Χωρίς την παρουσία, ουσιαστικά, πολιτικών εκπροσώπων του υπουργείου, πραγματοποιήθηκε τελικά η ημερίδα του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με τις αναβαθμισμένες υποδομές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του υπουργείου, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009, στο ξενοδοχείο «Ελισσώ» της πόλης μας.
Στην ημερίδα είχε προγραμματιστεί να απευθύνει χαιρετισμό ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Αντώνης Μπέζας, ενώ είχε επίσης προγραμματιστεί να αναφερθεί στο έργο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, κ. Δ. Αναγνωστόπουλος, οι οποίοι αμφότεροι τελικά δεν προσήλθαν, δίνοντας έτσι ένα τόνο υποβάθμισης στην ημερίδα, κάτι που έγινε αντιληπτό τόσο από τους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης, που κάλυψαν την εκδήλωση, όσο και από τα ίδια τα στελέχη των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) των πέντε νομών της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., που παραβρέθηκαν κατά εκατοντάδες, αναμένοντας ουσιαστικές ανακοινώσεις από πλευράς υπουργείου.
Τελικά η ημερίδα αναλώθηκε σε μια, στην πραγματικότητα, ενημέρωση υπηρεσιακών παραγόντων αναφορικά με τις αναβαθμίσεις εξοπλισμού της γραμματείας, την παρουσίαση του έργου της Γ.Γ.Π.Σ. και τις εκτιμήσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών στους πολίτες, κατά τις καθημερινές συναλλαγές των τελευταίων με αυτές.
Ένα από τα ελάχιστα πολιτικά πρόσωπα, που παραβρέθηκαν στην ημερίδα ήταν και ο Νομάρχης Ξάνθης, κ. Γεώργιος Παυλίδης, ο οποίος δήλωσε στο «Ε» ότι «πραγματοποιήθηκε σήμερα μία σημαντική ημερίδα του υπουργείου Οικονομικών και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων στην Ξάνθη που αναφέρεται στην ενημέρωση, γι’ αυτά τα συστήματα, των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, των πέντε νομών της Περιφέρειας. Είμαστε σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης στην οποία πράγματι ενοχλούν τα εισπρακτικά και τα ελεγκτικά μέτρα, ταυτόχρονα όμως πρέπει να παρατηρήσουμε ότι καμία Πολιτεία χωρίς έσοδα δεν μπορεί να επιβιώσει. Γιατί τα έσοδα, πέραν όλων των άλλων, σημαίνουν και κοινωνική δικαιοσύνη, σημαίνουν εισοδήματα και ενισχύσεις σε αυτούς που τα έχουν ανάγκη και να μην ξεχνάμε ότι το δικαίωμα σε ένα ελάχιστο εισόδημα θεωρείται πλέον, όχι απλά ένα κοινωνικό δικαίωμα, αλλά ως ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα που προϋποθέτει έσοδα τα οποία θα πρέπει να ανακατανεμηθούν, όπως θα πρέπει να γίνεται σε μία κοινωνία που επικρατεί η αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των εργαζομένων στις δύο Δ.Ο.Υ. της Ξάνθης, κ. Αντωνίου Βασίλειος, δήλωσε για την ημερίδα ότι«σκοπός της ημερίδας της Γ.Γ.Π.Σ. είναι η ενημέρωση σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί η Γενική Γραμματεία, μία ενημέρωση που απευθύνεται τόσο στους συναδέλφους των Οικονομικών Υπηρεσιών της περιοχής μας, όσο και των ελευθέρων επαγγελματιών που ασχολούνται με την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων (Εισοδήματος, Φ.Π.Α., Ε.Τ.ΑΚ., κλπ.). Είναι κατ’ αρχήν θετικό να γίνονται τέτοιες ημερίδες και στην επαρχία, εκτός από την Αθήνα, και ελπίζω να αποφέρει γόνιμα αποτελέσματα, ιδιαίτερα στο θέμα της ηλεκτρονικής διόρθωσης των εντύπων Ε9 που απασχολεί πολλούς συμπολίτες μας. Συνολικά πάντως, όσο περισσότερο προχωρά η μηχανογράφηση στις υπηρεσίες τόσο περισσότερο διευκολύνεται η κατάσταση για τους πολίτες, οι οποίοι θα μπορούν σύντομα να εξυπηρετούνται ακόμη και από το σπίτι τους στις συναλλαγές τους με τις Δ.Ο.Υ., αποφεύγοντας τις πολύωρες αναμονές και τους συνωστισμούς, ελαφρύνοντας ταυτόχρονα και τις ίδιες τις υπηρεσίες από τον όγκο αυτών των εργασιών, δίνοντάς τους έτσι το δικαίωμα να προσανατολιστούν σε άλλες εργασίες. Βεβαίως υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη μέχρι όλα αυτά να εφαρμοστούν στην πράξη, όμως η ουσία είναι να προχωρούν με σταθερά βήματα».
Αναφερόμενος, τέλος, στην ημερίδα, ο Γενικός Διευθυντής της Γ.Γ.Π.Σ., κ. Παναγιώτης Λαζαρίδης, δήλωσε ότι «σκοπός της ημερίδας ήταν να παρουσιάσουμε στο ευρύ κοινό αλλά και στους συναδέλφους τις ψηφιακές μας υπηρεσίες. Ο μέσος πολίτης βοηθείται από τις υπηρεσίες αυτές της Γ.Γ.Π.Σ. εδώ και πολλά χρόνια και είναι σημαντικό ότι τα τελευταία χρόνια, ξεκινώντας από το 2003 που λαμβάναμε 100 – 150.000 δηλώσεις, έχουμε φτάσει πλέον στις 750.000 ηλεκτρονικές δηλώσεις, για να μιλήσουμε για το απλούστερο από όλα όσα γίνονται στην Γενική Γραμματεία. Αναφορικά με τις δυνατότητες διασταύρωσης, αυτές υπήρχαν ήδη, έχουν όμως πλέον εντατικοποιηθεί και μπορούμε τώρα να κάνουμε αυτή τη στιγμή πολλών και διαφορετικών ειδών διασταυρώσεις, προς όφελος τόσο των πολιτών, όσο και των επιχειρήσεων».
Γιώργος Συληγαρδάκης