Το είπε και το έκανε τελικά ο πρόεδρος της Δημαρχιακής Επιτροπής του Δήμου Ξάνθης, κ. Στάμος Τριμίντζιος. Μετά από τις συνεχείς διαμαρτυρίες των δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης για τις χαμηλές εκπτώσεις που δίνουν οι συνάδελφοί του εργολάβοι – κατασκευαστές των διαφόρων έργων που εκτελούν για λογαριασμό του Δήμου Ξάνθης, ο κ. Τριμίντζιος τους είχε προειδοποιήσει ότι δεν θα δεχθεί άλλες τέτοιες προσφορές, με εκπτώσεις κάτω του 5%, κάτι που αποφάσισε να κάνει πράξη. Η αρχή λοιπόν έγινε στη συνεδρίαση της Δημαρχιακής Επιτροπής της περασμένης Παρασκευής 3 Ιουλίου 2009, που έγινε στις 14:00’, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, στο Δημαρχιακό Κατάστημα της Ξάνθης, όπου ο πρόεδρος της Επιτροπής, πρότεινε και έγινε δεκτό να «περάσει» μόνο η δημοπρασία που αφορούσε την αντικατάσταση φωτεινών σηματοδοτών, αποτρέποντας έτσι την έγκριση δύο άλλων δημοπρασιών, λόγω χαμηλής έκπτωσης που παρείχαν οι προτάσεις των εργολάβων που συμμετείχαν στις δύο αυτές δημοπρασίες.
Κατά τα λοιπά, την «μονοτονία» των εγκρίσεων για προμήθειες υλικών, των χορηγήσεων αδειών λειτουργίας μουσικής και των προελέγχων για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος «έσπασαν» τα θέματα που είχαν να κάνουν με την έγκριση των όρων για δύο έργα. Το ένα έχει να κάνει με την διαμόρφωση του χώρου μεταξύ του Δημοτικού χώρου στάθμευσης της οδού Ηρώων και της Δημοτικής Αγοράς και το δεύτερο έχει να κάνει με την κατάρτιση των όρων της δημοπρασίας για την ανάπλαση της οδού Ανδρέου Δημητρίου, καθώς και την συγκρότηση της σχετικής Επιτροπής του Διαγωνισμού. Λόγω μάλιστα της μεγάλη δαπάνης που θα έχει το έργο, η οποία υπολογίζεται να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο και διακόσιες χιλιάδες ευρώ, θα προηγηθεί προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πριν συνεχιστεί η διαδικασία για την δημοπρασία του έργου.
Αναφερόμενος στο έργο αυτό πάντως, ο κ. Τριμίντζιος δήλωσε ότι «αποτελεί ντροπή η σημερινή κατάσταση με τα στενά πεζοδρόμια και την απαγορευτική πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.), οπότε σε κανένα σημείο του δρόμου, ο οποίος θα υποστεί και την απαραίτητη ευθυγράμμιση, τα πεζοδρόμια δεν θα έχουν φάρδος μικρότερο του ενάμισι μέτρου».
Τόσο τα προαναφερθέντα, όσο και τα διαδικαστικής φύσης θέματα εγκρίθηκαν στο σύνολό τους από την επιτροπή, πλην των δύο δημοπρασιών που, όπως προαναφέραμε απορρίφθηκε το αποτέλεσμά τους λόγω των χαμηλών εκπτώσεων που παρείχαν οι κατασκευαστές.
Γιώργος Συληγαρδάκης