Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πρόταση του Στέλιου Αρσενίου για brand name ‘’Carioka’s Town’’

Πρόταση του Στέλιου Αρσενίου για brand name ‘’Carioka’s Town’’

0
eve kariokes

Η καριόκα Ξάνθης ανοίγει φτερά για τις αγορές του κόσμου

Μεγάλος ενθουσιασμός και διάθεση συνεργασίας για την κατάκτηση ενός μεγάλου εμπορικού ‘’όπλου’’

Ο γνωστός στους ξανθιώτες ζαχαροπλάστης -και όχι μόνο- Στέλιος Αρσενίου, ο οποίος συχνά παρεμβαίνει με εύστοχα κείμενά του και λογικές όσο και πρωτότυπες προτάσεις για τα κοινά, κατέθεσε το βράδυ της Δευτέρας στο Επιμελητήριο Ξάνθης μια πρόταση που μπορεί να αλλάξει πολλά στον τόπο μας. Μίλησε για ένα θέμα το οποίο, όπως και πολλά άλλα, έχει καθυστερήσει δραματικά να τύχει της σοβαρής αντιμετώπισης που απαιτείται, ιδίως σε καιρούς τόσο δυσμενείς για την τοπική και την εν γένει επιχειρηματικότητα. Η πρότασή του αφορά την καριόκα. Ένα προϊόν που έγινε γνωστό από την Ξάνθη, αλλά και έκανε γνωστή την Ξάνθη, τουλάχιστον στο πανελλήνιο.

Η πρόταση του Στέλιου Αρσενίου

Στην πρότασή του ο κ. Αρσενίου ανέφερε μεταξύ άλλων: «λίγες μέρες πριν αποχωριστούμε το 2014, είμαστε σήμερα εδώ για διάφορα θέματα. Μεταξύ αυτών ο ορισμός της καριόκας ως brand name της πόλης – αγοράς της Ξάνθης. Η καριόκα, έγινε γνωστή στη γαστρονομία το 1930, από τον αείμνηστο Γεώργιο Παπαπαρασκευά. Μεταπολεμικά, τόσο από τον θεμελιωτή και τους επίγονους, όσο και άλλους παραγωγούς έμελλε να γίνει γνωστή στην πατρίδα μας και πολύ μακριά. Μεταξύ της πόλης μας και της καριόκας η αμφίδρομη σχέση, έγινε θρύλος. Παράγεται λίγο – πολύ από όλους τους επαγγελματίες ζαχαροπλάστες στην Ξάνθη. Ο καθένας έχει κάποιο δικό του τρόπο παραγωγικής διαδικασίας. Η καριόκα αποτέλεσε τη μεγαλύτερη δόξα της πόλης – αγοράς της Ξάνθης μετά τον καπνό, φρονώ. Θέλω να πιστεύω πως θα πρέπει και από τον κατ’ εξοχήν θεσμοθετημένο φορέα των παραγωγικών τάξεων, το Επιμελητήριο, να περιβληθεί το κύρος που της πρέπει οπουδήποτε και οποτεδήποτε εμφανίζεται. Σε εκθέσεις εντός ή εκτός της χώρας κ.α.».

Η ισχύς εν τη ενώσει

Ο ίδιος δεν έκανε αναφορά στην διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, αλλά στην συνεργασία των φορέων: «τεχνικά χαρακτηριστικά που διέπουν κάτι ανάλογο, δεν γνωρίζω. Θα τα βρούμε μαζί. Ρωτώντας πας στην Πόλη. Θα ρωτήσουμε τους συναδέλφους των Σερρών, οι οποίοι προηγήθηκαν σε κάτι παρόμοιο. Γνωρίζω όμως, όπως κι εσείς, πως η ισχύς βρίσκεται εν τη ενώσει. Είμαι σε θέση να σας μεταφέρω ακόμα, πως η οικονομική μονάδα την οποία τη δεδομένη στιγμή εκπροσωπώ, συμβάλλει στην παραγωγική διαδικασία με δική της πρώτη ύλη, το καρύδι. Σε κάθε περίπτωση, με όχημα την καριόκα, ορισμό της πόλης – αγοράς της Ξάνθης ως πόλης της καριόκας (carioka’s town), συνειρμικά έχουμε την δυνατότητα με την κατάλληλη προετοιμασία να κάνουμε παγκόσμια γνωστή την πόλη μας το έτος 2016, όταν θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη Βραζιλία, την carioka’s country. Το καριόκας κοινό. Εμείς town, εκείνοι country. Είναι θέμα επικοινωνιακής στρατηγικής. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος, δεν χάθηκε όμως και το παιχνίδι. Χάσαμε το μουσείο καπνού. Λειτουργεί στην Καβάλα. Έχουμε κλειστό το μουσείο Μάνου Χατζιδάκι. Ας μη δούμε και την καριόκα σφετερισμένη. Επιβραβεύουμε την οικογένεια και την επιχείρηση Παπαπαρασκευά για την πρωτοπορία, την συμβολή στη διάδοση του ονόματος της πόλης, στο Πανεπιστήμιο, ανήμερα των Τριών Ιεραρχών -έτσι νομίζω αρμόζει- και βάζουμε στόχο το Ρίο. Από έμψυχο υλικό έχουμε. Το καλύτερο όλων των εποχών. Τομ Χανκς, Ρίτα Ουίλσον, Αλεξάνδρα Λαζαρίδου, αδελφές Μαγγίρα, αδελφές Βουγιουκλή, Βασίλης Τοροσίδης, Γρηγόρης Βαλτινός, Σάββας Παραστατίδης, όποιος χρειαστεί».

