Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Εύρηκα» το υβριδικό ποδήλατο!

«Εύρηκα» το υβριδικό ποδήλατο!

0
ivridiko 3-web

Ο Ξανθιώτης Κώστας Καλαϊτζίδης διακρίθηκε για την καινοτόμο εφεύρεσή του στο διαγωνισμό της εταιρείας kainotomies.gr

 

Κινείται και με ηλεκτρική ενέργεια. Εφευρέτης και μιας …έξυπνης μηχανής κουρέματος γκαζόν

 

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxnathopoulou@empros.gr

 

Είχε την ευτυχία να κάνει το …χόμπι του δουλειά και μπορεί να συνταξιοδοτήθηκε όμως δεν…συνταξιοδοτήθηκε και το «σαράκι» του να …γεννά καινοτόμες ιδέες, να ερευνά στο χώρο της καθαρής ενέργειας, να συνδυάζει τεχνολογίες, να «συναρμολογεί» πρακτικές και να δίνει απαντήσεις και λύσεις φτιάχνοντας πρωτότυπες κατασκευές που βελτιώνουν την καθημερινότητα. Ο λόγος για τον συμπολίτη μας Κώστα Καλαϊτζίδη που εργάστηκε ως ηλεκτρονικός στον τομέα Τηλεπικοινωνιών και διαστημικής του Δ.Π.Θ και μετά από τρία χρόνια πειραματικής δουλειάς έφτιαξε ένα υβριδικό ποδήλατο.

 

Οι …πεταλιές στην ανηφόρα γέννησαν το υβριδικό ποδήλατο και μια σημαντική διάκριση

Λάτρης του ποδηλάτου ο ίδιος το οποίο χρησιμοποιεί καθημερινά. Κίνητρο όμως στάθηκε για τη σύλληψη της καινοτόμου ιδέας ενός ποδηλάτου που θα έχει τη δυνατότητα να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, η μεγάλη …ανηφόρα που διανύει για να μεταβεί στο σπίτι του! Έτσι άρχισε να εργάζεται πάνω σ’ αυτή την ιδέα και μετά από 2 μοντέλα κατέληξε σ’ αυτό που είναι και το πιο τελειοποιημένο και με το οποίο πήρε μέρος στο διαγωνισμό της εταιρείας kainotomies.gr που δημιούργησε ο ΣΕΒ με την Eurobank και πέτυχε να διακριθεί αφού η εφεύρεσή του βρισκόταν στις 50 καλύτερες σε σύνολο 500 καινοτομικών κατασκευών.

 Υβριδικό ποδήλατο: Και ποδήλατο και …μοτοποδήλατο!

Το υβριδικό ποδήλατο είναι ένα κανονικό ποδήλατο απλά έχει το πλεονέκτημα και τη δυνατότητα να κινείται και με ηλεκτρική ενέργεια. Το πώς μας το εξηγεί ο εφευρέτης αυτού κ. Καλαϊτζίδης: «Πρόκειται για ένα κουτί με εξαρτήματα που μπορεί να μπει πάνω σε οποιοδήποτε ποδήλατο. Η μετατροπή του κοινού ποδηλάτου σε ηλεκτρικό, γίνεται με μικροϋπολογιστή και γυροσκόπιο, που υπολογίζει την κλίση του δρόμου, την διαχείριση της τροφοδοσίας των πέντε ενεργειακών πηγών και τον έλεγχο των κινητήρων, μετατρέποντάς τους σε γεννήτριες κατά την πέδηση η κατηφορική κίνηση, η εμπλέκοντάς τους παράλληλα για μεγαλύτερη ροπή στην ανηφορική κίνηση. Ακόμη, μετατροπή της παλμικής κίνησης των αμορτισέρ και της σέλας σε ηλεκτρική ενέργεια και αποθήκευση στην μπαταρία της ανεκμετάλλευτης   ενέργειας της αντίστροφης ηλεκτροκινητικής δύναμη (BEMF) που εμφανίζεται σε κάθε ηλεκτροκινητήρα ή ηλεκτρογεννήτρια, ενώ διαθέτει σταθερά και περιστρεφόμενα φωτοβολταϊκά στους τροχούς, που φορτίζουν ελεγχόμενα την μπαταρία με σταθερή τάση, ανεξαρτήτως της ηλιοφάνειας»

Η τοποθέτησή του είναι εύκολη και κοστίζει 600 – 650 ευρώ. Όπως σημείωσε ο κ. Καλαϊτζίδης δεν τον ενδιαφέρει να έχει κέρδος αλλά απλά να καλύπτει το κόστος των μηχανημάτων που χρησιμοποιεί για τα πειράματά του καθώς πολλά απ’ αυτά είναι πολύ ακριβά, λόγω της υψηλής τεχνολογίας. Τα πειράματά του για το υβριδικό ποδήλατο έγιναν σε ποδήλατο που του παραχώρησε ο κ. Κώστας Τζουνάκος που διατηρεί κατάστημα πώλησης ποδηλάτων στην πόλη μας

 Έξυπνη μηχανή κουρέματος γκαζόν αλλά και με άλλη εφαρμογή μελλοντικά

kalaitzidis-webΌμως ο κ. Καλαϊτζίδης έχει και άλλε καινοτόμες ιδέες με πολλές εφαρμογές. Όπως την…έξυπνη μηχανή κουρέματος γκαζόν: «Πρόκειται για μία κατασκευή ενός μεταλλικού πλαισίου μέσα στο οποίο μπορεί με πολλή ευκολία να τοποθετηθεί μια οποιαδήποτε βενζινοκίνητη μηχανή κουρέματος, απλά αφαιρώντας τις ρόδες της.

Αυτή η μηχανή διαθέτει: τηλεκατεύθυνση , ένα μικροϋπολογιστή και μηχανισμό υπολογισμού της διαδρομής. Μελλοντικά θα αναβαθμιστεί με αισθητήρες προσέγγισης και τοπικό διαφορικό GPS.

Η διαδρομή του κουρέματος καταγράφεται μόνο μια φορά στον μικροεπεξεργαστή μέσω της τηλεκατεύθυνσης και στην συνέχεια η μηχανή επαναλαμβάνει την ίδια διαδρομή άπειρες φορές. Ας σημειωθεί ότι το σημείο εκκίνησης πρέπει να είναι πάντα το ίδιο. Μετά την αυτόματη εκτέλεση της διαδρομής η μηχανή τερματίζει πάντα στο σημείο εκκίνησης». Ο κ. Καλαϊτζίδης μάλιστα προτίθεται μελλοντικά να εφαρμόσει αυτή την κατασκευή σε αναπηρικά αμαξίδια τα οποία θα φορτώνουν και από τον ήλιο και θα μπορούν να κινούνται με ένα σύστημα αλλά και θα καθοδηγούν με το GPS τους κατόχους τους και θα παρέχουν βοήθεια ανεύρεσης του στίγματός τους μέσα στην πόλη.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …