Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2005 Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση

Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση

0

Συνεδρίασε το νομαρχιακό συμβούλιο με κεντρικό θέμα το κυκλοφοριακό της πόλης μας

 

Συγκροτήθηκε 3μελής επιτροπή από νομαρχιακούς συμβούλους

Εμβόλιμο: Τηλεχειριζόμενες κορίνες για την στάθμευση μικρών φορτηγών για φορτοεκφορτώσεις προτείνει η ΟΕΒΕ Ξάνθης»

Μια συνοπτική παρουσίαση του «Οδικού Χάρτη για την Ξάνθη του 2015», μιας έκδοσης 500 σελίδων της Νομαρχίας Ξάνθης, όπου εμπεριέχονται τα πρακτικά και τα συμπεράσματα από 4ημερο αναπτυξιακό συνέδριο του 2004, πραγματοποίησε ο Νομάρχης κ. Γ. Παυλίδης στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού συμβουλίου, τη Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου: «Είναι ένας αναπτυξιακός οδηγός , κτήμα της τοπικής κοινωνίας. Έχουμε μια μεγάλη αποθήκη προτάσεων σκέψεων, οδηγιών, ένα εργαλείο για το Δ’ ΚΠΣ, εργαλείο για τον κάθε πολίτη, για το κάθε φορέα, που θέλει να συμβάλει στην ανάπτυξη του νομού, αλλά και σε επίπεδο περιφέρειας και χώρας», σημείωσε ο κ. Παυλίδης, όπως επίσης και ότι ο «Οδικός χάρτης για την Ξάνθη του 2015» θα είναι στη διάθεση κάθε πολίτη και κάθε φορέα, προκειμένου να αποτελέσει έναν αναπτυξιακό οδηγό που θα συνδέει την Ξάνθη με το αύριο.

Εντός ημερησίας διάταξης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

2η Τροποποίηση Προϋπολογισμού Οικονομικού έτους 2005 για τις δαπάνες μεταφοράς των μαθητών

Ο προϊστάμενος της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Κων/νος Καρακώστας εισηγήθηκε την 2η τροποποίηση του τακτικού προϋπολογισμού και την έγκριση του ποσού των 321.310,00 ευρώ προκειμένου να καλυφθούν δαπάνες μεταφοράς μαθητών βάσει της 733/10 – 2 – 2005 απόφασης του Γενικού Γραμματέας.

Το ποσό αυτό κατανέμεται στις υπηρεσίες εκπαίδευσης βάσει των αναγκών τους ως εξής: Πρωτοβάθμια εκπαίδευση 55.600 ευρώ και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 265.710,00 ευρώ. Η τροποποίηση «πέρασε»ομόφωνα.

Ένταξη των οδών στο Επαρχιακό δίκτυο του Ν. Ξάνθης

Επισημαίνοντας σε γενικές γραμμές ότι: «έχουμε ένα άριστο επαρχιακό δίκτυο», ο Νομάρχης κ. Παυλίδης πρότεινε: α)την ανακατάταξη των οδών Διασταύρωση Ε.Ο. 2 – Λεύκη – Εξοχή – Δέκαρχο – Εύλαλο που συνδέει τους οικισμούς των Δήμων Ξάνθης, Βιστονίδας, Τοπείρου με την Ε.Ο 2 και καταλήγει στην υπ. Αρ. 7 Επαρχιακής Οδό και την ένταξή της στο πρωτεύον επαρχιακό δίκτυο, όπως επίσης και της οδού Κιμμέρια – Πηγάδια Διασταύρωση Ε.Ο.2. ,ενώ η διασταύρωση Ε.Ο.2 – Γλαύκης – Πάχνης – Κοτύλης στο δευτερεύον επαρχιακό δίκτυο. Η αναγκαιότητα που υπαγορεύει την συγκεκριμένη ενέργεια είναι ότι οι οδοί αυτοί παρουσιάζουν κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όσον εξυπηρετούν εκτός του πληθυσμού των οικισμών και βιομηχανίες ή βιοτεχνίες του νομού ή το γήπεδο της SKODA (Κιμμέρια – Πηγάδια). Επίσης πρότεινε την μετονομασία της επαρχιακής οδού Εχίνος – Σάτραι προς Πολύανθον σε «Εχίνος – Σάτρες – Σούνιο» γιατί ο Πολύανθος δεν ανήκει στο Νομό Ξάνθης. Οι προτάσεις έγιναν δεκτές.

Ο κ. Νομάρχης επίσης ενημέρωσε το Νομαρχιακό συμβούλιο ότι μέσα στις μελέτες οδοποιίας που βρίσκονται υπό ανάθεση είναι και η ανατολική παράκαμψη της πόλης της Ξάνθης, που θα εξυπηρετήσει την ορεινή περιοχή, καθώς η κυκλοφορία προς αυτή, συνεχώς αυξάνεται και χρειάζεται αποσυμφόρηση της πόλης.

