Ευεργετική αποδείχτηκε η κίνηση του οικονομικού επιτελείου να προχωρήσει σε τονωτική «ένεση» στον κλάδο της πώλησης αυτοκινήτων. Τα αποτελέσματά της, όπως παραδέχονται στελέχη και της τοπικής αγοράς αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, ήταν εντυπωσιακά, τουλάχιστον αναφορικά με την αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα που γενικότερα θεωρούνται δυσπρόσιτα από το μέσο βαλάντιο.
Πιο συγκεκριμένα, μίλησαν στο «Ε» εκπρόσωποι δύο από τις γνωστότερες εταιρείες εισαγωγής αυτοκινήτων πολυτελείας, τα οποία ωφελήθηκαν περισσότερο από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν. Αναφερόμαστε στους κυρίους Μιχάλη Σταυριανό, υπεύθυνο πωλήσεων της εισαγωγικής εταιρίας «Β. Ιωαννίδης Α.Ε.», που αντιπροσωπεύει την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «Mercedes» και Αθανάσιο Κοντόλια, ιδιοκτήτη της ομώνυμης αντιπροσωπείας αυτοκινήτων της επίσης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας «BMW» για το νομό Ξάνθης.
Κοινό σημείο αναφοράς και για τους δύο ανθρώπους του χώρου της πώλησης αυτοκινήτων πολυτελείας ήταν ο θετικότατος αντίκτυπος τον οποίο είχε η μείωση του ειδικού φόρου ταξινόμησης στην ψυχολογία των καταναλωτών. «Είναι γεγονός ότι οι παραγγελίες μας διπλασιάστηκαν», δηλώνει ο κ. Κοντόλιας και συνεχίζει «αυτό είναι πολύ φυσικό, δεδομένου ότι ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών εκατοστών, που κόστιζε 54.000 ευρώ, προ της λήψης των μέτρων αυτών, μετά την μείωση και τα υπόλοιπα ευνοϊκά μέτρα που ελήφθησαν, έφτασε να κοστίζει, για την συγκεκριμένη περίοδο, 41.000 ευρώ. Αντίστοιχα, ένα αυτοκίνητο 3000 κυβικών εκατοστών από 82.000 ευρώ, έφτασε στην τιμή των 60.000 ευρώ!». Βεβαίως, η θετική αυτή όψη του νομίσματος είχε και την αρνητική της πλευρά. Όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρει ο κ. Κοντόλιας «όλα τα παραπάνω ήταν εξαιρετικά θετικά, όσον αφορά τον συγκεκριμένο κλάδο, όμως δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε τις συνέπειες που είχε αυτή η κίνηση στον κλάδο της πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, του οποίου κίνηση ουσιαστικά μηδενίστηκε, κάτι που αν και ήταν αναμενόμενο, «χτύπησε» πολύ έντονα τους ανθρώπους που δραστηριοποιήθηκαν στον συγκεκριμένο χώρο».
Από την πλευρά του, ο κ. Σταυριανός, τονίζει ότι «η παραγγελιοληψία που καταγράψαμε από τις 12 Μαρτίου μέχρι σήμερα αποτελεί ρεκόρ της τελευταίας πενταετίας» δίνοντας χαρακτηριστικά το στίγμα της τόνωσης του αγοραστικού ενδιαφέροντος των συμπολιτών μας, στον κλάδο της πώλησης πολυτελών αυτοκινήτων. «Βέβαια, σε απόλυτους αριθμούς τ’ αποτελέσματα δεν φαντάζουν τόσο εντυπωσιακά, όμως εντυπωσιακή ήταν η μεταστροφή του κλίματος και της ψυχολογίας που υπήρξε σε έναν επιβαρημένο, κυρίως επικοινωνιακά, κλάδο με την λήψη αυτών των μέτρων», υπογραμμίζει ο υπεύθυνος πωλήσεων της «Mercedes» στην πόλη μας. Είναι βέβαια χαρακτηριστικό, όπως ο ίδιος αναφέρει ότι μειώσεις, κατά μέσο όρο, της τάξης των 5 – 6.000 ευρώ κινητοποίησαν ανθρώπους για να καταβάλλουν ποσά της τάξης άνω των 40 – 45.000 ευρώ, αποδεικνύοντας ότι το ζήτημα της οικονομικής κρίσης πολλές φορές έχει μεγαλύτερο ψυχολογικό παρά πραγματικό έρεισμα, ιδιαίτερα με τον τρόπο που έχει επικοινωνηθεί σε πολλές περιπτώσεις.
Γιώργος Συληγαρδάκης
syligardakisg@yahoo.gr