Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Εκπαιδευτικοί της Ξάνθης: Αντιδρούν στο νομοσχέδιο αλλά δεν απεργούν

Εκπαιδευτικοί της Ξάνθης: Αντιδρούν στο νομοσχέδιο αλλά δεν απεργούν

0

3% η συμμετοχή των καθηγητών  – Μόνο 80 εκπαιδευτικοί από τους 500 έδωσαν το παρών στην συγκέντρωση και στην πορεία

 

 

Τα θετικά και τα αρνητικά του νομοσχεδίου – Απουσία διαλόγου μεταξύ υπουργείου και εκπαιδευτικών

ΑΔΕΔΥ, Χ. Ευστρατίου: «Δεν είχαμε χρόνο να οργανωθούμε… Δίκαια τα αιτήματα των εκπαιδευτικών»

 

 

Απογοητευτικά ήταν τα ποσοστά της συμμετοχής στην απεργιακή κινητοποίηση που κήρυξαν οι Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών  της Ξάνθης, (ΕΛΜΕ και Διδασκαλικός Σύλλογος) με πρόταγμα να εκφράσουν την αντίδρασή τους στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που είναι προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής. Να σημειώσουμε ότι είναι η πέμπτη κατά σειρά κινητοποίηση που πραγματοποιείται για το νομοσχέδιο.   Μηδενικά ήταν τα ποσοστά συμμετοχής των δημοσίων υπαλλήλων της Ξάνθης στην απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ ως αλληλέγγυα στα αιτήματα των εκπαιδευτικών.

Αντίθετα δυναμική ήταν η συγκέντρωση των εκπαιδευτικών και το  συλλαλητήριο στα Προπύλαια ενώ επικράτησε ένταση  έξω από τη Βουλή όπου έφτασε η πορεία των εκπαιδευτικών. Σε αυτή συμμετείχαν τουλάχιστον 3.000 άτομα.

Ήταν δεν ήταν 80 δάσκαλοι και καθηγητές στην συγκέντρωση και την πορεία της Ξάνθης

Επί συνόλω 500 εκπαιδευτικών της Ξάνθης μόνο  80 περίπου έδωσαν το παρών στην συγκέντρωσης της πλατείας την Τρίτη 9 Ιουνίου το πρωί και στην συνέχεια στο συλλαλητήριο στις κεντρικές οδούς της πόλης. Υπενθυμίζεται ότι ο Διδασκαλικός σύλλογος κήρυξε 3ωρη στάση εργασίας. Μιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος ανέφερε πως η συμμετοχή είναι περιορισμένη κυρίως λόγω της οικονομικής επιβάρυνσης κι όχι λόγω της αποδοχής στο νομοσχέδιο το οποίο το χαρακτήρισε αντιεκπαιδευτικό: «Είναι το πέμπτο συλλαλητήριο και η συμμετοχή λόγω της οικονομικής επιβάρυνσης είναι περιορισμένη. Αυτό σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει αποδοχή του νομοσχεδίου. Αντιδρούμε και ζητάμε την απόσυρσή του. Ζητάμε επίσης χρηματοδότηση για την Παιδεία και μόνιμους διορισμούς για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων και τήρηση των μέτρων ασφαλείας».

Τα θετικά και τα αρνητικά του νομοσχεδίου – Απουσία διαλόγου μεταξύ υπουργείου και εκπαιδευτικών

