Από 22 Μαΐου έως 25 Ιουνίου 2020
Η Κινηματογραφική Λέσχη της ΦΕΞ συμμετέχει στις εκδηλώσεις διαδικτυακής προβολής ιταλικών ταινιών. Οι προβολές διοργανώνονται από την Πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο AIAL και με την στήριξη της ΟΚΛΕ (Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας), στο πλαίσιο του Δικτύου Ελληνο-Ιταλικής Πολιτιστικής Συνεργασίας και του Tempo Forte Italia_Ελλάδα 2020.
Tempo Forte είναι μια πρωτοβουλία της Ιταλικής Πρεσβείας Αθηνών, μαζί με ελληνικούς και ιταλικούς Οργανισμούς και Φορείς, προκειμένου να φέρει “όλο και περισσότερο Ιταλία στην Ελλάδα καθώς και όλο και περισσότερο Ελλάδα στην Ιταλία”.
Οι ταινίες είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα https://iicateneonline.gr/ κάθε εβδομάδα από την Παρασκευή έως την επόμενη Πέμπτη.
22.5 – 28.5 LA PAZZA GIOIA (Η τρελή χαρά), Paolo Virzì – 2016
29.5 – 4.6 LA TENEREZZA (Τρυφερότητα), Giovanni Amelio – 2017
5.6 – 11.6 THE PLACE (Η συνάντηση), Paolo Genovese – 2017
12.6 – 18.6 IL CAPITALE UMANO (Το ανθρώπινο κεφάλαιο), Paolo Virzì – 2014
19.6 – 25.6 IO SONO L’AMORE (Είμαι ο έρωτας), Luca Guadagnino – 2009
Οι πέντε ταινίες, σε πρωτότυπη γλώσσα με ελληνικούς υπότιτλους, που αποτελούν το αφιέρωμα, διανεμημένες στην Ελλάδα από την StraDa Films, επιλέχτηκαν από τις πιο πρόσφατες παραγωγές του ιταλικού σινεμά, εισέπραξαν την πλήρη αναγνώριση κριτικής και κοινού, και επιβραβεύτηκαν σε διεθνές επίπεδο.
22.5 – 28.5 LA PAZZA GIOIA (Η τρελή χαρά), Paolo Virzì – 2016
Θεαματικές περιπέτειες δυο απίθανων ασθενών σε θεραπεία ανάρρωσης σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα. Η πρωταγωνίστρια, Beatrice, πάσχει από ψύχωση και έχει χαρακτήρα και παρελθόν εξωφρενικά και απρόβλεπτα, τονισμένα από την παθολογία της. Η Donatella, συμπρωταγωνίστρια και πιστή συνοδοιπόρος στις ατυχίες που θα τους συμβούν, αντίθετα νοσηλεύεται για καταθλιπτικό σύνδρομο που επιδεινώθηκε από τις συγκρούσεις και τις απογοητεύσεις. Καταφέρνοντας τυχαία να αποδράσουν, εμπλέκονται σε μια σειρά περιπετειών, πάντα καταδιωκόμενες από το προσωπικό του ιδρύματος που είναι υπεύθυνο για τη φυγή.
29.5 – 4.6 LA TENEREZZA (Τρυφερότητα), Giovanni Amelio – 2017
Ο Lorenzo, ένας δύστροπος συνταξιούχος δικηγόρος αμφίβολης καριέρας, μόλις έπαθε ένα έμφραγμα αλλά αρνείται να μιλήσει με τα παιδιά του Elena και Saverio, με τα οποία δεν έχει καμία επαφή από τότε που πέθανε η γυναίκα του. Ο μοναδικός που έχει μια στοργική σχέση είναι ο Francesco, ο γιος της Elena. Όταν γυρίζει στο σπίτι ο Lorenzo, γνωρίζει την Michela, την καινούρια του γειτόνισσα, που μετακόμισε με τον σύζυγο Fabio και τα δύο της παιδιά στο διπλανό διαμέρισμα.Ο Lorenzo δένεται συναισθηματικά με την Michela που αποδεικνύεται μια στοργική παρουσία στην μοναχική του ζωή,
5.6 – 11.6 THE PLACE (Η συνάντηση), Paolo Genovese – 2017
Ένας μυστηριώδης άνδρας κάθεται πάντα στο ίδιο τραπέζι ενός μπαρ, και πάντα πρόθυμος σε μια σύμβαση για να ικανοποιήσει τις πιο ενδόμυχες επιθυμίες εννέα επισκεπτών. Αυτοί, σε αντάλλαγμα, πρέπει να εκτελέσουν μια αποστολή. Από τις αποστολές που τους αναθέτει ο άνδρας σύμφωνα με την ατζέντα του, καμία δεν είναι ακατόρθωτη, αλλά όλες του οι απαιτήσεις συνιστούν παραβίαση ηθικών αρχών λίγο πολύ θεμελιώδεις για τον αιτούντα.
12.6 – 18.6 IL CAPITALE UMANO (Το ανθρώπινο κεφάλαιο), Paolo Virzì – 2014
Ακολουθώντας την αφηγηματική δομή του θρίλερ, η ταινία αρχίζει με το “περιστατικό” (όχι φόνος, αλλά τροχαίο με εγκατάλειψη θύματος) και συνεχίζει με την τεχνική του flash back για να αναπληρώσει τους έξι μήνες που προηγούνται, σκιαγραφημένος σε τρεις ενότητες κάθε φορά με την διαφορετική άποψη τριών πρωταγωνιστών, και να ολοκληρωθεί με την τέταρτη ενότητα που επιστρέφει στη χρονική σειρά για να ακολουθήσει τις έρευνες και να φθάσει στην αποκάλυψη του “ενόχου”, με τις επακόλουθες συνέπειες στην ιστορία των χαρακτήρων.
19.6 – 25.6 IO SONO L’AMORE (Είμαι ο έρωτας), Luca Guadagnino – 2009
Η εύπορη οικογένεια Recchi της ενδοχώρας του Μιλάνου αποτελείται από τον Tancredi, ισχυρό στέλεχος της υψηλής αστικής βιομηχανικής τάξης της Λομβαρδίας, από την Emma, την “ξένη” και ψυχρή σύζυγο που επαγρυπνά στοργικά στην επισφαλή ευτυχία τους, και από τα παιδιά Edoardo, Elisabetta, Gianluca.
Με τις αστικές συνήθειες και τις κοινωνικές συμβάσεις, με τις ανέσεις και τις υποκρισίες, φθείρονται οι ιστορίες των διαφόρων μελών της οικογένειας, απασχολημένων με τις υποθέσεις της οικογενειακής επιχείρησης και με τους ρόλους που απαιτεί η θέση τους.