elenidfn@yahoo.com
Την ετήσια έκθεσή της με θέμα: «πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων»εγκαινίασε τη Δευτέρα η Τρόχαία στο Ίδρυμα θρακικής Τέχνης καιΠαράδοσης, όπουστελέχη του τμήματος βρίσκονται καθημερινά προκειμένου να ενημερώνουνμεπινακίδες, έντυπα και ειδικό βίντεο τους επισκέπτες, κυρίως μαθητέςδημοτικώνσχολείων, γυμνασίων και λυκείων.
Ο διοικητής του τμήματος τροχαίας Ξάνθης κ. Κώστας Ρίζος εξήγησε στο«Ε» ότι ειδική βαρύτητα δίνεται στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τωννέωνγιατί αυτοί είναι οι αυριανοί οδηγοί και από αυτούς ευελπιστούμε ναδούμεπερισσότερη υπευθυνότητα και ευαισθησία κατά τη μετακίνησή τους στουςδρόμους.Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην έκθεση στην κυκλοφορία τωνποδηλάτωντόσο από την πλευρά της ευθύνης των οδηγών άλλων οχημάτων πουυποχρεούνται ναπροστατεύουν αυτούς που βρίσκονται πιο χαμηλά στη βαθμίδαεπικινδυνότητας,δηλαδή είναι πιο εκτεθειμένοι, όσο και από την πλευρά των ποδηλατών οιοποίοιπρέπει να σέβονται κι αυτοί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορία, αλλά δυστυχώςκαιαυτοί στερούνται κυκλοφοριακής παιδείας. «Το πιο σημαντικό είναι ότι οιποδηλάτες δε σταματάνε στο κόκκινο και αυτό προκαλεί ιδιαίτερα σοβαράατυχήματα. Αυτό είναι και παράνομο και επικίνδυνο. Υπενθυμίζω ότι ηπαραβίασητου κόκκινου σηματοδότη είναι 700 ευρώ και για τους ποδηλάτες»,σημειώνει ο κ.Ρίζος.
«Θ’ αργήσουμε ωστόσο να αγαπήσουμε το ποδήλατο», συμπληρώνει,θέλοντας να αναφερθεί στην απροσεξία των οδηγών αυτοκινήτων και στηναδιαφορίατους όσον αφορά τα ποδήλατα και τους πεζούς. «Καταρχάς θα πρέπει ναμειωθούν οιάσκοπες μετακινήσεις, ειδικά το πρωί το κέντρο είναι πλήρες απόσταθμευμένααυτοκίνητα που μάλιστα καταλαμβάνουν και τα πεζοδρόμια, δυσκολεύονταςτηδιέλευση των πεζών. Οι οδηγοί θα έπρεπε να τους προστατεύουν όμως δεσυνετίζονται γι’ αυτό και εμείς τηρούμε με αυστηρότητα τον κοκεπιβάλλονταςπρόστιμα, ώστε να διεκδικήσουμε τη θέση και την ασφάλεια των αδυνάμωνστοδρόμο», υπογραμμίζει ο διοικητής της Τροχαίας.
Παρόλα αυτά, σημειώνει ότι την τελευταία χρονιά έχει παρατηρηθείαρκετά μεγάλη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στο νομό, όπωςμειωμένη είναι και η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, με βάση τα στοιχείαπουπροέκυψαν από τους ελέγχους με αλκοτέστ. «Αυτό δείχνει ότι οι οδηγοίθορυβήθηκαναπό αυτά που συμβαίνουν, αλλά κυρίως από τα ‘τσουχτερά’ πρόστιμα, ενώπαράλληλαλόγοι οικονομίας έχουν επιβάλει την κίνηση με αισθητά μειωμένη ταχύτηταστουςδρόμους», διευκρινίζει ο κ. Ρίζος, ευχόμενος η καθοδική πορεία ναεξακολουθήσεικαι να συμπεριλάβει και τους νέους οδηγούς.