Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Τάδε έφη Μπαλζάκ ΙΙ

Τάδε έφη Μπαλζάκ ΙΙ

0
iosif foivos
Χρονογράφημα του Συνεργάτη μας Φοίβου Ιωσήφ
 
Πιστεύω πώς και δέκα δημοσιεύσεις δεν θα ήταν ικανές να καταφέρουν να παρουσιάσουν όσα σοφά και μεγάλα έχει γράψει ο Μεγάλος αυτός συγγραφέας και φιλόσοφος. Σήμερα θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε με ρήσεις πού περιέχονται στα αριστουργήματα του Balzac ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, πέθανε σε ηλικία μόνον πενήντα ενός έτους. Νομίζω πώς είναι αδύνατον να φαντασθεί κανένας τι ακόμη θα παρουσίαζε το μυαλό του αν ζούσε εβδομήντα ή και ογδόντα χρόνια. Ιδού η συνέχεια:
1. Τόσο σίγουρη αγάπη σαν την οικογενειακή δεν υπάρχει.
2. Η αποτυχία γίνεται πάντοτε αφορμή για να κατηγορηθεί η δύναμη των προθέσεών μας.
3. Μιά νέα γυναίκα δεν αρνιέται τα χρήματά της σε κείνον πού της πήρε την καρδιά.
4. Η διαφθορά είναι το όπλο της μετριότητας.
5. Η ηθική δεν χρησιμεύει σε τίποτα
6. Ξέρετε πώς σταδιοδρομεί ο καθένας εδώ; Με την λάμψη του πνεύματός του ή με την επιδεξιότητα της διαφθοράς!
7. Η διαφθορά κυριαρχεί, το ταλέντο είναι σπάνιο
8. Είναι κουραστικό να επιθυμείς πάντοτε και να μην απολαμβάνεις ποτέ
9. Όταν σου τύχει μια δυστυχία, θα βρεθεί οπωσδήποτε ένας φίλος έτοιμος να ψάξει την καρδιά σου με το μαχαίρι, για να σε κάνει να θαυμάσεις την δύναμή του.
10. Θα ξέρετε τι είναι ο κόσμος. Μια συγκέντρωση απατεώνων και απατημένων.
11. Οι πλούσιοι είναι πολύ εγωιστές άνθρωποι.
12. Παίζοντας μερικές σκηνές ηθικής ο ανώτερος άνθρωπος ικανοποιεί όλες του τις φαντασιοπληξίες κάτω από τα ζωηρά χειροκροτήματα των ηλιθίων της πλατείας.
13. Οι άνθρωποι κοιμόμαστε πιο ήσυχοι όταν μας νανουρίζει η ελπίδα.
14. Πιο εύκολα βρίσκουμε έναν έξυπνο άνθρωπο παρά ένα ολόκληρο έθνος.
15. Οι λαοί έχουν καρδιά μα δεν έχουν και μάτια, νοιώθουν χωρίς να βλέπουν.
16. Η Πίστη και η Συνήθεια αξίζουν πιο πολύ για το λαό από τη Γνώση και τη Λογική
17. Οι ανώτεροι δεν συγχωρούν ποτέ στους κατώτερους να κατέχουν τα εξωτερικά γνωρίσματα της μεγαλοπρέπειας.
18. Ο εκβιασμός είναι μια πράξη πιο δειλή κι απ τη δολοφονία.
19. Όταν ο νόμος ικανοποιείται δεν πάει να πει πώς έχει ικανοποιηθεί και η κοινωνία.
20. Οι πόρνες πού γράφουν ερωτικά γράμματα θέλουν να δείξουν όλο το συναισθηματισμό τους, μα οι μεγάλες κυρίες, γράφοντας συναισθηματικά ενεργούν σαν πόρνες.
21. Η εξουσία δεν αποδεικνύει τη δύναμή της παρά με κείνη της εξαπάτησης των πάντων στέφοντας μια μετριότητα με τη δόξα, προσβάλλοντας το πνεύμα, δηλαδή τη μοναδική δύναμη πού η απόλυτη εξουσία δεν μπορεί ποτέ να αποκτήσει.
22. Τίποτα δεν συνδέει ή δεν χωρίζει πιο πολύ δύο γυναίκες όσο η λατρεία τους στον ίδιο βωμό.
23. Μπορεί κανείς να παρασύρει κάποιον φτάνει να του βρει το αδύναμο σημείο του, φτάνει να τον κολακεύει.
24. Η φιλοδοξία περικλείνει μέσα της μια υποταγή και μια κολακεία απέναντι στην εξουσία.
25. Οι όμορφες γυναίκες πρέπει να φεύγουν απ’ την παράσταση πριν απ’ το τέλος.
26. Οι δικηγόροι εκτός από τη μεγαλοστομία τους είναι γνωστοί και για την ιδιότυπη περπατησιά τους, όλο κόρδωμα.
27. Η ιδιοφυία στο κάθε πράγμα είναι μια ενόραση, μια διορατικότητα.
28. Η επιτυχία μιας εταίρας δεν κρίνεται παρά απ τον τρόπο πού ξέρει να μαδά έναν άντρα. Οι περιουσίες που καταστρέφονται είναι τα γαλόνια αυτών των πλασμάτων.
29. Κάθε νέα κερδοσκοπία αντιπροσωπεύει μια καινούρια ανισότητα στην γενική κατανομή των αξιών.
30. Τα δικαστήρια γενικά δεν μπορούν διόλου να προβλέψουν ένα έγκλημα, κι έχουν επινοηθεί για να δέχονται τα εγκλήματα αφού γίνουν.
31. Τίποτα δεν δένει μια γυναίκα με έναν άντρα περισσότερο, παρά η απάτη.
32. Η γυναίκα πού μετανοεί παραμένει πάντα ένα μυστήριο για την Εκκλησία. Ακόμη κι αν βρεθεί καμιά πού να μετανοήσει ειλικρινά, θα φερθεί πάλι σαν πόρνη στον Παράδεισο.
33. Η πολεμική, αγαπητέ μου, είναι το βάθρο πού πάνω της στηρίζεται το άγαλμα της διασημότητας.
34. Η φήμη, πού τόσο την αποζητούμε είναι σχεδόν πάντα μια εστεμμένη πόρνη.
35. Αυτό πού κάνει τις φιλίες αξεδιάλυτες και διπλασιάζει τη χάρη τους, είναι κείνο το συναίσθημα πού λείπει απ τον έρωτα: η σιγουριά.
36. Οι γυναίκες θα κολακεύονταν πολύ αν ήταν ένοχες για όλες τις επιθυμίες πού μας εμπνέουν.
37. Δεν υπάρχει δόξα πού να πουλιέται φτηνά.
38. Η δόξα έχει μια γοητεία πού όλοι την ομολογούν.
39. Από κει πού ξεκινά η φιλοδοξία τα απλά και αγνά συναισθήματα σταματούν.
40. Η τσιγκουνιά αρχίζει εκεί πού σταματά η φτώχεια.
41. Οι γυναίκες έχουν πιο πολύ από τις κυβερνήσεις το ένστικτο της εξουσίας και το συναίσθημα της αξιοπρέπειας.
42. Η πίστη είναι ένα ψέμα πού το λέμε από μόνοι μας στον εαυτό μας, ακόμη και η ελπίδα είναι ένα ψέμα που το λέμε για να ικανοποιήσουμε το μέλλον μας, όσο για τη θεία χάρη τη θεωρώ σαν την πονηριά κάποιου παιδιού πού κάθεται φρόνιμα για να του δώσουν ένα κομμάτι γλυκό.
 
