Σιωπηρή αντίδραση των κατοίκων
«Απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον…», οι τοπικοί φορείς
Η σχολική χρονιά ήδη ακολουθεί την πεπατημένη, παρά τις όποιες γκρίνιες για ανετοιμότητα, σε διδακτικό προσωπικό ή τις απαραίτητες αλλαγές στελεχών στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που έγιναν αφορμή για πολιτική αντιπαράθεση.
Όμως το Γυμνάσιο Σμίνθης δυναμικότητας 110 μαθητών, πολύ λίγο το αγγίζουν αυτά, αφού έχουν να υποστούν το συνεχιζόμενο ….εμπάργκο, από το Δήμο Μύκης, ο οποίος αυθαίρετα …δεν φιλοτιμείται να δεχτεί τα αποστελλόμενα κονδύλια από το υπουργείο, που κατά ένα βαθμό εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του Γυμνασίου, και με τον τρόπο αυτό καθιστά την εκπαίδευση διελκυστίνδα πίεσης και διεκδίκησης άλλων αιτημάτων που απέχουν …παρασάγκας από το νόημά της.
Για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα με το οποίο το «Ε» έχει ασχοληθεί στο παρελθόν, καθώς και το τι προδικάζει αυτό, στη νέα σχολική χρονιά, μας μιλά ο Δ/ντής του Γυμνασίου Σμίνθης κ. Γιώργος Δεληγιώργης, ο οποίος μαζί μ’ όλο το διδακτικό προσωπικό δίνουν το δικό τους αγώνα να αντιπαρέλθουν τις αντιξοότητες που τους δημιουργεί η Δημοτική αρχή.
Το «ξεκάρφωμα»…
Δηλώνει λοιπόν αναφορικά με το πρόβλημα: «Το πρόβλημα αυτό, συνεχίζει να υφίσταται. Δυστυχώς δεν έχει επιλυθεί τίποτε. Ούτε υπάρχει και κάποια ορατή λύση στον ορίζοντα».
Η πεσιμιστική δήλωση του κ. Δεληγιώργη απορρέει, σύμφωνα με πληροφορίες, από την απόφαση της Δημοτικής αρχής να …μη δεχτεί το ποσό της χρηματοδότησης των 370.000 ευρώ, ούτε και για τα δημοτικά (μειονοτικά)….
Δυο τινά μπορούμε να υποθέσουμε: Ή είναι τόσο αυτάρκη τα σχολεία στο Δήμο Μύκης και λειτουργούν ως…. αυτοχρηματοδοτούμενα ή αυτό γίνεται, κατά το κοινώς λεγόμενο…για ξεκάρφωμα…
Η μη αποδοχή της χρηματοδότησης και των Δημοτικών, του Ιεροσπουδαστηρίου, των Νηπιαγωγείων, ουσιαστικά, είναι θύμα της άρνησης της αποδοχής της χρηματοδότησης του Γυμνασίου, Λυκείου, και ΤΕΕ.
Σιγή ιχθύος από τους φορείς…
Το πρόβλημα που ενέχει και πτυχές ρεβανσισμού, παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις που διογκώνονται και από την αδιαφορία που φτάνει και τη… σιγή ιχθύος, των τοπικών φορέων, για το θέμα. Πως αλλιώς αιτιολογείται η στάση τους; Γιατί με τη στάσης τους έμμεσα νομιμοποιούν μια τέτοια αυθαιρεσία …που επιτελείται μπρος στα μάτια τους;
«Χρησιμοποιεί (δημοτική αρχή Μύκης) απαράδεκτους τρόπους για να πιέσει να γίνει μειονοτική όλη η εκπαίδευση στην περιοχή», δηλώνει ο κ. Δεληγιώργης και κλείνει το θέμα.
Σιωπηρή αντίδραση των κατοίκων
Όσο απαισιόδοξη ήταν η δήλωσή του κ. Δεληγιώργη για την διευθέτηση του θέματος, τόσο απρόβλεπτα αισιόδοξη είναι γενικά για το Γυμνάσιο Σμίνθης και τους νέους εγγεγραμμένους, η αύξηση των οποίων μπορεί να εκληφθεί και σε μια σιωπηρή αντίδραση των κατοίκων: «Στο Γυμνάσιο Σμίνθης δεν έχουμε διαρροές. Δεν έχουν επηρεαστεί οι γονείς από το θέμα. Αντίθετα πάει καλύτερα από την περσινή χρονιά. Πέρσι είχαμε 65 απολυτήρια από τα παιδιά του δημοτικού και τα παιδιά που γράφτηκαν στο γυμνάσιο ήταν 25. Φέτος τα απολυτήρια ήταν 69 και μέχρι στιγμής έχουμε εγγεγραμμένους στην πρώτη Γυμνασίου 41 μαθητές. Αν πειστούν κάποιοι γονείς να στείλουν και τα κορίτσια θα έχουμε μεγάλη αύξηση».
Αυτό το τελευταίο αν και ξενίζει καθώς είναι υποχρεωτική η 9ετης φοίτηση, καταδεικνύει μια ελαστικότητα, από πλευράς πολιτείας, λόγω της ιδιάζουσας κατάστασης, ώστε πρέπει να πειστούν οι γονείς να μην παρανομούν…
Σημειώνεται ότι το Γυμνάσιο Σμίνθης ακολουθεί όλο το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα των δημοσίων γυμνασίων. Το επίπεδο των μαθητών δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό, αν και υπάρχει ενδιαφέρον, και σ’ αυτό καθοριστικός είναι ο παράγοντας γλώσσα, αφού οι μαθητές είναι αναγκασμένοι να 7 γλώσσες!
Και να πως: Μητρική γλώσσα τα πομάκικα. Πρώτη δημοτικού τουρκικά, ελληνικά, αραβικά και στο γυμνάσιο αρχαία ελληνικά, αγγλικά και δεύτερη ξένη γλώσσα γερμανικά.
Αν θεωρείται προσόν, πρέπει να προσμετρηθεί με το γεγονός ότι δεν δίνεται ο ανάλογος χρόνος προσαρμοστικότητας, ώστε ν αφομοιωθούν οι γλώσσες και να μην επηρεαστεί το επίπεδο των μαθητών.
«Ξεχνάνε» να μαζέψουν τα σκουπίδια
Αναφορικά με την επάρκεια διδακτικού προσωπικού ο κ. Δεληγιώργης τόνισε ότι το Γυμνάσιο Σμίνθης δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά όχι και με το γνωστό πρόβλημα της αποκομιδής των σκουπιδιών που μερικές φορές … «ξεχνάει» να τα μαζέψει ο Δήμος, εναρμονιζόμενος στην πάγια τακτική του.
Όλα αυτά όμως φαίνεται ότι «ατσαλώνουν» τη θέληση των καθηγητών να επιτελέσουν με περισσότερη αυταπάρνηση το έργο τους, απαραίτητο όμως κρίνεται από το κ. Δεληγιώργη μια σεμιναριακή εκπαίδευση των καθηγητών για να προσαρμοστούν καλύτερα στην περιοχή και στις απαιτήσεις των παιδιών, με απώτερο στόχο την καλύτερη ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία.
Μαριάννα Ξανθοπούλου