Στους ίδιους λόγους αποδίδει την μικρή συμμετοχή στην κινητοποίηση και η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης κα Σοφία Ζήση. Μιλώντας στο «Ε» ανέδειξε μερικά από τα σημεία του νομοσχεδίου που χρειάζονται βελτιώσεις καθώς και κάποια θετικά σημεία, ενώ υπογράμμισε ως πιο αρνητικό την απουσία διαλόγου με την υπουργό Παιδείας: «Αυτό που θεωρούμε ως που αρνητικό είναι ότι δεν προηγήθηκε διάλογος και η υπουργός δεν δέχτηκε ν’ ακούσει τις προτάσεις μας. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές που είναι προς την  θετική κατεύθυνση όπως για παράδειγμα η τράπεζα των θεμάτων που έχει τη δυνατότητα ο καθηγητής να χρησιμοποιεί επικουρικά και κατά βούληση. Είναι επίσης θετικό μέτρο η επιμόρφωση των καθηγητών. Είναι κάτι που το ζητούσαμε. Επιζητούμε την επιμόρφωση  και την απόκτηση νέων δεξιοτήτων κυρίως στα ηλεκτρονικά μέσα. Είμαστε όμως απόλυτα αρνητικοί στην βιντεοσκόπηση του μαθήματος. Αρνούμαστε να το δεχτούμε ούτε καν προαιρετικά. Θεωρούμε ότι παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα. Σ’ ότι αφορά την αξιολόγηση την επιζητούμε αλλά υπό προϋποθέσεις. Αυτό που θέλουμε και αγωνιζόμαστε πάντα είναι για καλύτερη παιδεία». Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν -μεταξύ άλλων- πως στο πολυνομοσχέδιο αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε 25 παιδιά, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση τμημάτων, τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις μετακινήσεις μαθητών.

ΑΔΕΔΥ, Χ. Ευστρατίου: «Δεν είχαμε χρόνο να οργανωθούμε… Δίκαια τα αιτήματα των εκπαιδευτικών»

Απ την πλευρά του ο πρόεδρος του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Ξάνθης κ. Χαράλαμπος Ευστρατίου αιτιολογεί την μηδενική συμμετοχή των υπαλλήλων στην στάση εργασίας στο γεγονός ότι μόλις πριν μια μέρα ανακοινώθηκε από την ΑΔΕΔΥ η συμπαράσταση στην κινητοποίηση των Εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια δεν υπήρχε χρόνος να οργανωθεί σωστά: «Ήταν πολύ ξαφνική η απόφαση. Θα μπορούσαμε με καλύτερο προγραμματισμό να συμπαρασταθούμε στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών. Να αφυπνίσουμε την κοινωνία σ’ όσα πάνε να γίνουν. Όπως με την εισαγωγή κάμερα στις αίθουσες. Σε λίγο θα έχουμε και ρομποτικούς δασκάλους. Όλα αυτά είναι ενάντια στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στην σωστή ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία»

3% η συμμετοχή των καθηγητών της Ξάνθης στην απεργία

Τέλος να αναφέρουμε πως σύμφωνα με τα ποσοστά από το γραφείο Δευτεροβάθμιας η συμμετοχή των καθηγητών στην απεργία ανήλθε στο 3%.  Επίσης έχει μειωθεί και η προσέλευση των μαθητών σε Γυμνάσια και Λύκεια. Ειδικότερα ενώ τις πρώτες μέρες η προσέλευση ήταν στο 37% τώρα κυμαίνεται στο 20% Την ίδια στιγμή η προσέλευση των μαθητών των δημοτικών είναι σταθερή σε υψηλά ποσοστά άνω του 50% όπως τις πρώτες μέρες.

Αναχρονιστικό χαρακτηρίζεται το νομοσχέδιο από τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Το νομοσχέδιο βάλλεται για τον έντονα αναχρονιστικό χαρακτήρα του αλλά και σειρά αντι-επιστημονικών διατάξεων, από την συντριπτική πλειοψηφία της αντιπολίτευσης.

«Θα επαναφέρετε και την βέργα;»

Τα αναχρονιστικά στοιχεία, που έχουν ήδη προκαλέσει τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης:

Ένα από τα πλέον εμβληματικά είναι αυτό της επαναφοράς στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση της περίφημης «διαγωγής». Δηλαδή τον χαρακτηρισμό της συμπεριφοράς του μαθητή, με τις πρακτικές που ακολουθούνταν στις δεκαετίες του ’60 και του ’70.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αντίθετο το ΚΚΕ στην άσκηση «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 24»

«Η κυβέρνηση καταγγέλλεται για την εμπλοκή της Ελλάδας στους πολέμους του ΝΑΤΟ και την ενί…