Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2006 Αντίδραση Πανεπιστημιακών στην υποβάθμιση των Πανεπιστημίων

Αντίδραση Πανεπιστημιακών στην υποβάθμιση των Πανεπιστημίων

0

Την αντίδρασή τους στο νόμο που υποβαθμίζει τα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας δηλώνουν οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και στην ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων ενώ προτείνουν μέτρα για την αναβάθμιση των κρατικών ιδρυμάτων.

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2006, στις 12.30, στην αίθουσα του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού στην Πολυτεχνική Σχολή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, έδωσε συνέντευξη τύπου ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) κ. Γ. Μαΐστρος, Επίκουρος Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου με την Πρόεδρο του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού Ξάνθης κ. Ρούτση Χ. (ΕΣΔΕΠ) Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πολυτεχνικής Σχολής.

Ξεκινώντας ο κ. Μαΐστρος ευχαρίστησε για την παρουσία τους εκπροσώπους του τύπου, εκ μέρους της ΠΟΣΔΕΠ τονίζοντας ότι τα μέλη της δρουν συλλογικά και όχι ως άτομα, δηλώνοντας ότι η αντίδραση στο νόμο που έγινε προσπάθεια να ψηφισθεί με τα γνωστά γεγονότα, το Φθινόπωρο του 2006, είχε ξεκινήσει δυο χρόνια πριν από τους Πανεπιστημιακούς. Ο κ. Μαϊστρος τόνισε: «εδώ και δυο χρόνια που έχουμε ξεκινήσει τις αντιδράσεις μας αλλά και μετά τις πρόσφατες κινητοποιήσεις και τη συζήτηση για την παιδεία στην κεντρική πολιτική σκηνή, συνειδητοποιήσαμε ποια είναι η πρόθεση της κυβέρνησης για τα Πανεπιστήμια της χώρας». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ : «ακούστηκε ότι τάχατες ήρθε η ώρα να μπει σε μια τάξη η παιδεία μετά τη βιομηχανία χάλυβος. Αν λοιπόν θεωρήσουμε ότι και το Πανεπιστήμιο, το εργαστήρι της γνώσης, είναι κι αυτό μια βιομηχανία, αν αρχίσουμε να το χειριζόμαστε έτσι, τότε ήδη προδικάζουμε την πορεία του. Θα πρέπει να γίνει ένα εμπορικό προϊόν της γνώσης, να πακεταριστεί, να τυποποιηθεί, να πιστοποιηθεί, να μπει στη διαδικασία της μακροβιότητας όπως οι κονσέρβες στο σούπερ μάρκετ και να δοθεί προς τα έξω. Αυτά που με έκπληξη ακούτε αναφέρονται στις οδηγίες είτε του ΟΟΣΑ, είτε του νομισματικού ταμείου και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, είτε από ομάδες βιομηχάνων που ακούν στο όνομα στρογγυλή τράπεζα βιομηχάνων, στην οποία η χώρα μας εκπροσωπείται από έναν βιομήχανο Το επιφαινόμενο είναι ότι πρέπει να αλλάξουμε, να υποστηρίξουμε τα Πανεπιστήμιά μας, ώστε να μην υστερήσουμε από τους υπόλοιπους ευρωπαίους αφ’ ενός και φυσικά από την Αμερική. Εμείς το εκλαμβάνουμε σαν μία διάλυση του ελληνικού Πανεπιστημίου με όλες τις λεπτομέρειές του και λέμε μάλιστα ότι και στην Ευρώπη ξαφνιάστηκαν οι Καθηγητές και οι φοιτητές, γιατί πήγαν οι υπουργοί της Εθνικής Παιδείας κάθε χώρας που συναντήθηκαν μεταξύ τους, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης» και διευκρίνισε ότι οι 40 χώρες που ακούμε στο σχέδιο ‘Μπολόνια’ είναι περισσότερες από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γιατί ακριβώς ανήκουν και άλλες χώρες και κυρίως της ανατολικής Ευρώπης που ψάχνουν νόρμες για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων τους.

Συνεχίζοντας ο κ. Μαϊστρος ανέλυσε το λόγο που σε χώρες που παραδοσιακά δέχονται ξένους φοιτητές όπως η Μεγάλη Βρεττανία, μετά την εφαρμογή αυτού του νόμου, έφτασαν να δίνουν τίτλους που δεν είχαν καμιά αξία ενώ ευτελίστηκε ο ρόλος των Καθηγητών. Τόνισε δε, ότι το αντίστοιχο όργανο των καθηγητών στην Αγγλία ασχολείται συνεχώς με τα τμήματα των Πανεπιστημίων που κλείνουν και τους Καθηγητές που μένουν άνεργοι ενώ στη Γαλλία και τη Γερμανία, κρατούν τα Πανεπιστήμια ελίτ σε μια γωνία και τα υπόλοιπα τα αφήνουν να ευτελιστούν, «δηλαδή να μπουν στη διαδικασία παροχής υπηρεσιών με δίδακτρα καταλήγοντας να γίνουν ιδιωτικά και με την πρόσθεση ιδιωτικών Κολεγίων και όχι Πανεπιστημίων αποβλέποντας σ΄αυτό που λέμε διασυνοριακή ανταλλαγή υπηρεσιών».

