Πραγματοποιήθηκε σε πανηγυρική ατμόσφαιρα και παρά το δριμύτατο ψύχος, την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009, στις 1 περίπου το μεσημέρι, η τελετή των εγκαινίων της γέφυρας του ποταμού Νέστου, που αποτελεί και το τελευταίο τμήμα του ενιαίου πλέον τμήματος της Εγνατίας Οδού, από το Τελωνείο των Κήπων στον Έβρο μέχρι και την πόλη των Γρεβενών.
Την κορδέλα των εγκαινίων έκοψε ο υπουργός Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, κ. Γεώργιος Σουφλιάς, σε μία τελετή στην οποία παραβρέθηκαν μεγάλο πλήθος τοπικών παραγόντων, όπως ο Γ. Γ. της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., κ. Σταμάτης, ο πρόεδρος της Ν. Α. Δ.- Κ.- Ξ., κ. Τάτσης, ο Νομάρχης Ξάνθης κ. Παυλίδης, ο Δήμαρχος Ξάνθης, κ. Στυλιανίδης, οι Δήμαρχοι Αβδήρων, Βιστονίδας, Σταυρούπολης και Τοπείρου, κα Τσακίρη, κ. Ζλάτκος, κ. Καρασακαλίδης και κ. Χατζηευαγγέλλου αντίστοιχα, για να αναφέρουμε μόνο μερικούς.
Μετά την σύντομη δοξολογία, στην οποία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου, κ. Παντελεήμων, τον λόγο πήρε ο υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., κ. Σουφλιάς, ο οποίος στην ομιλία του τόνισε ότι «η σημερινή ημέρα είναι εξαιρετικά σημαντική τόσο για τον ίδιο όσο και για το υπουργείο αλλά και για την χώρα. Σήμερα παραδίδουμε εβδομήντα χιλιόμετρα της Εγνατίας Οδού. Ένα από αυτά είναι και αυτό που παραδίδουμε σήμερα στην Ξάνθη, το οποίο είναι η γέφυρα του ποταμού Νέστου και τα εκατέρωθέν του τμήματα. Με τα δύο κομμάτια που παραδόθηκαν σήμερα, το Στρυμόνας – Αγ. Ανδρέας και της γέφυρας Νέστου, ολοκληρώνεται το τμήμα της Εγνατίας σε Θράκη και Μακεδονία, οπότε τελικά παραδίδεται από τους Κήπους του Έβρου, μέχρι τα Γρεβενά μια Εγνατία μήκους 516 χιλιομέτρων, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο συνεχές τμήμα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα. Έγινε μία τεράστια προσπάθεια από μέρους των εργαζομένων στην «Εγνατία Οδό» Α. Ε. αλλά και στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ώστε να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα, ώστε να έχουμε καταφέρει από το 2004 να παραδώσουμε, μαζί με τα σημερινά τμήματα, 110 χιλιόμετρα από την Θεσσαλονίκη μέχρι τους Κήπους του Έβρου. Έτσι επιτυγχάνονται πολύ καλύτεροι χρόνοι για την επικοινωνία και την συγκοινωνία των ανθρώπων και των αγαθών και με ασφαλέστερο τρόπο. Ιδιαίτερα η παράκαμψη του παραθαλάσσιου τμήματος κοντά στην Καβάλα, όπου ιδίως το καλοκαίρι, παρατηρούταν μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων, κάνει πλέον την συγκοινωνία να μπορεί να πραγματοποιείται γρηγορότερα και ασφαλέστερα. Τον Αύγουστο του 2007 παραδώσαμε 10 χλμ μεταξύ του Α / Κ Χρυσουπόλεως και του Α / Κ Παραδείσου. Αυτό το κομμάτι που παραδίνουμε σήμερα είναι μεταξύ του Α / Κ Παραδείσου και του Α / Κ Βανιάνου, μήκους 7 χλμ, περιλαβάνει τρεις γέφυρες μήκους 550 μέτρων και μία σήραγγα μήκους 300 μέτρων. Η σύμβαση αυτού του έργου έγινε τον Μάιο του 2006 και μέσα σε δυόμισι χρόνια παραδίδεται στην κυκλοφορία, με