτου δήμου Ξάνθης σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή του νομού, παρουσίατου αντιπεριφερειάρχηγια θέματα Τουρισμού κ. Κώστα Παπακοσμά. Από τις τοποθετήσειςαναδείχθηκαν οιποικίλες αγκυλώσεις της διοίκησης που βάζουν εμπόδια στουςεπαγγελματίες, ηαδυναμία στην αποτελεσματική αξιοποίηση προγραμμάτων και η έλλειψηολοκληρωμένης και στοχευμένης προβολής όλων των συγκριτικώνπλεονεκτημάτων τηςΞάνθης, ενός τόπου, που όπως για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε,προσφέρεται γιααειφόρο τουρισμό με ποικίλες μορφές, εναλλακτικό, γαστρονομικό,φυσιολατρικό,ιαματικό, πολιτιστικό. Στην πορεία στης συζήτησης αναδείχθηκε το θέματηςαπουσίας συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, καθώς και οι αδυναμίεςπουδημιουργεί η έλλειψη ενιαίας σρατηγικής στον τουρισμό, η οποία θαγλίτωνεαρχές, φορείς και επαγγελματίες από χρήμα και χρόνο και παράλληλα θαέδινε μιαπιο συγκεκριμένη, συγκεντρωμένη, οργανωμένη και πολύπλευρη εικόνα στηντουριστική προβολή της περιοχής μας. Στους παριστάμενους δόθηκανερωτηματολόγιαγια να τα συμπληρώσουν ανώνυμα, βοηθώντας έτσι στην πληρέστερηκαταγραφή τωνπροβλημάτων του νομού στα θέμα τουρισμού.
 
Σαφείς αναπτυξιακούς στόχουςκαι χρονοδιαγράμματα
Την αποτελεσματικότητα καιλειτουργικότητα της συνεργασίας υπογράμμισε ο κ. Παπακοσμάς ανοίγονταςτησυζήτηση και στη συνέχεια ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. ΦώτηςΚαραλίδης κάλεσεόλους τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό να καταδείξουν προβλήματα καιστοιχείαώστε να φέρουμε την πολυπόθητη ανάπτυξη στο νομό, ενώ δεν παρέλειψε ναεπισημάνει ότι δυστυχώς, για κάθε πρωτοβουλία τροχοπέδη αποτελούνσυνθήκες όπωςη Ramsar και η Natura.Την ανάγκηπρογραμματισμού των αναπτυξιακών στόχων με σαφήνεια κατέδειξε οδήμαρχος Ξάνθηςκ. Μιχάλης Στυλιανίδης, προτείνοντας ενιαία στρατηγική προβολής τουνομού τηςΞάνθης, αναδεικνύοντας παράλληλα όλες τις ιδιαιτερότητες της περιοχής.
 
Τουριστικό προϊόν με ονοματεπώνυμο
Στο θέμα αυτό, ο οικοδεσπότηςαντιδήμαρχος Πρασίνου και Τουρισμού κ. Απόστολος Αγκόρτσας κατέδειξετηναναποτελεσματικότητα και σπατάλη που γίνεται με την πανσπερμία έντυπουυλικού,όπου κάθε δήμος, κάθε φορέας και κάθε σύλλογος βγάζει το δικό τουφυλλάδιοπροβολής. Ακόμη, επισταμένως αναφέρθηκε στο θέμα των μεταφορών,τονίζοντας ότιπρέπει να δοθεί άδεια στους τουριστικούς πράκτορες να συνδέσουν μεμικράβανάκια τα αεροδρόμια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με την Ξάνθη καιξεκαθάρισεότι οι συμμετοχές στις τουριστικές εκθέσεις πρέπει πλέον να πάψουν ναγίνονταιμε τη λογική της εκδρομής. «Απαιτείται σωστή κατάρτιση και πλήρηςπροετοιμασία», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Κοιτάμε πλέον το αύριο», τόνισεο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης κ. Κώστας Χατζηκωνσταντίνου,συμπληρώνοντας ότι «αυτό για εμάς είναι πια θέμα επιβίωσης». Εξήγησεότι: «το1992 κάναμε την υπέρβαση δημιουργώντας μια Ένωση για τη Θράκη συνολικάγιατίαυτό είναι το τουριστικό προϊόν, το brand name.Όμως, όσο ήμασταν κι εμείς βολεμένοι με τους Έλληνες τουρίστες πουερχόταν στην περιοχή μας κάναμε ατόπημα ανάλογο με το Χρηματιστήριο καιαγνοήσαμε τα βόρεια σύνορά μας . Σήμερα πρέπει να δώσουμε προσοχή σετουρίστεςαπό Τουρκία, Βουλγαρία, Γιουγκοσλαβία, Τσεχία. Αλλά αυτή η περιστροφήαπαιτεί ξεβόλεμακαι εξωστρέφεια και από τους επαγγελματίες και από τις αρχές».  Από μέρους των τουριστικώνπρακτόρων μίλησε οκ. Τζενγκίζ Ουζούν τονίζοντας και αυτός ότι το τουριστικό μέλλονβρίσκεται στηναγορά της Τουρκίας. «Δε τους ενδιαφέρει μόνο η περιοχή μας, τουςενθουσιάζει»και αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 35% των Τούρκων που κάνουνταξίδια στοεξωτερικό αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα. Τέλος, την εισήγησή του  έκανε και ο κ. ΗλίαςΜιχαηλίδης,επαγγελματίας εναλλακτικού τουρισμού (Riverland)ο οποίος στάθηκεστα πλεονεκτήματα που μπορεί να φέρει η ανάπτυξη του εναλλακτικούτουρισμού,αφού, όπως πληροφόρησε: «το 25% των ευκατάστατων ευρωπαίων με υψηλόεπίπεδομόρφωσης αναζητά πρωτότυπες βιωματικές εμπειρίες και τουριστικέςυπηρεσίες πέρααπό το τρίπτυχο ήλιος- θάλασσα- φιλοξενία» και πρότεινε αφενόςσυγκεκριμενοποίηση του τουριστικού προϊόντος, καθώς σήμερα όλα τα ωραίαπράγματα της Ξάνθης είναι ασύνδετα, Κέντρο Ενημέρωσης Επισκεπτών καισωστή καιεύκολη πληροφόρηση για όλες τις εκδηλώσεις που εκτυλίσσονται στο νομό.
 
