Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Νέες Τεχνολογίες & Περιφερειακός Τύπος

Νέες Τεχνολογίες & Περιφερειακός Τύπος

0

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, το Σάββατο/Κυριακή 23-24 Ιανουαρίου 2010, στο Ινστιτούτο Επαρχιακού τύπου (ΙΕΤ) στα Χανιά, σημαντική διημερίδα του Συνδέσμου Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων (ΣΗΠΕ) για τις σύγχρονες τεχνολογίες και την συμβολή τους στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του περιφερειακού τύπου. Η διημερίδα που είχε ως γενικό τίτλο «Νέες τεχνολογίες και Περιφερειακός τύπος: Επιχειρηματικές Στρατηγικές στην Ψηφιακή Σύγκλιση», διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου (ΙΕΤ) στους Άγιους Πάντες Αποκορώνου Χανίων. Πετυχημένη διημερίδα με πολλές παρουσίεςΠλήθος κόσμου από τον πνευματικό κόσμο των Χανίων, τοπικοί βουλευτές του νομού όπως οι κ.κ Σκουλάκης και Δαμιανάκης, ο νομάρχης Χανίων, Γρηγόρης Αρχοντάκης και ο δήμαρχος της πόλης, Κυριάκος Βιρβιδάκης, ο γενικός διευθυντής Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος, Νίκος Παπαδάκης, αλλά και ο αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος, μια ιστορική φυσιογνωμία, παραβρέθηκαν στις εργασίες της διημερίδας που αποτέλεσε την παρθενική εκδήλωση πριν από τα εγκαίνια του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου που αναμένεται να πραγματοποιηθούν προς το τέλος της άνοιξης. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι χαιρετισμό στις εργασίες της διημερίδας απεύθυνε και ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Σταύρος Αρναουτάκης, αλλά και ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας, Γιώργος Πετρουλάκης. Μαζί με όλους τους προαναφερόμενους, αισθητή ήταν η παρουσία πολλών εκδοτών που οι εφημερίδες τους είναι μέλη του ΣΗΠΕ, οι οποίοι ταξίδεψαν από όλα τα μέρη της Ελλάδας, προκειμένου να παραβρεθούν στην διημερίδα και να ενημερωθούν για την σχέση νέων τεχνολογιών και περιφερειακού τύπου. Παρόντες ήταν και οι βασικοί ομιλητές, πανεπιστημιακοί καθηγητές κ.κ Μειμάρης, Πανηγυράκης, Μπακουνάκης, που μαζί με τον ερευνητή του τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ, κο Κουτσομπόλη, αλλά και τον διευθυντή σύνταξης του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Νικόλα Βουλέλη, προσπάθησαν να ρίξουν φως στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τύπος στο νέο διαμορφωμένο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, αποτιμώντας παράλληλα τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών, αλλά και ειδικοί σε θέματα marketing, design, εφαρμογών εκτύπωσης και προεκτύπωσης (κκ. Πολυκανδριώτης, Ντόμαλης, Καραμολέγκος, Χαβούζης, Γεωργακόπουλος, Μακρής) που έδωσαν το στίγμα της νέας εποχής και την ψηφιακή εναρμόνιση των εφημερίδων με αυτή. Οι ομιλητές για τα φλέγοντα αυτά θέματα που απασχολούν σοβαρά τον περιφερειακό τύπο, και που αφορούν την εξοικείωση ή μη των περιφερειακών εφημερίδων με τα νέα τεχνολογικά δεδομένα, την πορεία της δημοσιογραφίας στην νέα εποχή, αλλά και τις νέες δυνατότητες ψηφιακής εκτύπωσης, εφαρμογών και σχεδιασμού των εφημερίδων, καθήλωσαν τους παραβρισκόμενους που παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εργασίες της διημερίδας.