Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2006 Καλός καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής

Καλός καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής

0

Ένα δίπτυχο φυλλάδιο που περιέχει χρήσιμες συμβουλές αλλά και τεστ καλού καταναλωτή είναι άλλη μια προσπάθεια του Ινστιτούτου Καταναλωτή της Ξάνθης, για να διαμορφώσει η νεολαία καταναλωτική συνείδηση.

Για την προστασία του Έλληνα καταναλωτή έχει δημιουργηθεί το Ινστιτούτο Καταναλωτή γνωστό ως ΙΝΚΑ του οποίου παράρτημα λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια στη Ξάνθη. Οι προσπάθειες ενημέρωσης των καταναλωτών είναι συνεχείς, θυμίζουμε το μοίρασμα φυλλαδίων του ΙΝΚΑ στις Γιορτές Παλιάς Πόλης και στο Καρναβάλι.

Στα πλαίσια αυτής της εκστρατείας ενημέρωσης, όπως μας ενημερώνει ο Ταμίας του παραρτήματος Ξάνθης κ. Αλεξόπουλος Γιάννης: «είχαμε την ιδέα δημιουργίας ενός φυλλαδίου που να απευθύνεται στους νέους καταναλωτές, μικρότερων ηλικιών και με τη βοήθεια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης και των καθηγητών, τους οποίους και ευχαριστούμε, την υλοποιήσαμε. Αποτέλεσμα ήταν να μοιρασθούν 7 χιλιάδες δίπτυχα ενημερωτικά φυλλάδια στους μαθητές των Γυμνασίων του Νομού μας».

Συνεχίζοντας ο κ. Αλεξόπουλος μας εξηγεί ότι χρησιμοποιήθηκε απλή γλώσσα για το «στήσιμο» του φυλλαδίου και τρόποι που μπορούν να προσεγγίσουν έφηβους αυτών των ηλικιών ενώ η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε με «χορηγίες και προσφορές ιδιωτών αλλά και από την επιχορήγηση που λαμβάνει το ΙΝΚΑ εδώ και δυο χρόνια, από το Υπουργείο Ανάπτυξης και από τις συνδρομές δηλαδή από τις γενικές πηγές εσόδων του ινστιτούτου».

Το φυλλάδιο περιέχει ένα «το τεστ του καλού καταναλωτή» και «συμβουλές  προς τους καταναλωτές» όπως:

Μη ξοδεύεις όλα σου το χρήματα! Πάντα να κρατάς λίγα! Μπορεί να σου χρειαστούν!

Να προσέχεις πάντα την ημερομηνία λήξεως στο προϊόντα που αγοράζεις! Είναι για την ασφάλειά σου!

Μην αγοράζεις αμέσως το πρώτο πράγμα που θα σου αρέσει! Ίσως παρακάτω υπάρχει κάτι καλύτερο!

Το σύνθημα που «κλείνει» το φυλλάδιο είναι: «Σκέψου και σύγκρινε και θα βγεις κερδισμένος…»

Όπως μας ενημερώνει ο κ. Αλεξόπουλος, στην Ξάνθη δε γίνονται πολλές καταγγελίες καταναλωτών και επί της διαδικασίας μας αναφέρει: «λειτουργεί ένα όργανο φιλικού διακανονισμού στη Νομαρχία, στο οποίο συμμετέχουν ένας εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου, ένας της Νομαρχίας, ένας του Δικηγορικού Συλλόγου και ένας του ΙΝΚΑ. Όταν φτάσει μια καταγγελία, ο καταγγέλων καταναλωτής και ο καταγγελόμενος καταστηματάρχης προσπαθούν να λύσουν το όποιο πρόβλημα προέκυψε, φιλικά, παρουσία του συγκεκριμένου οργάνου. Σε άλλη περίπτωση, ακολουθούν μηνύσεις και η διαφορά παίρνει το δρόμο της Δικαιοσύνης».

Το διοικητικό συμβούλιο του ΙΝΚΑ Ξάνθης συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα στο Εργατικό Κέντρο και γίνονται προσπάθειες να βρεθεί χώρος για μόνιμη εγκατάσταση των γραφείων στα οποία θα μπορούν να απευθύνονται οι καταναλωτές. Το παράρτημα Ξάνθης αριθμεί περί τα 150 άτομα και οι ενδιαφερόμενοι ή καταγγέλοντες μπορούν να επικοινωνούν με το ΙΝΚΑ αποστέλλοντας επιστολή στην Ταχυδρομική Θυρίδα 193 ενώ η ηλεκτρονική διεύθυνση του παραρτήματος είναι: xanthi@inka.gr.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2006
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Δεν περίμενα τέτοια συμπεριφορά» δηλώνει ο Γ. Γκιρτζίκης

Αναταραχή έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες στους κόλπους του Δήμου Τοπείρου, μετά την …