Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Μήνυμα «ΔΙΟΔΙΑ-ΣΤΟΠ» από την κεντρική πλατεία

Μήνυμα «ΔΙΟΔΙΑ-ΣΤΟΠ» από την κεντρική πλατεία

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Στήνοντας μία μπάρα διοδίων στην κεντρική πλατεία και μοιράζονταςφυλλάδια σε πεζούς και αυτοκίνητα οι Πολίτες Ενάντια στα Διόδια τηςΞάνθης, τοαπόγευμα της Πέμπτης ενημέρωσαν τους ξανθιώτες για την επικείμενηεγκατάστασηπέντε σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό και τις επιπτώσεις που θα έχειαυτή στηνοικονομική και κοινωνική ζωή των βορειοελλαδιτών και κυρίως τωνΘρακιωτών, γιατους οποίους η εγκατάσταση του σταθμού διοδίων στον Ίασμο και τηΝυμφόπετρα, θααποτελέσει ένα ακόμη αντικίνητρο για την οικονομική ανάπτυξη τηςπεριοχή μαςκαι θα οδηγήσει στην περαιτέρω απομόνωσή της.
Το ενδιαφέρον των πολιτών ήταν ιδιαίτερα αυξημένο, αφενός διότι ημαζικότητα του κινήματος ενάντια στα διόδια πανελλαδικά έχει αποκτήσειδυναμισμό κι έχει αναγκάσει κυβέρνηση και ιδιωτικές εταιρίες σεαναδίπλωση καιεπανέλεγχο των  συμβάσεων  με τάση σταδιακής μείωσηςτης τιμής τωνδιοδίων και αφετέρου επειδή δρομολογήθηκε και υλοποιείται η εγκατάστασηδιοδίων«έξω από την πόρτα μας» με άμεσες οικονομικοκοινωνικές συνέπειες, αφού,όπωςεπί παραδείγματι αναφέρουν τα μέλη της κίνησης, ο εργαζόμενος πουμετακινείταικαθημερινά από και προς την Κομοτηνή θα δαπανά τουλάχιστον 1.300 ευρώτο χρόνογια τα διόδια.
Εκ μέρους της κίνησης ενάντια στα διόδια της Ξάνθης, που δεν έχεικανενός είδους ιεραρχική δομή και αποτελείται από σκεπτόμενους καιενεργούςξανθιώτες από όλα τα στρώματα και όλους τους κοινωνικούς καιεπαγγελματικούςχώρους, μίλησε ο Γιάννης Σιδηρόπουλος, δηλώνοντας: «εδώ και μερικούςμήνεςξεκίνησε και στην περιοχή μας μία κίνηση αντιδρώντας στην επέκτασηδιοδίων, ηοποία σήμερα πραγματοποιεί εκδήλωση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης τουκόσμου.Οι πολίτες» πρόσθεσε ο Γ. Σιδηρόπουλος, «δεν έχουν αντιληφθεί τιπρόκειται ναεπακολουθήσει στο επόμενο διάστημα πρώτα με την εγκατάσταση τωνμετωπικώνσταθμών διοδίων που αρχικά θα είναι λίγοι και στη συνέχεια με τηνεγκατάστασησε ηλεκτρονικών διοδίων σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού που θαεπιβαρύνειπάρα πολύ τις μεταφορές σε όλη τη χώρα θα πλήξει περισσότερο τη Θράκηγιατίβρίσκεται μακρύτερα από τα κέντρα». Συνέχισε λέγοντας: «ευελπιστούμεότι οκόσμος θα γίνει κοινωνός γιατί ως τελικό στάδιο σε αυτή τη διαδικασίαπουβρίσκεται σε εξέλιξη, κι έχει λάβει μαζικά χαρακτηριστικά σε όλη τηνΕλλάδα θαείναι να βρεθούμε στο δρόμο για να διεκδικήσουμε τουλάχιστον καλύτερουςόρουςγια το θέμα των διοδίων στην περιοχή».
Εξήγησε ακόμη ότι η κίνηση δε στέκεται αντιδραστικά απέναντι στοθέμα των διοδίων, αλλά έχει προτάσεις και ως αυτή με την πλέονβαρύνουσασημασία ανέδειξε την διαχείριση όλων των εσόδων από τα διόδια από τηναιρετήΠεριφέρεια (αφού πρόκειται για αμιγώς κρατικό δρόμο), ώστε να υπάρχειδιαφάνειακαι σαφής προορισμός των εσόδων για τη συντήρηση των δρόμων.
Τέλος, συμπλήρωσε ότι: «το ζήτημα της μπάρας από τα διόδια Μαλγάρωνκαι νοτιότερα είναι ξεκάθαρο: δεν πληρώνουμε πουθενά κι αυτό πρέπει νατογνωρίζουν ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγοί. Στα διόδια των  Μαλγάρων και του ΠολύμυλουΚοζάνης, καθώς καιτους 5 σταθμούς διοδίων της Εγνατίας οδού δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμητο νομικόκαθεστώς και πάνω σε αυτό εργάζονται δικηγόροι μέλη της κίνησης.Πάντως, είναιχαρακτηριστικό ότι οι μισοί σχεδόν περνούν χωρίς να πληρώνουν και οιιδιωτικέςεταιρίες αποφεύγουν να προσφύγουν στα δικαστήρια».
 