άριστη ποιότητα κατασκευής. Συγχαίρω όλους όσους εργάστηκαν για την κατασκευή του έργου, όπως και την κατασκευάστρια εταιρεία». Ο κ. Σουφλιάς αναφέρθηκε επίσης στην αποστολή του υπουργείου στο οποίο προΐσταται, η οποία δεν περιορίζεται στην κατασκευή δημοσίων έργων που να εξυπηρετούν το σύνολο των ελλήνων πολιτών, αλλά να φροντίζουν παράλληλα τόσο για την διατήρηση του περιβάλλοντος, όσο και για την εξασφάλιση μιας βιώσιμης ανάπτυξης για τον τόπο. «Προσπαθούμε όσο μπορούμε περισσότερο όλοι και πιστεύω πως έχουμε πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα ένα σημαντικό έργο. Αυτό μας ικανοποιεί και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό. Όμως ταυτόχρονα θέλω να τονίσω την σημασία του να είναι γνώστης και ο ελληνικός λαός του τι επιτυγχάνουμε, ώστε να βλέπει και τα τεράστια βήματα προόδου που κάνει αυτή η χώρα, πέρα από τον τεράστιο αριθμό αρνητικών ειδήσεων, με τις οποίες βομβαρδίζεται καθημερινά. Θα πρέπει μάλιστα να τονίσουμε ότι η Εγνατία δεν είναι μόνο ένα έργο τεράστιας σημασίας για την χώρα μας, για την ανάπτυξη και την πρόοδό της. Είναι παράλληλα και ο σημαντικότερος άξονας σύνδεσης της Ευρώπης με την Ανατολή. Είναι ένας διευρωπαϊκός άξονας. Είναι ένα έργο με τεράστια σημασία για ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και την ευρύτερη περιοχή μας. Είμαστε σε ένα κομβικό σημείο της Ευρώπης και το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να αποκτήσουμε την κατάλληλη νοοτροπία ως λαός, να πιστέψουμε στις δυνατότητές μας αλλά και να σεβόμαστε όλοι τους κανόνες, τους νόμους και τους θεσμούς, με το νου μας συνέχεια στο πως θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές μια καλύτερη Ελλάδα. Να επισημάνω τέλος, ότι αν βοηθήσει και ο καιρός, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έχουμε κατασκευάσει και τα υπόλοιπα πενήντα χιλιόμετρα που υπολείπονται, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί ο κύριος άξονας της Εγνατίας, ώστε τον Μάρτιο να είναι προσβάσιμη ολόκληρη από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους κήπους του Έβρου, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μεταπολεμικό έργο της χώρας να είναι στην διάθεση του ελληνικού λαού αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης».
Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι το σύστημα των διοδίων που θα εφαρμοστεί στην Εγνατία μελετάται ακόμη με την «Εγνατία Οδό» Α. Ε. για ν’ αποφασιστεί ποιο θα είναι τελικά αυτό που θα εφαρμοστεί, ενώ για τους κάθετους άξονες που θα συνδέσουν την Εγνατία με την Δράμα και τις Σέρρες δήλωσε ότι βρίσκονται υπό μελέτη. Τέλος δήλωσε ότι κατά μήκος της Εγνατίας θα λειτουργήσουν συνολικά εννέα Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (Σ. Ε. Α.), οι οποίοι θα είναι στην διάθεση των χρηστών της Εγνατίας σε σύντομο χρονικό διάστημα, για τους οποίους έχει γίνει ήδη η μελέτη για την τοποθέτησή τους και ετοιμάζεται ο σχετικός διαγωνισμός για την δημοπράτησή τους.
Γιώργος Συληγαρδάκης
syligardakisg@yahoo.gr