1 μάρκετινγκ, 1 φυλλάδιο, 1προβολή στον τουρισμό
Ο οικονομολόγος Σταύρος Αμιράς,παίρνοντας το λόγο σημείωσε ότι υπάρχει ανάγκη για ενιαία στρατηγικήστοντουρισμό μέσω ενός φορέα διαχείρισης.
Ο εμπορικός διευθυντής του XanthiPress.grΠέτρος Ούτσηςπαρουσίασε το μοντέλο ενιαίας τουριστικής προβολής μέσα από θεματικέςιστοσελίδες (GoXanthi, Nestohoria.gr, Pomakohoria.gr, Karnavalixanthi.gr, metaxaslines.gr),τονίζοντας ότι πρέπει πλέον να ληφθεί υπόψη ότι το 80% των κρατήσεωνγίνεται απότο διαδίκτυο.
Ο κ. Ιωάννης Λαφτσόπουλος,ιδιοκτήτης του «Ζ» Palace, παρέθεσε τα παράπονά του σχετικά με την απουσίατουριστικού σχεδιασμού και συνέπειας στην Ξάνθη και ανέφερεπαραδείγματαεπισκεπτών που βρήκαν κλειστό το Μοναστήρι της Παναγίας, το μουσείο τωνΑβδήρωνκλπ. Στο ίδιο κλίμα, και η κ. Αθανασία Κοψαλίδου, που διαθέτει τημονάδα του«Πέτρινου Λόφου» με αγανάκτηση αναφέρθηκε στους κλειστούς τουριστικούςχώρους,ανάμεσά τους και τα λουτρά της Ποταμιάς που βρίσκονται έναντι τουξενοδοχείου.Από την πλευρά των ξενοδόχων και η κ. Νατάσα Αναστασιάδου του ‘Motel Natassa’ αναφέρθηκε στην καθαριότητα και την εικόνα τηςπόλης, αλλά και η οργάνωση για την παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις.
Τα προβλήματά τους με τη διοίκησηκαι τη νομοθεσία που δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες συνθήκεςκατέθεσαν οΝαπολέων Σγουρίδης, σχετικά με το επισκέψιμο οινοποιείο πουκατασκευάζει και οκ. Ιωάννης Τσεγγελίδης σχετικά με ασφαλιστικά θέματα όσον αφορά τουςεταίρουςτης ξενοδοχειακής του μονάδας.
Ολοκληρώνοντας τις παρεμβάσεις, οπρόεδρος του ΕΒΕ κ. Παναγιώτης Ανδρικόπουλος υπογράμμισε ότι πρέπει οιεπαγγελματίες να σταματήσουν να βασίζονται στην Πολιτεία, ότι πρέπει ναενισχυθεί η συνεργασία με τη Βουλγαρία και να αξιοποιηθεί ουσιαστικά τοΤοπικόΣύμφωνο Παράδοσης και Ποιότητας
 
Επικαιροποίηση μελετών καιπροώθηση ενδοπεριφερειακού τουρισμού
Ο κ. Παπακοσμάς, ανανεώνοντας τοραντεβού του με τους ξανθιώτες εμπλεκόμενους του τουρισμού καισυγκεντρώνονταςόλα τα θέματα που τέθηκαν επεσήμανε (α) την ανάγκη δημιουργίας ενόςχάρτηάμεσων ενεργειών και μακροπρόθεσμων στόχων, ώστε να ξεκινήσει ηυλοποίηση, (β)την επικαιροποίηση μελετών, κάποιες αποτελούν πολύτιμο οδηγό, κάποιεςείναιανέφικτες, (γ) τη συνέργεια με τον ΕΟΤ, (δ) την έμφαση στις νέεςτεχνολογίες μεπαράλληλη αξιοποίηση των εκθέσεων, δεσμεύτηκε ότι πλέον σε αυτές θασυμμετέχουνάνθρωποι του τουρισμού και όχι αιρετοί, (ε) τις δράσεις εσωτερικούτουρισμού μεαξιοποίηση της Εγνατίας, (στ) την ανάπτυξη του ενδοπεριφερειακούτουρισμού μεμειωμένες τιμές ή προσφορές για την κινητροδότησή της.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όλοι οι σταυροί των υποψηφίων στις εκλογές του Επιμελητηρίου

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.gr  Με πλειοψηφήσαντα  τοσυνδυασμό «Επ…