Ενθουσιασμός και πρώτοι σχεδιασμοί

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Στέλιος Μωραΐτης αφού συνεχάρη τον κ. Αρσενίου για την πρότασή του και εξήρε το ήθος του, δήλωσε ότι αυτό θα πρέπει να γίνει παράδειγμα και απαρχή, ώστε όσοι έχουν προτάσεις να καταφεύγουν στο Επιμελητήριο, «οι πόρτες του Επιμελητηρίου είναι ανοιχτές για όλα τα καλά μυαλά της πόλης μας και πρέπει όλοι να συμβάλλουμε για να βγούμε από την κρίση». Τα συγχαρητήριά τους και την εκτίμησή τους προς το πρόσωπο του κ. Αρσενίου εξέφρασαν τόσο η κα Ελένη Κίτσου, όσο και ο κ. Σπανίδης από την αντιπολίτευση, ο οποίος δήλωσε ότι η ευκαιρία αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση και δυνατότητα για ένα μεγάλο βήμα στον τόπο «μέσα από ένα προϊόν που δείχνει και την κουλτούρα αυτής της πόλης, πέρα από την απόλαυση που προσφέρει». Ο κ. Μωραΐτης αφού δήλωσε ότι το brand name αφορά την πόλη της Ξάνθης και όχι το Επιμελητήριο, παρουσίασε στην συνέχεια τους επιστημονικούς συμβούλους του Επιμελητηρίου κ.κ. Σιούτα, Κοτζαμπάση και Πούλο από τα Πανεπιστήμια Μακεδονία και Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης και Chapman University, αντίστοιχα.

Brand name και ΠΟΠ

Ο κ. Βασίλης Σιούτας στην εισήγησή του παρουσίασε τα υπέρ και τα κατά της διαδικασίας κατοχύρωσης ενός brand name, η οποία προϋποθέτει πρώτα την απόκτηση ΠΟΠ (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή ΠΓΕ (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη). Ανέλυσε τα στάδια και τις απαιτήσεις, δηλώνοντας ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η καριόκα ξεκίνησε στην Ξάνθη και έχει ήδη μια ιστορία σχεδόν εκατό χρόνων. Εξήγησε τα οφέλη που θα προκύψουν για όλους τους ζαχαροπλάστες της περιοχής, με μόνο αρνητικό την χρονοβόρα διαδικασία εκ μέρους της ευρωπαϊκής ένωσης. Με παρεμβάσεις και διάλογο καταδείχθηκε ότι η πρόταση θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα και θα ασκηθούν πιέσεις στα αρμόδια Υπουργεία, αν οι ζαχαροπλάστες εμφανιστούν ενωμένοι με το Επιμελητήριο, τον Δήμο και την Περιφέρεια στο πλευρό τους. Κοινή άποψη ότι η καριόκα μπορεί να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για μια εμπορική κίνηση στο εξωτερικό μαζί με άλλα τοπικά προϊόντα.

Το ζαχαροπλαστείο Παπαπαρασκευά σύμφωνο με την πρόταση

Δεν θα μπορούσε βέβαια να λείψει από μια τέτοια προσπάθεια το ζαχαροπλαστείο Παπαπαρασκευά, το οποίο εκπροσωπήθηκε από την κα Έφη Αρσένη. Η κα Αρσένη δήλωσε ότι θα είναι διαθέσιμοι για οποιαδήποτε ενέργεια χρειαστεί και ξεκαθάρισε ότι θα πρέπει να ωφεληθούν όλοι οι ξανθιώτες και όχι μόνο μια συγκεκριμένη επιχείρηση. Αφού λοιπόν δεσμεύτηκαν όλοι ομόφωνα να προχωρήσουν με την σύσταση μιας ομάδας για την σύνταξη του φακέλου προς υποβολή, δήλωσαν την επιθυμία να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος με στόχο την προβολή της πόλης διεθνώς μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων στο Ρίο ντε Τζανέιρο το 2016.

Χ.Δ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …