Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Φόβους για κλείσιμο του τελωνείου Ξάνθης μεταφέρει ο Χ. Ζεϊμπέκ

Φόβους για κλείσιμο του τελωνείου Ξάνθης μεταφέρει ο Χ. Ζεϊμπέκ

0

Επερώτηση στον υπουργό Οικονομικών για την υποβάθμιση των τελωνείων Ξάνθης και Δράμας. Ζητήθηκε η ποσοτική τους καταγραφή για να αξιολογηθεί η σκοπιμότητα λειτουργίας τους

 Ο βουλευτής ζητά την αναβάθμιση του τοπικού τελωνείου, λόγω των εργοστασίων που εξυπηρετεί και της πρόσφατης αναβάθμισης του λιμεναρχείου Π. Λάγος

Το θέμα της υποβάθμισης του τελωνείου Ξάνθης φέρνει στη Βουλή με επερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, που στο κείμενο της ερώτησής του, αναφέρει: «με το από 21-9-2020 μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και ΕΦΚ ζήτησε την ποσοτική καταγραφή των Τελωνείων Κιλκίς , Άρτας, Τρικάλων, Βέροιας, Σκύδρας, Κατερίνης, Δράμας, Ξάνθης και Πτολεμαΐδας προκειμένου να αξιολογηθεί η σκοπιμότητα λειτουργίας τους.

Ακολούθησε επιστολή του Δ.Σ. της 4ης Ένωσης Τελωνειακών Υπαλλήλων με την οποία εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία του, καθώς η απόφαση αυτή αφενός υποβαθμίζει τα Τελωνεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας, Ξάνθης και Δράμας, και αφετέρου απαξιώνει την προσφορά τους όλα αυτά τα χρόνια. Η συγκεκριμένη απόφαση, που πιθανώς αποσκοπεί στο κλείσιμο των δυο τελωνείων της Ξάνθης και της Δράμας φαίνεται δε να είναι αναιτιολόγητη, μιας και δεν αναφέρονται τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν. Ενώ, σε κάθε περίπτωση, τα δυο Τελωνεία Δράμας και Ξάνθης δεν υπολείπονται στην λειτουργία τους του μέσου όρου των τελωνείων πανελλαδικά. Επιπλέον, η επαναλαμβανόμενη αύξηση των οργανικών θέσεων και για τα δύο τελωνεία από την ίδια την ΑΑΔΕ αποτελεί δείγμα της αναγκαιότητάς και του αυξημένου όγκου των εργασιών τους και κάθε άλλο παρά θα μπορούσε να θεωρηθεί οιωνός του κλεισίματός τους.

Ειδικά για το Τελωνείο Ξάνθης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πολύ πρόσφατα το Λιμενικό Τμήμα του Πόρτο Λάγος αναβαθμίστηκε σε Λιμεναρχείο. Η περιοχή αρμοδιότητάς του εκτείνεται από το Δέλτα του Νέστου έως και το Φανάρι της Ροδόπης, ενώ αποτελεί πύλη εισόδου στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Συνεπώς, δεν είναι δυνατόν να μην λειτουργεί Τελωνείο στην περιοχή. Παράλληλα, η Ξάνθη συνορεύει με την Βουλγαρία, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή του Κάθετου Άξονα Ελλάδας- Βουλγαρίας, γεγονός που καθιστά, επίσης, αναγκαία την λειτουργία του Τελωνείου. Τέλος, πρέπει να συνυπολογιστεί ότι στην περιοχή λειτουργούν μεγάλα εργοστάσια, τα οποία και εξυπηρετούνται από το Τελωνείο Ξάνθης».

Με βάση τα παραπάνω ο βουλευτής ρωτά:

  1. Με ποια κριτήρια και βάσει ποιων παραγόντων αναμένεται να αξιολογηθούν τα Τελωνεία Ξάνθης και Δράμας;
  2. Υπάρχει σχεδιασμός για το κλείσιμο των Τελωνείων της Ξάνθης και της Δράμας;
  3. Αντί για το κλείσιμο του Τελωνείου της Ξάνθης, προτίθεται να εξετάσει το ενδεχόμενο αναβάθμισής του, δεδομένου ότι ο όγκος εργασιών του πρόκειται να αυξηθεί, δεδομένου ότι πρόσφατα αναβαθμίστηκε το Λιμεναρχείο του Πόρτο Λάγος και ολοκληρώνεται ο κάθετος άξονας Ελλάδας- Βουλγαρίας;
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παρουσιάζει το νέο κόμμα του ο Στέφανος Κασσελάκης

Ο κ. Κασσελάκης σημειώνει ότι οι παρευρισκόμενοι θα είναι οι πρώτοι που θα έχουν την ευκαι…