Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Εικαστική δημιουργία με «Γη, νερό, φωτιά»!

Εικαστική δημιουργία με «Γη, νερό, φωτιά»!

0

«Γη, νερό, φωτιά», αρχέγονα πρωτογενή υλικά που με την ανθρώπινη παρέμβαση μεταπλάθονται και μεταλλάσσονται σε εικαστικό αποτέλεσμα. Αυτή είναι η τέχνη της αγγειοπλαστικής μια από τις πρώτες τέχνες που εξάσκησε ο άνθρωπος η οποία αρχικά ξεκίνησε ως χρηστική ανάγκη και στη συνέχεια έλαβε στοιχεία καλλιτεχνικής δημιουργίας και εικαστικής έκφρασης.
«Χώμα, νερό, φωτιά»
Με χώμα και νερό και την καταλυτική επίδραση της φωτιάς τα παιδιά του εργαστηρίου κεραμικής Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που λειτουργεί στη Γενισέα Ξάνθης, στο οποίο φοιτούν παιδιά με διαγνωσμένες σοβαρές ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εγγράφονται μετά από εισήγηση των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης και Εκπαίδευσης, δημιούργησαν έργα κεραμικής τα οποία εκτίθενται από την Παρασκευή 10 Απριλίου οπότε πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης και έως και τις 3 Ιουνίου στην αίθουσα της Καπναποθήκης «Π» του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης.
Στην εκδήλωση, στην οποία παραβρέθηκε ο σεβασμιώτατος κ. Παντελεήμων που πραγματοποίησε και τα εγκαίνια της έκθεσης, ο δήμαρχος Βιστονίδας κ. Ζλάτκος που εξήρε την προσπάθεια αυτή καθώς και όλο το στελεχιακό δυναμικό των εργαστηρίων παιδιά και γονείς καθώς και αρκετό κοινό, οι μαθητές επέδειξαν τα έργα τους και μέσα απ’ αυτή την καλλιτεχνική τους έκφραση δήλωσαν σταθερά την πεποίθηση, που αποτελεί και τον σκοπό των εργαστηρίων: την ανάπτυξη της προσωπικότητας τους, τη βελτίωση της εικόνα τους και την ανάγκη τους για ισότιμη κοινωνική ένταξη. Αυτό επεσήμανε η καθηγήτρια του εργαστηρίου κεραμικής κα Λίτσα Μακρή: «Μέσα από την ανάπτυξη της αισθητικής και εικαστικής δραστηριότητας οι μαθητές μας καλλιεργούν την κοινωνική μνήμη γεγονός που αναπτύσσει την κοινωνική εμπιστοσύνη και τη συλλογικότητα. Υπάρχουν πλήθος ευεργετικών επιδράσεων στους μαθητές από τη ενασχόλησή τους με την κεραμική τέχνη καθώς μέσα από την καλλιτεχνική επινόηση βελτιώνεται η εικόνα τους, νιώθουν καταξίωση που βοηθά στην κοινωνική ένταξη. Αυτό άλλωστε αποτελεί και το διακύβευμα της Ειδικής αγωγής που βασίζεται στην ισότητα και όχι στον παραγκωνισμό των παιδιών με ειδικές ανάγκες»
Ο κ. Ζλάτκος δήλωσε ότι η Δημοτική αρχή στήριξε και στηρίζει το σχολείο Ειδικής Αγωγής και μάλιστα σημείωσε ότι στην υπό ανακαίνιση καπναποθήκη στη Γενισέα θα δοθεί χώρος για εργαστήρια.
Τα έργα των παιδιών αποπνέουν όλο τον ψυχισμό τους, την έκφραση των συναισθημάτων τους μέσα από φόρμες και χρώματα, θέτοντας τη σφραγίδα τους στον πηλό.
΄Ώρες επίσκεψης για το κοινό: Δευτέρα μέχρι Παρασκευή από τις 10.00 – 13.00 και 18.00 – 21.00 (εκτός Τρίτης) και Σάββατο 10.00 – 14.00.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Αντιλογίας Δόμος», ένα εργαστήρι ιδεών

Λόγος – Αντίλογος&nb…