Η «μάχη» για τα κίνητρα

0

«Όπου φτώχεια και γκρίνια», λέει ο σοφός λαός! Και μπορεί μεν στην περίπτωσή μας η λέξη «φτώχεια» να χρησιμοποιείται κατ’ επίφαση μιας και ο λόγος για επιχειρηματικότητα που κάθε άλλο με τη στενή έννοια της φτώχειας δεν είναι συνυφασμένη στη συνείδηση του κόσμου και αυτό είναι ένα ενδεικτικό στοιχείο του πως αντιμετωπίζεται η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα αλλά στην περίπτωση των επιχειρήσεων της Θράκης μπορεί να έχει εφαρμογή! Και αυτό δεν είναι μόνο πεποίθηση του επιχειρηματικού κόσμου που δραστηριοποιείται στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας και της Θράκης αλλά το πιστοποίησε η ίδια η πολιτεία παρέχοντας κίνητρα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, αποδεχόμενη έτσι την αναγκαιότητα ενίσχυσής της σε περιοχές που μειονεκτούν της υπόλοιπης Ελλάδας λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς και της έλλειψης υποδομών.
Τα κίνητρα αυτά όμως, ήτοι: Η επιδότηση του κόστους εργασίας με 12% στις επιχειρήσεις της Θράκης και η επιδότηση επιτοκίου για ρύθμιση χρεών (κίνητρα βιωσιμότητας – ΚΥΑ για ρύθμιση χρεών των επιχειρήσεων στις τράπεζες με 10ετές χρονοδιάγραμμα και εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου), που ισχύει μόνο για τις επιχειρήσεις της Δράμας – Καβάλας καθώς και η διάχυση των κινήτρων μέσω του τελευταίου Αναπτυξιακού νόμου (55 – 60% χρηματοδοτήσεις)και σ’ άλλες περιοχές της Ελλάδας, είτε εξαιτίας της χρονοβόρας διαδικασίας απονομής τους (Οι επιχειρήσεις της Θράκης έχουν πληρωθεί σε ποσοστό 95% το α’ εξάμηνο του 2006 και καθόλου το 2007), είτε γιατί εξαιτίας μιας προνομιακής μεταχείρισης στις επιχειρήσεις της Καβάλας – Δράμας – υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση κατά 50% του επιτοκίου της προαναφερθείσας ΚΥΑ ισχύει μόνο γι’ αυτές και όχι για τις επιχειρήσεις της Θράκης), αποτελούν ένα βρόχο και για τις μεν και για τις δε και τελικά τα κίνητρα αποδεικνύονται… αντικίνητρα, προκαλώντας παράλληλα και μια ενδοπεριφερειακή έριδα και μια γκρίνια μεταξύ Θρακιωτών – Καβαλιωτών – Δραμινών που και οι δυο θέλουν τα κίνητρα και του άλλου, σε μια εποχή που επιζητείται ενδοπεριφερειακή σύγκλιση.
Θρακιώτες – Καβαλιώτες – Δραμινοί ερίζουν για τα κίνητρα
Έτσι οι βιομήχανοι και οι επιχειρηματίες της Θράκης πρόσφατα ζήτησαν εγγράφως από τον υπουργό Μακεδονίας Θράκης κ. Μαργαρίτη Τζίμα να μεσολαβήσει ώστε να συναντήσουν τον υπουργό Οικονομίας κ. Αλογοσκούφη και να του εκθέσουν αναλυτικά τις θέσεις τους
