Παιδείας θέματα… Καθώς το αλάθητον… ουκ έστι ανθρώπινον και οι μη σκόπιμες «παρανοήσεις» είναι μέσα στο παιχνίδι…σε ρεπορτάζ της Δευτέρας 24 Ιανουαρίου με τίτλο «Η Παιδεία νοσεί», αναφέρθηκε ότι η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ αντιτάσσεται στο θεσμό των μη Κρατικών Πανεπιστημίων, γεγονός που δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, αφού επανειλημμένα έχει εκφράσει την πάγια θέση της. Προς αποκατάσταση της αλήθειας – που αποτελεί και δικό μας ζητούμενο – δημοσιεύουμε την άποψη της ΔΑΠ ΝΔΦΚ δια του υπευθύνου της στην πόλη μας κ. Χρήστου Βίνη: ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΞΑΝΘΗΣ 25/1/2005
«Την Παρασκευή 21/1/2005 ξεκίνησαν οι διαδικασίες διαλόγου του Ε.Συ.Π. Τα τελευταία 4 χρόνια το εθνικό συμβούλιο για την παιδεία ήταν ανενεργό. Ένα όργανο «θεσμός» το οποίο ιδρύσανε οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ αλλά οι ίδιες το αποσιωποιήσανε. Είναι καιρός αυτός ο επίμαχος διάλογος για το καίριο ζήτημα της παιδείας να ανοίξει ,(επί 4 χρόνια οι υπουργοί παιδείας του ΠΑΣΟΚ αρνούνταν τη διαδικασία του διαλόγου και της χρήσης του Ε.Συ.Π). Αυτή τη στιγμή στο Ε.Συ.Π οι φοιτητές έχουν απλά το ρόλο του παρατηρητή! Εξαιτίας της άρνησης των άλλων παρατάξεων να συγκληθεί η Ε.Φ.Ε.Ε (Τα τελευταία 7 χρόvια) από την οποία καθορίζονται οι αντιπρόσωποι των φοιτητικών παρατάξεων στο Ε.Συ.Π και στην οποία Ε.Φ.Ε.Ε η Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ κατέχει το 45% των εδρών (εντελώς τυχαία την τελευταία φορά που έγινε πρoσπάθεια σύγκλισης του Πανσπουδαστικού συνεδρίου η Π-ΑΣ.Π την ίδια μέρα οργάνωνε το συνέδριο νεολαίας του ΠΑΣΟΚ ενώ οι άλλες παρατάξεις απλά απείχαν!).
Τα Eλληνικά ΑΕ.Ι. νοσούν… τα έχουν αφήσει προ πολλού στην τύχη τους. Θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι η αξιολόγηση είναι πλέων μονόδρομος και αποτελεί αυτονόητη αναγκαιότητα ώστε να καταλάβει το Δ.Π.Θ πραγματικά μέσα από μια πορεία εξελίξεων που θα επιφέρει η αξιολόγηση (χρηματοδότηση κ.α.) τη θέση που του αξίζει…!
Φυσικά και συμφωνούμε στην θεσμοθέτηση των μη κρατικών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πανεπιστημίων! Kαι ζητάμε για αυτό το λόγο την αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος. Θα πρέπει κάποια στιγμή να πάψει η παράνομη πληρωμή πτυχίων και τα πτυχία χωρίς αντίκρισμα και μιλάω φυσικά για τα Ι.Ε.Κ
Αυτή τη στιγμή 60.000 Έλληνες φοιτητές σπουδάζουν στο εξωτερικό σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και άλλοι 30.000 σε Eλληνικά ΙΕ.Κ
Θεωρούμε ότι από αυτόν τον διάλογο θα βγει κάτι θετικό, θα ακουστούν τoυλάχιστoν οι απόψεις όσων θελήσουν να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια σύμπλευσης των απόψεων στο κρίσιμο αυτό ζήτημα εξελίξεων της παιδείας.
Κ επειδή πoλλά ψέματα κ αναλήθειες έχουν ειπωθεί για τις διεθνείς διακηρύξεις που έχουν ως στόχο την Ευρωπαϊκή ενοποίηση στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης εμείς σαν Δ.Α.Π -Ν.Δ.Φ.Κ ειδικά για το ζήτημα των κύκλων σπουδών και ειδικότερα των πολυτεχνικών σχολών στηρίζουμε μέσα από μια ολοκληρωμένη πρόταση παιδείας τον ενιαίο 5ετή κύκλο σπουδών με ταυτόχρονη απόκτηση master».
Μαριάννα Ξανθοπούλου