Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2007 Μια πολύπλευρη ευκαιρία του Δήμου Βιστονίδας αλλά και του Νομού

Μια πολύπλευρη ευκαιρία του Δήμου Βιστονίδας αλλά και του Νομού

0

Στη φάση υλοποίησης έχει περάσει η δημιουργία Κέντρου Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης στο Δήμο Βιστονίδας με το εκπαιδευτικό προσωπικό να εργάζεται ήδη για την ολοκλήρωση των προσφερομένων προγραμμάτων που αφορούν στο οικοσύστημα της λίμνης αλλά και το παραποτάμιο δάσος του Κόσυνθου.

Μετρώντας την υπέροχη φύση που αντικρίζει ο επισκέπτης του Δήμου Βιστονίδας, δεν απορεί για την έγκριση που έλαβε απ’ το Υπουργείο Παιδείας ο Δήμος για τη δημιουργία του Κέντρου Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης του νομού. Το πλούσιο οικοσύστημα της λίμνης αλλά και πολλά άλλα σημεία που μπορούν να μετατραπούν σε πεδία περιβαλλοντολογικής δράσης για τους εκκολαπτόμενους οικολόγους, αποτελούν την πιο κατάλληλη «τάξη» για μια τόσο σημαντική εκπαίδευση που αφορά στην ευαισθητοποίηση των ερχόμενων γενιών για την ορθή χρήση του πολύπαθου πλανήτη. Ωστόσο το κέρδος μπορεί να είναι πολλαπλό αν χρησιμοποιηθεί ως πόλος έλξης και όπως φαίνεται, τόσο ο Δήμαρχος Ν. Ζλάτκος όσο και η ομάδα των εκπαιδευτικών και ειδικών που ανέλαβαν την υλοποίηση του σχεδίου, διαθέτουν τα απαραίτητα συστατικά για την επιτυχία του εγχειρήματος που αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την περιοχή αλλά και για τον Νομό. Ενθουσιασμός, όρεξη, όραμα, ενέργεια, κουράγιο αλλά και διάθεση για διεκδίκηση και συνεργασία με κοινό στόχο διακατέχουν όλους που έχουν θέσει ψηλά τον πήχη κι έχουν αρχίσει το τρέξιμο για την επίτευξη των στόχων.

Τα τεχνικά στοιχεία του ΚΠΕ

Για την ιστορική αναδρομή και τα διαδικαστικά που αφορούν στο «στήσιμο» του Κέντρου Πςεριβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης Δήμου Βιστονίδας, μας ενημέρωσε ο Δήμαρχος Ν. Ζλάτκος: « η έγκριση της δημιουργίας του Κέντρου ήρθε γύρω στα τέλη Αυγούστου του 2006. Ο δήμος μας επιλέχθηκε απ’ όλους τους υπόλοιπους δήμους του νομού και είναι μεγάλη η επιτυχία να έρθει σε ένα δήμο που διαθέτει το μοναδικό οικοσύστημα της λίμνης αλλά και που εκτείνεται σε ένα τόσο πλούσιο φυσικό περιβάλλον με τόση ομορφιά αλλά τόσο ενδιαφέρον που συνδυάζει και την εύκολη πρόσβαση, κοντά στο κέντρο. Λίγο πριν το Πάσχα ήρθε κι ο διορισμός των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν το Κέντρο, που πραγματικά ενδιαφέρονται για το έργο. Το αρχικό άγχος που είχα για την εξέλιξη λόγω του γεγονότος ότι δεν ήμασταν έτοιμοι όταν ανέλαβαν, χάρη στην υπεύθυνη του Κέντρου κ. Καφετζή, έχει μετατραπεί σε σιγουριά λόγω της διάθεσης και της γνώσης που διαπιστώνω ότι διαθέτει όλη η ομάδα. Η αξιολόγηση όπως και η τους επιλογή των πέντε συνεργατών έγινε απ’ το Υπουργείο Παιδείας και πρέπει να τονίσω ότι ήταν η καλύτερη δυνατή».

Το ΚΠΕ θα στεγαστεί στο παλιό σχολείο του Σελίνου το οποίο χρειάζεται όμως αναμόρφωση. Όπως μας ανέφερε ο κ. Ζλάτκος: «σε μερικές μέρες θα γίνει η δημοπράτηση της αναμόρφωσης του σχολείου του Σελίνου που θα στεγάσει το ΚΠΕ βάσει της μελέτης που ανέρχεται στις 280 χιλιάδες ευρώ αρχικά. Πρόκειται για μια έκταση έξι περίπου στρεμμάτων και συμπεριλαμβάνεται και η αναμόρφωση του εξωτερικού χώρου έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του ΚΠΕ. Κτιριακά πιστεύω ότι θα μπορούμε να είμαστε έτοιμοι μέχρι τον Οκτώβριο και τα υπόλοιπα θα φανούν αργότερα αφού χρειάζονται κάποιο χρόνο τα φυτά. Υπάρχει και στη Συδινή ένα άλλο δημοτικό έργο που αυτή τη στιγμή στεγάζει το πρόγραμμα ‘Βοήθεια στο σπίτι’, στο οποίο υπάρχει ένα αμφιθέατρο που μπορεί να αξιοποιηθεί από πλευράς ΚΠΕ».