Μπορεί το αίτημα αυτό να ήταν γνωστό εδώ και καιρό, τίθεται ωστόσο κι εγγράφως πλέον στα αρμόδια υπουργεία από τους συνδέσμους βιομηχάνων και βιοτεχνών των νομών Ξάνθης και Ροδόπης – όπως μας ενημερώνει ο πρόεδρος του συνδέσμου Βιομηχάνων Ξάνθης κ. Βασίλης Σκαρλάτος. Οι βιομήχανοι της Θράκης ζητούν να διακοπούν τα λεγόμενα κίνητρα βιωσιμότητας που ισχύουν για την ανατολική Μακεδονία, επικαλούμενοι τα μεγάλα κόστη που υπάρχουν σήμερα βάσει της ισχύουσας κατάστασης για τις επιχειρήσεις των ακριτικών νομών. Τα επιχειρήματα των Θρακιωτών δεν είναι αμελητέας βαρύτητας κι αυτό που θα επιδιωχθεί θα είναι να γίνει αποδεκτό το ότι η επιδότηση με 50% του επιτοκίου της ρύθμισης των οφειλών των επιχειρήσεων της Καβάλας και της Δράμας (κίνητρα βιωσιμότητας) αποτελεί «άνιση μεταχείριση και νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού». Στην ίδια επιστολή, οι Θρακιώτες βιομήχανοι επικαλούνται επίσης «εθνικούς λόγους που επιβάλουν την ειδική αναπτυξιακή πολιτική για τη Θράκη», ζητώντας έτσι να ισχύσει και για τη Θράκη, το αντίστοιχο μέτρο, επιπλέον, ζητούν «τα επτά πρώτα χρόνια να γίνεται αποπληρωμή των τόκων του ρυθμισθέντος κεφαλαίου, το οποίο κεφάλαιο να εξοφλείται τα τρία τελευταία χρόνια, ήτοι το 2014, 2015 και 2016». Επίσης, ζητούν να σταματήσει για τη Βόρεια Ελλάδα η εισφορά του 0,6% για τις χρηματοδοτήσεις των επιχειρήσεων από τις τράπεζες. Υπάρχουν όμως και επιχειρήματα, τα οποία οι Θρακιώτες φροντίζουν να προωθούν με κάθε τρόπο, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι οι εταιρίες στην περιοχή επιβαρύνονται με πολύ μεγάλα μεταφορικά κόστη για τεχνικούς, εμπειρογνώμονες ακόμη και για υποψήφιους πελάτες, οι οποίες πρέπει να ταξιδέψουν από την Αθήνα και το εξωτερικό προς τη Θράκη.
Υποστηρίζουν επίσης στην επιστολή τους, ότι «λόγω της μεγάλης απόστασης από το κέντρο το μεταφορικό κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και αυξάνεται σημαντικά για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις για την ανατολική και δυτική Ευρώπη γιατί δεν υπάρχουν φορτηγά διεθνών μεταφορών στην Θράκη».
Ένα άλλο θέμα επίσης που οι Θρακιώτες βιομήχανοι θα θέσουν στον υπουργό είναι η επίλυση του θέματος συγκρότησης ελεγκτικών επιτροπών για τις επενδύσεις μέσω αναπτυξιακού νόμου. Όπως είναι γνωστό η άρνηση των οργάνων του δημοσίου να συγκροτήσουν τις επιτροπές (λόγω απόφασης του συνδικαλιστικού τους οργάνου) έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους επενδυτές που έχουν εγκριθεί οι επενδύσεις τους και δεν μπορούν ακόμη να χρηματοδοτηθούν. Παρότι υπήρξε πρόσφατη απόφαση του περιφερειάρχη κ. Σταμάτη για σύσταση των επιτροπών από ελεγκτικά όργανα των ΟΤΑ και του ιδιωτικού τομέα φαίνεται ότι πρέπει να περάσει πολύς καιρός για να γίνει αυτό και ως γνωστόν οι τράπεζες και τα ανοίγματα των επιχειρηματιών δεν περιμένουν…
Μαριάννα Ξανθοπούλου

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ταξί και κυκλοφοριακό πρόβλημα

Το απαράδεκτα συνεχιζόμενο πρόβλημα που συνεχώς επιτείνεται αντί να αμβλύνεται και αφορά τ…