Αυτός είναι ο μεγάλος Μπαλζάκ,ο φιλόσοφος Μπαλζάκ, ο ονειροπόλος, ο καρδιοκατακτητής, ο πάμφτωχος και πότης πού κοιμόταν όλη την ημέρα για να ξαγρυπνήσει κάθε νύχτα και να μας αφήσει τα αριστουργήματά του. Γεννήθηκε το 1799, είκοσι δύο χρόνια πριν τον Ντοστογιέφσκι και πέθανε το 1850, τριάντα ένα χρόνια πριν τον Ντοστογιέφσκι.
Από πολλούς θεωρείται ως o ανατόμος της ανθρώπινης ψυχής αλλά και o χειρουργός της ανθρώπινης κοινωνίας. Ήταν ένας άνθρωπος άκρως επικίνδυνος για την εξουσία γι αυτό και οι συμπατριώτες του έχουν δώσει το όνομά του σε έναν μικρό άσημο δρόμο του Παρισιού. Συμπέρασμα: Αποφεύγετε τους επικίνδυνους συγγραφείς.
 
  • Φτάσαμε πιά κοντά στον Θεό

    Φοίβος Ιωσήφ Ήταν τόσο κοντά ο Θεός και δεν το ξέραμε, τώρα το μάθαμε. Αυξήσαμε τις γνώσει…
  • Ο πασίγνωστος El Arabi

    Η μαθητιώσα νεολαία και η φίλαθλη τοιαύτη ξέρει καλά να ξεχωρίζει τις αξίες από τις απαξίε…
  • Ατιμούλια Έλληνες

    Εθνικά σύνορα είναι εκείνα που δείχνουν τα γεωγραφικά σημεία στα οποία φθάνουν τα συμφέρον…
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
  • Ο πασίγνωστος El Arabi

    Η μαθητιώσα νεολαία και η φίλαθλη τοιαύτη ξέρει καλά να ξεχωρίζει τις αξίες από τις απαξίε…
  • Ατιμούλια Έλληνες

    Εθνικά σύνορα είναι εκείνα που δείχνουν τα γεωγραφικά σημεία στα οποία φθάνουν τα συμφέρον…
  • Ανθρωπωδία

    Είναι η ᾠδὴ τῶν τράγων = χορικό άσμα των λατρευτῶν του Διονύσου που φορούσαν δέρματα τράγω…
Περισσότερα άρθρα από Φοίβος Ιωσήφ
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έπος Καραγκιοζιάδα – Εθνική Φαρσοκωμωδία*

«Τα λόγια του παράλογα, μα τόσο λογικά σε εποχές απέραντης απερισκεψίας» Δημήτρης Αβούρης …