Η αξία του Κέντρου για την περιοχή και οι νέες δυνατότητες

Μοχλός ανάπτυξης όλης της περιοχής μπορεί να γίνει το ΚΠΕ ΄’όπως τονίζει ο Δήμαρχος Βιστονίδας: «η περιοχή εκείνη ήταν η πιο υποβαθμισμένη και τώρα δίνονται δυνατότητες ανάπτυξης μέσω του ΚΠΕ αφού μπορούν να επεκταθούν οι δραστηριότητές του και πέρα απ’ το πρώτο στάδιο, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα της περιοχής αλλά και όλου του νομού. Η περιοχή του Σελίνου, με κέντρο το ΚΠΕ μπορεί σε βάθος χρόνου να αλλάξει μορφή, ίσως και με την ενδεχόμενη ανάπτυξη αγροτουρισμού. Αλλά και στο Σούνιο που είναι πανοραμική η θέα της λίμνης, δίνονται πολλές δυνατότητες. Η ευκαιρία είναι μεγάλη όπως και το στοίχημα για όλους μας, υπεύθυνους και κατοίκους».

Κλείνοντας ο κ. Ζλάτκος αναφέρθηκε στα οικονομικά στοιχεία αλλά και στο σήμα του ΚΠΕ:

« ο Δήμος αναλαμβάνει τα έξοδα για την υλικοτεχνική υποδομή του Κέντρου καθώς και τα λειτουργικά έξοδα ενώ οι εκπαιδευτικοί οικονομικά καλύπτονται απ’ το Υπουργείο Παιδείας. Βέβαια εμείς θα προσπαθήσουμε ως δημοτική αρχή να διασφαλίσουμε κονδύλια και πόρους ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τις ιδέες και τις φιλοδοξίες τόσο τις δικές μας όσο και της ομάδας και να γίνει κάτι ξεχωριστό στην περιοχή μας.

Το σήμα του ΚΠΕ θα γίνει με ψηφοφορία που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 350 μαθητών που θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έξι σήματα που έχουμε φτιάξει φροντίζοντας να χαρακτηρίζει το Κέντρο και να δηλώνει το είδος του οικοσυστήματος που διαθέτει για παρατήρηση. Πρώτη φορά παρουσιάστηκαν τα υποψήφια σήματα στις εκδηλώσεις νεολαίας που πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Πλατεία της Ξάνθης. Η διαδικασία επιλογής με ικανοποιεί ιδιαίτερα γιατί ξεφεύγει απ’ τα τεχνοκρατικά όρια και οι συνεργάτες αφουγκράζονται την κοινωνία πριν αποφασίσουν κάτι».

Τι είναι το Κέντρο Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης

Ζητήσαμε απ΄την υπεύθυνη του Κπε κ. Ε. Καφετζή να μας ενημερώσει για το Κέντρο και μας ανέφερε τα εξής: «έχουμε ένα ΚΠΕ σε κάθε νομό στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη και απευθύνεται σε διαφορετικό τύπο οικοσυστήματος. Ο σχεδιασμός είναι να υπάρχει ένα ΚΠΕ σε κάθε νομό. Πρόκειται για ένα σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που προκηρύσσει το πρόγραμμά του κι ο κάθε δήμος καταθέτει πρόταση για την υλικοτεχνική υποδομή και το είδος του οικοσυστήματος του τόπου, είτε είναι φυσικά οικοσυστήματα είτε ανθρωπογενή όπως στους Φιλίππους Καβάλας που αφορά την ιστορία και τον πολιτισμό. Η πρόταση περνάει από μια αξιολόγηση και επιλέγονται οι Δήμοι που θα γίνουν τα Κέντρα. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που περιλαμβάνει ελέγχους και άλλα. Ο Δήμος Βιστονίδας πήρε το ΚΠΕ και για μας ως ομάδα είναι πολύ ευχάριστο γιατί το οικοσύστημα της περιοχής προσφέρεται για κάθε είδους μελέτη γιατί είναι πολύ πλούσιο. Αυτό δεν αφορά μόνο στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που θα επιμορφώνονται αργότερα, αλλά μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα κι ένα ερευνητικό κέντρο και λόγω της ιδιαιτερότητ&#9

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2007
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η Ελλάδα απεργεί και στέλνει το μήνυμα

Ενημέρωση στους ^…