Ο κ. Μαϊστρος αναφέρθηκε σε όλα όσα πέτυχε η εκπαιδευτική κοινότητα με τις μεγάλες κινητοποιήσεις της : «να αναδιπλωθεί η κυβέρνηση και να αναστείλει τη συζήτηση στη Βουλή για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος καθώς και την κατάθεση προς

ψήφιση του προσχεδίου Νόμου Πλαίσιο (‘εκτελεστικού Νόμου’) και τα θέματα της παιδείας να βρίσκονται στο κέντρο της πολιτικής ζωής του τόπου.

Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στις διεκδικήσεις των Πανεπιστημιακών που διεκδικούν δυναμικά τα οικονομικά αιτήματα των Πανεπιστημίων και των πανεπιστημιακών, ενόψει και της συζήτησης και ψήφισης του Προϋπολογισμού ενώ βρισκόμαστε σε διαρκή ετοιμότητα και αγωνιστική επαγρύπνηση ώστε να αντιμετωπίσουν την ενδεχόμενη επαναφορά του ‘προσχεδίου νόμου – πλαίσιο’, και την επιχειρούμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, όποτε αρχίσει η συζήτηση της στη Βουλή και συνεχίζουν το διάλογο μέσα στα Πανεπιστήμια και την ελληνική κοινωνία, με πρωτοβουλίες των συλλόγων διδασκόντων και συντονισμό της ΠΟΣΔΕΠ, με πλαίσιο τις προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ για την αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου.

Οικονομικές και θεσμικές διεκδικήσεις

Όσον αφορά στις οικονομικές διεκδικήσεις των Πανεπιστημιακών ο Γραμματέας ανέφερε ότι διεκδικούν: χρηματοδότηση της παιδείας με το 5% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος από τον κρατικό προϋπολογισμό (15% του προϋπολογισμού) και της έρευνας με το 1.5% του ΑΕΠ. Ιδιαίτερα για τα Πανεπιστήμια, αύξηση της χρηματοδότησης κατά 30% ετησίως, με

ιδιαίτερο πρόγραμμα χρηματοδότησης της βασικής έρευνας.

 Ένταξη όλων των επιδομάτων στον βασικό μισθό και αύξηση 20% και κατάργηση του

καθεστώτος των «εποχικών διδασκόντων» (συμβασιούχοι διδάσκοντες ΠΔ 407) και την αποκλειστική απασχόληση των πανεπιστημιακών, ώστε να μπορούν να ασκούν απερίσπαστα και αποκλειστικά το κύριο λειτούργημα τους που είναι η διδασκαλία της επιστήμης και η επιστημονική έρευνα για την παραγωγή νέας γνώσης και τη διάχυση της στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.

Για τα θεσμικά αιτήματα ανέφερε:τη μη αναθεώρηση του άρθρο 16 του Συντάγματος που ιδιωτικοποιεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο και εκχωρεί την ανώτατη εκπαίδευση στους κερδοσκόπους, την απόσυρση το «προσχέδιο νόμου – πλαίσιο», τη μη εφαρμογή των νόμων της υποβάθμισης που έχουν ψηφιστεί σε αντίθεση προς τις συνταγματικές εγγυήσεις που κατοχυρώνουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Τα Πανεπιστήμια με αποφάσεις των ακαδημαϊκών οργάνων αρνούνται την εφαρμογή τους, για να μη συναινέσουν στην υποβάθμιση των σπουδών, στην απαξίωση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων.

Το σχέδιο δράσης της ΠΟΣΔΕΠ

Τέλος ο κ. Μαϊστρος αναφέρει τις προτάσεις της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ γα το πρόγραμμα δράσης που πρέπει να ακολουθηθεί και περιλαμβάνει: 8 Δεκεμβρίου συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Αθήνας (12:30

στα προπύλαια του Παν. Αθηνών) μαζί με τους φοιτητές και τις ομοσπονδίες

εκπαίδευσης, 13 Δεκεμβρίου: 24ωρη απεργία και συμμετοχή στο συλλαλητήριο μαζί με τους

φοιτητές, τις ομοσπονδίες εκπαίδευσης και τα συνδικάτα των εργαζομένων, 21 Δεκεμβρίου: διοργάνωση ανοικτών συνελεύσεων, με στάση εργασίας, στα ιδρύματα με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων, σε συνεργασία με τις διοικήσεις, ώστε να συζητηθούν τα οικονομικά προβλήματα του Πανεπιστημίου, 22 Δεκεμβρίου (ημέρα ψήφισης του Προϋπολογισμού στη Βουλή): 24ωρη απεργία και παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2006
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα επακόλουθα της βιοαιθανόλης για την ΕΒΖ

«Διέβη τον Ρουβίκωνα» η ΕΒΖ με την πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ της εταιρείας για μετατροπή τω…