Σταμάτησε τις εργασίες η ανάδοχη εταιρεία – Από Σεπτέμβριο πάλι
Δείτε στον χάρτη όδευσης τριμήνου της ΔΕΔΑ τις οδούς που θα περάσει ο αγωγός.
Η Ομάδα «Μηχανικοί για το Φυσικό Αέριο Ξάνθης» παρέχει χρήσιμες πληροφορίες
Η κακοδαιμονία της καθυστέρησης «χτυπά» για μια ακόμη φορά το φυσικό αέριο στην Ξάνθη καθώς διακόπηκαν προτού καλά καλά αρχίσουν ο εργασίες σύνδεσης από την ανάδοχη εταιρεία χωρίς καν να γίνουν οι προαπαιτούμενες προεργασίες που προβλέπει το πρόγραμμα. Κι ενώ η ΔΕΔΑ στο site της (www.deda.gr) έχει αναρτήσει τον χάρτη όδευσης τριμήνου του φυσικού αερίου στην Ξάνθη στον οποίο παρουσιάζονται οι οδοί απ’ όπου θα περάσουν οι αγωγοί και το ενδιαφέρον του κοινού έχει κορυφωθεί από τότε που έγιναν τα επίσημα εγκαίνια παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καν εργοτάξιο εκεί όπου στήθηκε στο 7ο Γυμνάσιο για τα εγκαίνια. Δεν υπάρχει επίσης κάποια επίσημη ανακοίνωση από την εταιρεία για το πότε θα ξεκινήσουν και μόνο κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβρη.
Η Ομάδα «Μηχανικοί για το Φυσικό Αέριο Ξάνθης» παρέχει χρήσιμες πληροφορίες
Σπάνε τα τηλέφωνα καθημερινά στους Μηχανικούς που απαρτίζουν την ομάδα «Μηχανικοί για το Φυσικό Αέριο Ξάνθης». Μια ομάδα που συστάθηκε στο facebook και όπως αυτοσυστήνονται: « Είμαστε μια ομάδα μηχανικών της πόλης μας, που ασχολούμαστε ενεργά με τις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου. Τόσο σε επίπεδο μελέτης, όσο και σε επίπεδο εγκαταστάσεων. Θεωρήσαμε σκόπιμο και επιβεβλημένο να απευθυνθούμε στους συμπολίτες μας καταθέτοντας τις γνώσεις μας και προσπαθώντας να τους ενημερώσουμε με σοβαρό και αντικειμενικό τρόπο για τις επερχόμενες μεταβολές εν όψει της έλευσης του φυσικού αερίου στην πόλη μας. Τόσο για την χρησιμότητα του, όσο και για τις διαδικασίες που θα απαιτηθούν, τα χρονοδιαγράμματα που υπάρχουν και του τι πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψη του ο καταναλωτής.
Αυτή η ομάδα δεν είναι μια κλειστή ομάδα. Μπορούν να συμμετέχουν κι άλλοι συνάδελφοι μηχανικοί, όπως και όλοι οι συμπολίτες μας που θέλουν να ρωτήσουν κάτι, να ενημερωθούν για τις διαδικασίες και να καταθέσουν τις απόψεις τους».
Από Σεπτέμβριο πάλι οι εργασίες – Καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα
Πληροφορίες σ’ ότι αφορά το πρόγραμμα, το ενδιαφέρον του κοινού αλλά και τα διαδικαστικά με τις αιτήσεις και το κόστος της σύνδεσης, μας δίνουν δύο από τους συμμετέχοντες στην Ομάδα Μηχανικών για το Φυσικό αέριο Ξάνθης ο κ. Γιάννης Ιατράκης και Χρήστος Πούλιος (Poulios energy).
Ειδικότερα ο κ. Ιατράκης ανέφερε πως σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η ΔΕΔΑ το πρώτο δίκτυο θα περάσει από 90 – 95 οδούς. Πρόκειται για έναν μεγάλο κύκλο περιφερειακά της πόλης και μετά θα συνεχιστεί με μικρότερους κύκλους εντός του ιστού ώστε να φτάσει σε κάθε γειτονιά: «Στην αρχή υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον του κόσμου αλλά τώρα ατόνησε από τα γεγονός ότι σταμάτησαν οι εργασίες. Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι θα αρχίσουν ξανά τον Σεπτέμβριο. Υπάρχει καθυστέρηση και επιμηκύνονται συνεχώς τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί». Αναφορικά δε με το αν γίνονται δεκτές αιτήσεις για σύνδεση ο κ. Ιατράκης ανέφερε: «Με βάση τον χάρτη τριμήνου που αναρτήθηκε ξέρουμε τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει το δίκτυο και άρα όσοι έχουν εκεί ακίνητο μπορούν να κάνουν αιτήσεις είτε ηλεκτρονικά ή να απευθυνθούν σε εμάς τους Μηχανικούς να τους ενημερώσουμε γιατί απαιτούνται κάποια δικαιολογητικά».
Ποιοι είναι οι οδοί απ’ όπου θα περάσει ο αγωγός φυσικού αερίου
Όπως διακρίνεται στον χάρτη οι πρώτες συνδέσεις θα γίνουν στις περιοχές του αστικού συνοικισμού και ειδικότερα στο τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Περικλέους – Κιουταχείας – Αν. Θράκης και επεκτείνεται στην περιοχή της Κυψέλης και της Ρέμβης. Επίσης το άλλο σημείο παρέμβασης αφορά τις οδούς στην περιοχή του πάρκου του Μ. Αλεξάνδρου και συγκεκριμένα τις: Βελισσαρίου – Κλεμανσώ – Λ. Στρατού. Σ’ ένα σημείο η χάραξη τέμνει κάθετα την Νικομηδείας και καταλήγει στην προέκταση της Κλεμασνώ. Επίσης άλλη μία χάραξη είναι: Κουγιουμτζόγλου – Σμύρνης και κέντρο.
«Το κόστος ποικίλει αλλά δεν ξεπερνά τα 4.000 ευρώ»
Ο κ. Πούλιος θέτει ως κομβικό θέμα την τήρηση του χρονοδιαγράμματος: «Ενδιαφέρον υπήρξε και υπάρχει. Το θέμα είναι να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Το πρόγραμμα προβλέπει 300 συνδέσεις μέχρι το τέλος του έτους και τον μεγαλύτερο όγκο συνδέσεων το 2022. Τώρα οι εργασίες έχουν σταματήσει αλλά όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να απευθύνονται στους Μηχανικούς που ασχολούνται με το αέριο τόσο σε επίπεδο μελέτης όσο και σε επίπεδο εγκατάστασης. Γι αυτό συστήσαμε αυτή την ομάδα για να παρέχουμε έγκυρη πληροφόρηση γιατί υπάρχουν διάφοροι επιτήδειοι που πλασάρονται ως Μηχανικοί και μπορεί να εξαπατήσουν τον κόσμο». Αναφορικά με το κόστος της σύνδεσης και την όλη διαδικασία ο κ. Πούλιος σημείωσε: «Το κόστος ποικίλει. Εξαρτάται από τον τύπο των μηχανημάτων που θα επιλέξει κάποιος αλλά και το πού βρίσκεται και σε ποιον όροφο είναι η κατοικία του. Σε κάθε περίπτωση το συνολικό κόστος δεν ξεπερνά τα 4.000 ευρώ».
Μαριάννα Ξανθοπούλου