Κυβερνητικές παλινδρομήσεις και ασαφείς εκτιμήσεις
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν πληροφορίες και στοιχεία πουπαραθέτει η κίνηση στο φυλλάδιο που μοίραζε στο κοινό. Αναφέρει ότι:«Εν μέσωσυνεχών παλινδρομήσεων για τις προθέσεις του κράτους, επισπεύδεται ηκατασκευήπέντε σταθμών  διοδίωνεπί της ΕΓΝΑΤΙΑΣΟΔΟΥ, τους επόμενους μήνες με τίμημα που θα προσεγγίζει τα 3 ευρώ. Όμωςηεξέλιξη αυτή είναι πρόσκαιρη καθώς έχει προκηρυχθεί ήδη το ηλεκτρονικόσύστημαδιοδίων που θα χρεώνει τους χρήστες της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ με βάση ταχιλιόμετραχρήσης και κόστος, περίπου 4 λεπτά το χιλιόμετρο, άρα πρακτικά οπολίτης θαπληρώνει σαν να υπάρχει ένας σταθμός κάθε 50 χιλιόμετρα δρόμου με τασημερινά αντίτιμα.(…)
Η συντήρηση της Εγνατίας Οδού κοστίζει σύμφωνα με τρεις διαφορετικέςεκτιμήσεις κυβερνητικών παραγόντων και στελεχών της εταιρίας, 40,60,100εκατομμύρια ευρώ το χρόνο . Οι εκτιμήσεις χαρακτηρίζονται όλεςυπερβολικές ενώταυτόχρονα υπολογίζεται ότι τα έσοδα με βάση το σχεδιασμό θα ξεπεράσουντα 300εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, το συντριπτικό ποσοστό των οποίων θακατευθυνθεί –προφανώς- στην αποπληρωμή των δανείων που σύναψε η προηγούμενηκυβέρνηση για ναολοκληρώσει το δρόμο. Γι΄ αυτό ακριβώς απαιτείται κοινωνικός έλεγχοςπριν ταδιόδια ξεκινήσουν τη λειτουργία τους και ο πολίτης αναγκάζεται ναπληρώνειυπέρογκα ποσά για ένα δρόμο χωρίς σχεδόν καμία υποδομή για τον οδηγόπου τοκράτος πρόσφερε στον πολίτη της Βόρειας Ελλάδας με καθυστέρηση 30 ετώναπό τονπολιτισμένο κόσμο. Σε ένα δρόμο που «προετοιμάζεται» είσοδος ιδιωτικώνεταιριών».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ευπρόσδεκτες οι μειώσεις αλλά… δε γελιούνται οι καταναλωτές

ΕλένηΔιαφωνίδουelenidfn@yahoo.com Ηείδηση της απόφασης μείωσηςτωντιμώνπροϊόντων ευρεί…