Ωράριο εφοδιασμού των πολυκαταστημάτων – Ρύθμιση κίνησης φορτηγών στο εμπορικό κέντρο

Την αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος του κυκλοφοριακού, στο κέντρο της πόλης , τα χαρακτηριστικά και αίτια του οποίου καθορίζονται από τα συνεχώς αυξανόμενα αυτοκίνητα (3.000 – 4.000 σε ετήσιο αριθμό), στο γεγονός ότι οι δρόμοι παραμένουν ίδιοι και οι χώροι στάθμευσης, ενώ οι καταναλωτικές ανάγκες πολλαπλασιάζονται ενώ «οι συνήθειες μας επιδεινώνονται και δεν βελτιώνονται», συζητήθηκε στην συνεδρίαση: «Πρέπει λοιπόν αν θέλουμε να βελτιώσουμε την εικόνα της πόλης αλλά και την ποιότητα της ζωής μας να προχωρήσουμε στο μέτρο και το βαθμό που έχουμε την αντίστοιχη αρμοδιότητα στη λήψη μέτρων», σημείωσε ο Νομάρχης Ξάνθης περιγράφοντας το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας και δικαιολογώντας τη ανάγκη λήψης μέτρων: «υπάρχουν ουρές που φτάνουν απ’ την πλατεία μέχρι το ξενοδοχείο «Σίσσυ» (είσοδο πόλης)…όλα αυτά οφείλονται σε δύσκολη κυκλοφορία σε αρκετά σημεία».

Ο κ. Παυλίδης αναφέρθηκε στα μέτρα που πάρθηκαν για την αποσυμφόρηση πριν ένα χρόνο και αναφέρονται μόνο στην ημέρα του Σαββάτου όπως: Απαγόρευση στάθμευσης και στάσης γύρω π’ την πλατεία Δημοκρατίας, απαγόρευση διέλευσης φορτηγών αυτοκινήτων άνω των 3 τόνων στην περιοχή του εμπορικού κέντρου, απαγόρευση παντελώς της φορτοεκφόρτωσης από τις 9 π.μ. έως τις 15μ.μ. Τα μέτρα αυτά όπως σημειώθηκε απέδωσαν, αφού διαπιστώθηκε σχετικά καλή κυκλοφορία στο κέντρο με αποσυμφόρηση και γρήγορες μετακινήσεις. Με ζητούμενο την διεύρυνση κάποιων μέτρων και τις υπόλοιπες μέρες που υπάρχει πρόβλημα ο κ. Παυλίδης πρότεινε: «Να ληφθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και να συγκροτηθεί μια τριμελής επιτροπή από νομαρχιακούς συμβούλους και να εισηγηθεί σχετικά με το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων στο εμπορικό κέντρο και να διατυπώσει απόψεις ως προς την επέκταση του μέτρου του Σαββάτου».

Με μελανά χρώματα περιέγραψαν οι νομαρχιακοί σύμβουλοι που πήραν το λόγο το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας, γεγονός που επισπεύδει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων, ενώ ο πρόεδρος της ΟΕΒΕ Ξάνθης κ. Τσιακίρογλου τόνισε: «Το πρόβλημα δεν λύνεται με την απαγόρευση ή την δέσμευση κάποιων νόμωνν από τα 10 μικρά φορτηγάκια που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης και εφοδιάζουν τα καταστήματα. Πρέπει να επιτραπούν τα μικρά φορτηγά των διανομών και να απαγορευτούν τα μεγάλα φορτηγά που εφοδιάζουν βενζινάδικα. Δεν υπάρχει αστυνόμευση σε σταθμευμένα αυτοκίνητα. Εμείς εμμένουμε στη θέση μας να τοποθετηθούν κορίνες τηλεχειριζόμενες στους χώρους στάθμευσης μικρών φορτηγών όπου θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και οι αυτοκινητιστές αλλά και τα καταστήματα. Το κόστος δεν είναι μεγάλο. Τοποθετούνται στην Ευρώπη. Τι υπολείπεται η Ξάνθη από την Ευρώπη;»!

Προφανώς όχι μόνο της μη ύπαρξης τηλεχειριζόμενων κορινών!!!

Η τριμελής επιτροπή που συγκροτήθηκε για να μελετήσει και να καταθέσει τις προτάσεις της αποτελείται από τους νομαρχιακούς συμβούλους κ. Μακρίδη, κ. Σαχινίδη, κ. Λερίδη.

 

Μαριάννα Ξανθοπούλου

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2005
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Μοίρασαν… την πίτα του Νομαρχιακού προεδρείου

Συμπιλίδου, πρόεδρος, Χατζημεμίς Τουρκές Αντιπρόεδρος, Στάντζιου γραμματέας. Συμπιλίδου: «…