Ομιλίες της πρώτης ημέρας Η ημερίδα του ΣΗΠΕ στο ΙΕΤ αποτέλεσε το εφαλτήριο μιας σειράς εκδηλώσεων, ημερίδων και σεμιναρίων που θα συνεχίσουν να τελούνται από ΄δω και στο εξής στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου στα Χανιά (που είναι δημιούργημα του ΣΗΠΕ), μέχρι και την οργάνωση των εγκαινίων του που αναμένονται ,όπως προαναφέρθηκε, προς το τέλος της άνοιξης – αρχές καλοκαιριού. Ο πρόεδρος του ΙΕΤ, Γιάννης Γαρεδάκης, ο άνθρωπος που προσέφερε επί χρόνια και συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον ΣΗΠΕ, ανοίγοντας τις εργασίες της διημερίδας, έκανε μια μικρή ιστορική αναδρομή αναφερόμενος στις συνθήκες οργάνωσης του Ινστιτούτου, αλλά και τους στόχους που έχει θέσει για το μέλλον αναφορικά με την επιμόρφωση των δημοσιογράφων της Περιφέρειας, σε στενή συνεργασία με αντίστοιχα ιδρύματα του εξωτερικού. Ο πρόεδρος του ΣΗΠΕ, Λεωνίδας Βαρουξής, που εκ μέρους του Δ.Σ απένειμε τιμητική πακέτα στον πρόεδρο του ΙΕΤ, ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ότι οι συγκυρίες για τις περιφερειακές εφημερίδες είναι δύσκολες. Περιέγραψε λεπτομερώς του στόχους του ΣΗΠΕ, τις επαφές με την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, την προσπάθεια ανεύρεση διαφήμισης με δεδομένο το θολό τοπίο που υπάρχει, την αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, την διακίνηση και διανομή των εφημερίδων, αλλά και την χάραξη νέων στόχων από τις εφημερίδες – μέλη του ΣΗΠΕ. «Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε στόχους και οράματα», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η ευθύνη για την νέα πορεία που πρέπει να χαραχθεί, ανήκει σε όλους και κανείς δεν πρέπει να απέχει από έναν αγώνα που σε καμία περίπτωση δεν θα είναι εύκολος. «Η Πολιτεία θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο χρηματοδότησης για την στήριξη του Ινστιτούτου Επαρχιακού τύπου που είναι η κοιτίδα του μέλλοντος», υπογράμμισε στην ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας, Γιώργος Πετρουλάκης, επισημαίνοντας ότι η διημερίδα του ΣΗΠΕ κοιτάζει στρατηγικά προς το μέλλον, και ότι η Περιφέρεια πρέπει να ενισχυθεί με πόρους και ευθύνες. «Πόσο διαβάζουν οι νέοι;»Σημαντικές, όπως προανέφερα, στην διημερίδα ήταν οι ομιλίες των πανεπιστημιακών δασκάλων και ερευνητών. Επισημάνθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία όπως για την σχέση των νέων με τις εφημερίδες, με κοινή διαπίστωση ότι «διαβάζουν αλλά δεν αγοράζουν», αλλά και την «επιφανειακή και στα κλεφτά ανάγνωση» που επικρατεί, όπως εύστοχα παρατήρησε ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου, Γιώργος Πανηγυράκης. Στόχος, όπως αναφέρθηκε, είναι «ο πιστός αναγνώστης», σε μια κοινωνία που το αναγνωστικό κοινό γηράσκει. Στα πρακτορεία ειδήσεων που είναι οι πρόδρομοι του διαδικτύου και συνεχίζουν να είναι απαραίτητα στις τοπικές ειδήσεις, αναφέρθηκε ο διευθυντής σύνταξης του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Νικόλας Βουλέλης, που στηλίτευσε την δημοσιογραφία των «φημών και