Για μία ακόμη φορά η προχειρότητα και η λανθασμένη εκτίμηση φαίνεται να αναγκάζει τον Δήμο Ξάνθης να υπαναχωρήσει σε ένα θέμα που λίγο έως πολύ το θεωρούσε «τελειωμένο», ενώ δημιουργείται «από το πουθενά» και ένα νέο πρόβλημα που ζητά λύση.
Ο λόγος για την μετακίνηση που πρέπει να γίνει στις δύο πιάτσες ταξί της πόλης μας, η μία απέναντι από το κτήριο του Ο.Τ.Ε. και η άλλη επί της οδού Ηρώων, οι οποίες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον από τους επαγγελματίες οδηγούς, λόγω της ενοποίησης των δύο Πλατειών, Κεντρικής και Διοικητηρίου.
Ο αρχικός σχεδιασμός του Δήμου Ξάνθης, όπως μας τον έθεσε ο πρόεδρος της Δημαρχιακής Επιτροπής, κ. Τριμίντζιος Σταμούλης, προέβλεπε «δύο πιάτσες, η μία έξω από το ξενοδοχείο «Ελισσώ» και η δεύτερη επί της 28ης Οκτωβρίου, μπροστά στο υποκατάστημα της Εμπορικής Τράπεζας, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για μία πιάτσα μεταξύ Στέγης Πολιτισμού και Δημοτικής Αγοράς, απέναντι από τις στάσεις των αστικών λεωφορείων. Βέβαια υπάρχει και αίτημα του Σωματείου των ιδιοκτητών για τοποθέτηση ενός μικρού αριθμού, τεσσάρων με πέντε ταξί, απέναντι από τον Ο.Τ.Ε., το οποίο όμως είναι υπό συζήτηση ακόμη». Σε ερώτηση του «Ε» για τις απαιτήσεις νομιμότητας του ορισμού αυτών των χώρων ως πιάτσες ταξί αλλά και την αρμοδιότητα του ίδιου ως προέδρου της Δημαρχιακής Επιτροπής να παρέμβει σε αυτούς τους ορισμούς, όπως πρόσφατα γράφτηκε στον τοπικό Τύπο, ο κ. Τριμίντζιος δήλωσε ότι «τόσο εγώ όσο και η Δημαρχιακή Επιτροπή δεν είχαμε καμία σχέση ή αρμοδιότητα για τον ορισμό των χώρων. Η απόφαση είναι του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο έχει αποφασίσει ποιες θα είναι οι τοποθεσίες στις οποίες θα μεταφερθούν οι πιάτσες».
Όμως όπως φαίνεται, η κατάσταση δεν είναι καθόλου απλή, ούτε έχει οριστικοποιηθεί τίποτε αναφορικά με το τι θα γίνει όχι μόνο με τις πιάτσες των ταξί αλλά και με τις αφετηρίες, τις στάσεις αλλά ακόμη και τα δρομολόγια των λεωφορείων του Αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. της πόλης μας. Ο λόγος, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ξάνθης, κ. Γεώργιο Σαμπανίδη, είναι ότι «σύμφωνα με τις αναθεωρημένες διατάξεις του νόμου, ο ορισμός τέτοιων χώρων προϋποθέτει την ύπαρξη κυκλοφοριακής μελέτης, κάτι που δεν έχει υπάρξει τόσο για τις πιάτσες των δικών μας οχημάτων σε «Ελισσώ» και 28ης Οκτωβρίου, όσο όμως και για τα λεωφορεία του Αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Ξάνθης. Στα αστικά λεωφορεία μάλιστα είναι παράνομες όχι μόνο οι αφετηρίες και οι στάσεις τους αλλά και οι ίδιες οι διαδρομές των δρομολογίων τους, για τις οποίες επίσης απαιτείται συγκοινωνιακή μελέτη. Πάντως από την πλευρά μας, με το που μας έγινε γνωστό ότι οι νέες πιάτσες στερούνται νομιμότητας, έχουμε ήδη αποσύρει όλα τα οχήματά μας από την πιάτσα έξω από το «Ελισσώ» ενώ, φυσικά, δεν πρόκειται κανένα όχημα να κατέβει στην 28ης Οκτωβρίου.
Πάντως εμείς από την αρχή είχαμε τις αμφιβολίες μας για τη νομιμότητα της πιάτσας έξω από το «Ελισσώ» όμως εδώ και έξι μήνες δεχόμασταν τις έντονες παροτρύνσεις του Δήμου να μετακινηθούμε εκεί, με αιτιολογικό την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Πλέον όμως είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε την δημιουργία πιάτσας εντός της νέας, ενοποιημένης πλατείας που θα δημιουργηθεί, φαινόμενο πολύ συχνό σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Άλλωστε για εμάς είναι αδιανόητο να αναγκαζόμαστε, με το τέλος των έργων, να αποβιβάζουμε κάποιον υπερήλικα ή ανάπηρο συμπολίτη μας που θέλει να μεταβεί στο Δημαρχείο ή στον Ο.Τ.Ε., διακόσια και τριακόσια μέτρα μακριά από τον προορισμό του, επειδή θα μας απαγορεύεται η διέλευση από τον πεζόδρομο…».
Γιώργος Συληγαρδάκης