Προετοιμάζεται καταλλήλως για …διεύρυνση το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με την δημιουργία 2 νέων τμημάτων σε Καβάλα και Δράμα και έτσι πρόκειται να αυξήσει σε 20 τον αριθμό των τμημάτων που περιλαμβάνει. Όπως πληροφορηθήκαμε από τον Αντιπρύτανη κ. Αθανάσιο Καραμπίνη το Δ.Π.Θ. με σχετικές πρυτανικές αποφάσεις που έχουν παρθεί και επί πρυτανείας Σχοινά, μετέπειτα Καραμπίνη και νυν Σιμόπουλου, το ΔΠΘ, ανταποκρίνεται θετικά στο αίτημα των πολιτικών φορέων της Καβάλας – Δράμας για την δημιουργία τμημάτων δυναμικότητας 100 φοιτητών και τα δύο και μάλιστα προβαίνει σε εργώδη προσπάθεια προκειμένου να έχει έτοιμο… τον φάκελο με τις προτάσεις για τα γνωστικά αντικείμενα των τμημάτων σε μια ενέργεια να προλάβει την … «παρείσφρηση» του Α.Π.Θ. που εκδήλωσε τέτοια διάθεση, στο ζωτικό του χώρο!
Αυτό όμως που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι για να δημιουργηθούν νέα τμήματα πρέπει να δώσει το «πράσινο φως» το υπουργείο Παιδείας που βεβαίως αποτελεί αρμοδιότητά του και θα αναλάβει και το κόστος της χρηματοδότησής τους. Όμως μέχρι στιγμής παρότι έγιναν «κρούσεις» επί του θέματος η κα Γιαννάκου δεν ανταποκρίθηκε θετικά καθώς έχει άλλα προηγουμένως να «τακτοποιήσει» (αναθεώρηση του άρθρου 16), αλλά η εκτίμηση του κ. Καραμπίνη είναι ότι το θέμα θα τελεσφορήσει.
Τμήματα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας
Επειδή όμως «των φρονίμων τα παιδιά…προνοούν»…η παρελκυστικότητα του υπουργείου κάθε άλλο παρά ανασταλτικά λειτουργεί στο Δ.Π.Θ. για την προεργασία που προαπαιτείται στη δημιουργία των τμημάτων. Έτσι το κεντρικό σκεπτικό βασίζεται σε τρεις άξονες που διασφαλίζουν α)την βιωσιμότητα των νέων τμημάτων β) την ελκυστικότητά τους, αλλά και γ)δεν δρουν… ανταγωνιστικά με τα υπόλοιπα τμήματα του Δ.Π.Θ στις υπόλοιπες πόλεις της Θράκης. Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν τμήματα όχι κατ’ επίφαση αλλά κατάλληλα στελεχωμένα και… γενναίως χρηματοδοτούμενα, 4ετούς φοίτησης και με γνωστικά αντικείμενα άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας προκειμένου να αποσοβηθεί η …παραγωγή ανέργων! Για το λόγο αυτό επιλέχθηκαν τα γνωστικά αντικείμενα της εφαρμοσμένης πληροφορικής (software) και εφαρμοσμένα μαθηματικά και στατιστική, επιστήμες, που έχουν υψηλό ποσοστό άμεσης απορρόφησης από την αγορά εργασίας και αυξημένη ελκυστικότητα στους φοιτητές.
Η ένταξη της Βουλγαρίας στην Ε.Ε.
Σίγουρα αποτελεί όχι μόνο μια πρόκληση σε οικονομικό επίπεδο αλλά και σε εκπαιδευτικό. Έτσι το Δ.Π.Θ ήταν πάντα «ανοιχτό» σε συνεργασίες σε επιστημονικό ερευνητικό επίπεδο με πανεπιστήμια της Βουλγαρίας. Τώρα οι δυνατότητες συνεργασίας διευρύνονται καθώς η πρόκληση να καταστεί το Δ.Π.Θ. ένας εκπαιδευτικός πόλος στην περιοχή είναι ένας εφικτός στόχος με πολυδιάστατη ωφελιμότητα.
Μαριάννα Ξανθοπούλου