ισχυρισμών». Οι εφημερίδες πάντως, 20 χρόνια μετά το τέλος της χρυσής τους εποχής, δεν έχουν ακόμα πεθάνει. Απλά το τοπίο των ΜΜΕ έχει αλλάξει, καθώς το ιντερνέτ επηρεάζει τις θεμελιώδεις δημοσιογραφικές αρχές και η πτώση της διαφήμισης είναι δομική και όχι συγκυριακή, επεσήμανε με την σειρά του ο αν. καθηγητής της Παντείου, Νίκος Μπακουνάκης. Τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο τύπο και την προσαρμογή στην ψηφιακή εποχή, περιέγραψε, τέλος, με μια ομολογουμένως εντυπωσιακά παραστατική και εμπεριστατωμένη ομιλία ο καθηγητής του τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ, Μιχάλης Μειμάρης. Δεύτερη μέρα: marketing και εκτύπωσηΌμως το ενδιαφέρον της διημερίδας συνεχίστηκε και την δεύτερη μέρα. Ο σύμβουλος Περιφερειακών ΜΜΕ, Ιωάννης Καραμολέγκος, ανοίγοντας τις εργασίες της, ανέλυσε σε βάθος τις νέες στρατηγικές επικοινωνίας. Το mass marketing συγκλίνει πλέον προς το local marketing, η επικοινωνία με την Περιφέρεια είναι πλέον σύνθετη, οι μεσάζοντες είναι ένα καρκίνωμα που πρέπει να εξαλειφθεί. Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι δεν χρησιμοποιούν τα περιφερειακά ΜΜΕ, δεν τα λαμβάνουν καν υπόψη. Λύση αποτελεί, σύμφωνα με τον προλαλήσαντα, η προώθηση των περιφερειακών εφημερίδων προς τα Media Shop, με τον καθορισμό πρωτοκόλλου συνεργασίας. Ο σχεδιαστής της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», Σπύρος Πολυκανδριώτης, περιγράφοντας την σημασία του design στις εφημερίδες, παρουσίασε πως στήθηκε σχεδιαστικά η εν λόγω εφημερίδα και τα θετικά αποτελέσματα που είχε στην προσέλκυση νέων αναγνωστών, ομολογώντας όμως ότι οι εφημερίδες στο σύνολό τους δεν πατάνε σε «σχεδιαστικό κάναβο». Η δεύτερη ημέρα της διημερίδας ολοκληρώθηκε με τις άκρως ενδιαφέρουσες ομιλίες για την ποιότητα στις εφαρμογές εκτύπωσης και προεκτύπωσης με ψηφιακά μέσα από τους κ.κ Χρήστο Γεωργακόπουλο, Κώστα Ντόμαλη, Μακρή και Ελευθέριο Χαβούζη. Τις ομιλίες ακολούθησαν ερωτήσεις, απορίες, παρατηρήσεις και ερωτήματα των ακροατών, σε έναν γόνιμο διάλογο που κατέδειξε περίτρανα πως υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορεί να μάθει κανείς εμπλεκόμενος στην όλη διαδικασία του τεχνικού στησίματος μιας εφημερίδας. Στην διημερίδα απεύθυναν χαιρετισμό, πέραν των βουλευτών, του Γενικού Γραμματέα Επικοινωνίας, του Υφυπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, και του Αρχιεπίσκοπου Κρήτης, και τοπικοί δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής των Χανίων. Το ΙΕΤ θα συνεχίσει να αναπτύσσει δράσεις στον τομέα της εφαρμοσμένης έρευνας για τις προοπτικές ανάπτυξης του επαρχιακού τύπου στην Ελλάδα όχι μόνο με ημερίδες αλλά και Summer Schools για την επιμόρφωση των δημοσιογράφων της Περιφέρειας. Χορηγοί της εν λόγω διημερίδας που πραγματοποίησε ο ΣΗΠΕ, ήταν η ΑEGEAN AIRLINES, ο ΟΤΕ, η COSMOTE, η Βάμος Α.Ε, και το Vamos Palace. Του Φίλιππου Ζάχαρη (phil.zaharis@gmail.com)

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οι ιδέες που γίνονται πραγματικότητα

Τίποτα λιγότερο από ένα θαύμα. Το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου, το μεγαλόπνοο σχέδιο του Συ…