Άδεια πάνε κι έρχονται τα …βαγόνια του προαστιακού τρένου της Θράκης! Ούτε ενάμισι μήνα λειτουργίας δεν έχει κλείσει – όπως όλοι θυμόμαστε εγκαινιάστηκε λίγες μέρες πριν τις εκλογές από τον τότε υπουργό Μεταφορών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη- και ως φαίνεται βραχύβιος θα είναι ο χρόνος της περαιτέρω λειτουργίας του αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία του ΟΣΕ η οποία έχει το προαστιακό) δεν έχει ανταποδοτικά οφέλη και επιβαρύνεται με το κόστος της λειτουργίας του. Ήδη όπως πληροφορηθήκαμε έχουν μειωθεί τα δρομολόγια τα οποία ξεκίνησαν από 22 ημερησίως (11 προς την μια και την άλλη κατεύθυνση) από Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη και τώρα έχουν περιοριστεί 8 (4 προς την μια και 4 προς την άλλη κατεύθυνση).
Άδειο πάει κι έρχεται το τρένο του προαστιακού
Να σημειώσουμε ότι για τον προαστιακό της Θράκης και τη χρησιμότητά του ακούστηκαν πολλά και από τον τ. υπουργό αλλά και τους τοπικούς μας άρχοντες (δήμαρχο και νομάρχη) που ήταν παρόντες στα εγκαίνια. Όμως όπως φαίνεται η χρησιμότητά του που δοκιμάστηκε στην πράξη δεν ήταν ανάλογη των προσδοκιών. Κι αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως:
1)Στο γεγονός ότι η Εγνατία έχει μειώσει κατά πολύ την απόσταση Ξάνθης – Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης και οι περισσότεροι πολίτες προτιμούν το αυτοκίνητο που έχει διαφορά μισής ώρας έως μια ώρας με το τρένο.
2)Προκειμένου να τεθεί εσπευσμένα σε λειτουργία (προεκλογικά) προφανώς δεν μελετήθηκε σωστά, ούτε έγινε κάποια διαφημιστική καμπάνια.
3)Είναι γεγονός ότι ο Προαστιακός κρίνεται αναγκαίος σε περιοχές με μεγάλο πληθυσμό αλλά και τεράστια προβλήματα πρόσβασης των οδικών μέσων από την περιφέρεια προς το μητροπολιτικό κέντρο και σε μια Θράκη, στην οποία η κάθε πρωτεύουσα απέχει μόλις μισή ώρα από την άλλη, οδικώς, η λειτουργία ενός τέτοιου δικτύου είναι προφανές ότι θα ήταν να αντικαταστήσει κάποια λεωφορειακά δρομολόγια από την Κομοτηνή προς τις δύο κατευθύνσεις εξυπηρετώντας μόνο κατοίκους του Νομού Ροδόπης.
Μαριάννα Ξανθοπούλου