Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Πάσχα σε ταβέρνα», ανερχομένη τάση και στην Ξάνθη

«Πάσχα σε ταβέρνα», ανερχομένη τάση και στην Ξάνθη

0

Η μόδα που εμφανίστηκε μετά τον κορονοϊό- Επιβάλλεται και από τις κοινωνικές συνθήκες


«Και βολεύει και συμφέρει», υποστηρίζει η πρόεδρος τη ΟΕΒΕ Ξάνθης Μ. Τσιακίρογλου – Νέα τάση και στο λιανεμπόριο – Κάνουν θραύση τα e- shop


Ήρθε και στην Ξάνθη η νέα τάση εορτασμού του Πάσχα που έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αντί λοιπόν για το παραδοσιακό Πάσχα στο χωριό ή γύρω από ένα πασχαλιάτικο τραπέζι με…εξουθενωμένες νοικοκυρές, κάποιες οικογένειες επιλέγουν «Πάσχα στην ταβέρνα» ή αλλιώς «Πασχαλιάτικο τραπέζι take away», δηλαδή πασχαλινά εδέσματα κατά παραγγελία.  Έτσι επιτυγχάνεται το τερπνόν μετά του ωφελίμου: Και οι νοικοκυρές είναι ξεκούραστες και τα καταστήματα εστίασης τρίβουν τα χέρια τους αλλά και από οικονομικής άποψης μπορεί το πασχαλιάτικο τραπέζι να βγαίνει φθηνότερο στην ταβέρνα από ότι στο σπίτι.


«Οι περισσότερες γυναίκες δουλεύουν και θέλουν να περάσουν ξεκούραστα. Εμείς από την πλευρά μας παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες και από οικονομικής άποψης συμφέρει το Πάσχα σε ταβέρνα»
Μαίρη Τσιακίρογλου
Πρόεδρος ΟΕΒΕ Ξάνθης

Η μόδα που εμφανίστηκε μετά τον κορωνοϊό- Επιβάλλεται και από τις κοινωνικές συνθήκες

Η νέα τάση έχει κάνει την εμφάνισή της μετά τον κορονοϊό που ο κόσμος μετά τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι ένιωσε την ανάγκη να βγει και να διασκεδάσει. Ως ένα μεγάλο βαθμό όμως επιβάλλεται από τις κοινωνικές συνθήκες. Ειδικότερα εκφράζεται ως την ανάγκη των νέων κυρίως γυναικών που οι περισσότερες είναι εργαζόμενες και παράλληλα έχουν και την κύρια ευθύνη προετοιμασίας και παρασκευής των πασχαλινών εδεσμάτων, να απεγκλωβιστούν από τον ρόλο τους που κληρονόμησαν από τις παλαιότερες και να περάσουν ξεκούραστα και όχι να επιστρέψουν ξανά στην δουλειά κουρασμένες, όπως συμβαίνει κατά κόρον. Κι όποιος δεν αναγνωρίσει τι χρόνο και τι δουλειά προϋποθέτει ένα πασχαλιάτικο γεύμα το κάνει από άγνοια ή από άλλη σκοπιμότητα.

Πασχαλινό τραπέζι σε ταβέρνα προτίμησαν αρκετοί Ξανθιώτες

Για την τάση αυτή αλλά και τους λόγους που την διαμορφώνουν, μας μιλά η πρόεδρος της ΟΕΒΕ Ξάνθης Μαίρη Τσιακίρογλου: «Πρόκειται για μια ανερχόμενη τάση που διαμορφώθηκε μετά τον κορονοϊό και κυρίως από τις μεγάλες πόλεις. Την παρατηρούμε και στην πόλη μας. Για αυτό και όσα καταστήματα εστίασης είχαν πασχαλινό μενού δούλεψαν αυτές τις μέρες. Αρκετά ακόμη δούλεψαν και με παραγγελίες για πασχαλινά εδέσματα όπως μαγειρίτσα , ψητό κ.λπ.. Η εστίαση άρχισε να προσαρμόζεται στη ζήτηση και βέβαια αυτό είναι θετικό. Επίσης και την Μ. Εβδομάδα που είναι μέρες νηστείας όσα καταστήματα είχαν νηστίσιμα δεν σταμάτησαν να δουλεύουν ενώ αυτά που είχαν μόνο κρέατα είχαν μικρή κίνηση ή ήταν κλειστά», σημειώνει η κ. Τσιακίρογλου.

Και βολεύει και συμφέρει

Αναφορικά με τις αιτίες που την διαμόρφωσαν η κ. Τσιακίρογλου υπογραμμίζει: «Ίσως να μην είναι τόσο δελεαστικό το παραδοσιακό Πάσχα με την μορφή που γιορτάζονταν όπως άλλες εποχές και κάποιοι σταμάτησαν να γιορτάζουν μ’ αυτό τον τρόπο. Αυτό διευκολύνει τις νοικοκυρές που κυρίως επωμίζονται το βάρος του μαγειρέματος. Οι περισσότερες γυναίκες δουλεύουν και θέλουν να περάσουν ξεκούραστα. Εμείς από την πλευρά μας παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες και από οικονομικής άποψης συμφέρει το Πάσχα σε ταβέρνα. Αν σκεφτεί κανείς την προετοιμασία, την εργασία αλλά και το κόστος των προϊόντων και της ενέργειας σίγουρα βγαίνει πιο φτηνό το τραπέζι στην ταβέρνα».

Νέα τάση και στο λιανεμπόριο – Κάνουν θραύση τα e- shops και όχι τα …shops!

Τις τελευταίες μέρες κινήθηκε η αγορά της Ξάνθης, κυρίως τα καταστήματα με είδη δώρων. Αυτό μας αναφέρουν καταστηματάρχες, μεταφέροντας παράλληλα τη διαπίστωση και τον προβληματισμό τους για την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών: «Το λιανεμπόριο με την μορφή που το ξέρουμε, η αγορά δηλαδή με επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα σβήνει. Παραχωρεί τη θέση της στις ηλεκτρονικές αγορές. Κάνουν θράση τα e- shops και όσες επιχειρήσεις διαθέτουν δουλεύουν περισσότερο. Είναι η νέα τάση και πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε για να επιβιώσουμε. Ιδιαίτερα οι νέοι σε ποσοστό 90% ψωνίζουν από το ίντερνετ».

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Γ. Καρανίκας: Απολύτως κρίσιμος ο ψηφιακός μετασχηματισμός για την ανθεκτικότητα των εμπορικών επιχειρήσεων

Συνέντευξη του Προέδρου της Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στο «Ε» για τα…