Υπαίτια η ΔΕΥΑΞ κατά τον Άρειο Πάγο

0

Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr
 
 
 
 
«Υπαιτιότητα των υπευθύνων της ΔΕΥΑΞ καθώς παρέλειψαν να προβούν στησυντήρηση του φρεατίου αλλά και δεν προέβησαν- ως όφειλαν- σε τακτικόέλεγχοτων φρεατίων», αποδέχτηκε ο Άρειος Πάγος όπως αναφέρεται στο σκεπτικότηςαπόφασής του (εκδόθηκε 8/4/2010) που είχε ως τραγικό επακόλουθο τηνπρόκλησηθανατηφόρου ατυχήματος με θύμα 64χρονη γυναίκα το 2000 στην οδό ΣάρδεωνστηνΞάνθη. Η απόφαση είναι απορριπτική για την αναίρεση κατά της απόφασηςτουΕφετείου που είχε κάνει η ΔΕΥΑΞ και ο Άρειος Πάγος με αμετάκλητηαπόφασή τουαποδέχεται την απόφαση του Εφετείου(1396/2010) που είχε επιδικάσει αποζημίωση 100.000 ευρώ – η οποία και εξοφλήθηκε – στους συγγενείς της άτυχης οδηγού (γιο,εγγόνια και αδέλφια), ως χρηματική ικανοποίηση λόγω της ψυχικής οδύνηςπουυπέστησαν, για έξοδα κηδείας και για την καταστροφή του αυτοκινήτου.
Να σημειώσουμε ότι με την αναίρεση η ΔΕΥΑΞ επιζητούσε την επιστροφήτης αποζημίωσης καθώς οι δύο υπάλληλοι της ΔΕΥΑΞ που κατηγορήθηκαν γιαποινικήευθύνη απαλλάχθηκαν.
 
Τι λένε ο τέως και νυν πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ
Το τραγικό συμβάν έλαβε χώρα το 2000 επί προεδρίας στη ΔΕΥΑΞ του κ.Χρίστου Κωνσταντινίδη. Ο ίδιος μιλώντας στο «Ε» θυμήθηκε και περιέγραψετογεγονός: «Ήταν ένα ατυχές περιστατικό. Στο φρεάτιο γινόταν ανακατασκευήαπόεργολάβο και δεν είχε ακόμη παραλειφθεί Σύμφωνα μ’ αυτά που ειπώθηκαν στη δίκη και με μαρτυρίαπεριπτεριούχουείχε προηγηθεί ένα φορτηγό και μετατοπίστηκε η σκάρα. Η άτυχη γυναίκαδεν είχεκαλά αντανακλαστικά και λόγω ηλικίας και δεν μπόρεσε να κρατήσει τονέλεγχο τουαυτοκινήτου. Έγινε ενδελεχής έρευνα και οι τεχνικοί της ΔΕΥΑΞαπαλλάχτηκανποινικά».
Ο νυν πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ κ., Μανώλης Τσέπελης ήταν ενήμερος για τοθέμα: «Ναι γνωρίζω για το τραγικό περιστατικό. Σαν πρόεδρος της ΔΕΥΑΞέχουμεπληρώσει δόσεις της αποζημίωσης. Συγκεκριμένα το 2004 τα μισά και το2007 ταάλλα μισά. Δεν γνωρίζω αν ήταν ανοιχτό για 20 μέρες όπως λέχθηκε. Είναιόμωςαδιαμφισβήτητα δύσκολο να ελέγχουμε τις 2.500 σκάρες που έχουμε.Συμβαίνει καικάποιοι να τις κλέβουν και να τις πουλούν για παλιοσίδερα. Προσπαθούμεγια τοκαλύτερο…».
Να σημειώσουμε ότι κατά την ακροαματική διαδικασία των δύο δικών πουπροηγήθηκαν αποδείχθηκε ότι 20 ημέρες πριν από το τραγικό συμβάν ησιδερένιασκάρα του φρεατίου είχε αποκολληθεί λόγω φθοράς και είχε μετατοπιστείτο ένατμήμα του. Αντίδικοι δικηγόροι στη δίκη ήταν ο κ. Στέργιος Γιαλάογλουαπ’ τηνπλευρά της ΔΕΥΑΞ και ο κ. Γιώργος Χουλιάρας απ’ την πλευρά τηςοικογένειας. 
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το θέμα ήρθε στο φως τηςδημοσιότητας από αθηναϊκά ΜΜΕ τώρα παρότι η απόφαση του Αρείου Πάγουεκδόθηκετον Απρίλιο του 2010.
 
Το ιστορικό
Σύμφωνα με όσα αποδείχτηκαν στις δύο δίκες που προηγήθηκαν(πρωτόδικη και Εφετείο) η 64χρονη περνούσε με το αυτοκίνητό της στηνοδόΣάρδεων. Από ένα φρεάτιο ομβρίων υδάτων διαστάσεων 1×1 και βάθους τριώνμέτρωνείχε αποκολληθεί και μετακινηθεί από τη θέση του το ένα από τα δύομεταλλικάσκέπαστρα (σκάρα) που είχε το φρεάτιο. Την ώρα που διερχόταν η άτυχηοδηγός καιοι δύο δεξιοί τροχοί έπεσαν μέσα στο ανοικτό φρεάτιο, με αποτέλεσμα νασκάσειτο λάστιχο και η οδηγός να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Έτσι, αφούδιήνυσεαπόσταση 31 μέτρων, προσέκρουσε σε κολόνα της ΔΕΗ. Κατά την πρόσκρουσηη οδηγόςυπέστη υπαραχνοειδή αιμορραγία εγκεφάλου και ρήξη καρδιάς και αορτής,γεγονόςτο οποίο είχε ως αποτέλεσμα να επέλθει ο θάνατός της.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με στόχο το «μπλοκάρισμα» στην ανεργία

Τάξη στον τομέα της εργασίας σε μια εποχή αυξανόμενης ανεργίας επιχειρεί να βάλει το υπουρ…