Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Άδεια ράφια …άδειες τσέπες σε εμπόρους και βιοτέχνες

Άδεια ράφια …άδειες τσέπες σε εμπόρους και βιοτέχνες

0

Μαριάννα Ξανθοπουλου
marianaxan@yahoo.gr
 
 
 
 
«Δυνατά χαστούκια» δέχονται εδώ και 15 μέρες από τηνσυνεχιζόμενη απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης οιεξαγωγείς,βιοτέχνες, έμποροι, αγρότες, μεγάλα σούπερ μάρκετ αλλά και μικράπεριφερειακάκαι συνοικιακά παντοπωλεία. Πολλοί ακόμη επαγγελματίες έχουν φτάσει σταόριάτους, από τη ζημιά που έχουν υποστεί χωρίς καν να μπορούν ν’αντιδράσουν…
 
Στον «αέρα»παραγγελίες και θέσεις εργασίας
Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ  υπολογίζεταιότι έχουν χαθεί από παραγγελίεςπου δεν εκτελέστηκαν ή καθυστέρησαν σημαντικά και αρκετές θέσειςεργασίας στονομό μας βρίσκονται μετέωρες, καθώς οι βιοτεχνικές επιχειρήσειςυπολειτουργούνλόγω της έλλειψης πρώτων υλών, αλλά και της αδυναμίας διάθεσης τωνπροϊόντωντους. Επίσης κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός αγοράς αφού οι πελάτες τουςδεν έχουν…την υπομονή να περιμένουν να τελειώσει η διελκυστίνδα φορτηγατζήδων -κυβέρνησηςκαι στρέφονται σ’ άλλες αγορές όπως της Τουρκίας ή της Βουλγαρίας.
 
Άδεια ράφια στασούπερ μάρκετ…
Σημαντικές ελλείψεις παρουσιάζονται σε σούπερ μάρκετ, κυρίωςσε εμφιαλωμένα νερά, απορρυπαντικά, χαρτικά και ορισμένα γαλακτοκομικάπροϊόντα, ενώ ορισμένες πολυεθνικές αλυσίδες ζητούν την κατανόηση τωνκαταναλωτών για τα άδεια από προϊόντα ράφια. Σημαντικές είναι οιελλείψεις καισε καταστήματα χαρτικών, καθώς τα κοντέινερ παραμένουν εγκλωβισμένα σταλιμάνια, σιδηρικών, επίπλων και ειδών σπιτιού, δώρων, αλλά καιενδυμάτων -υποδημάτων, όπου τα αποθέματα περιορίζονται.Οι επιπτώσεις της απεργίαςεμφανίζονται πιο έντονες λόγω της γενικότερης κρίσης και της ύφεσης πουπλήττειτην αγορά. Πάντως, για να ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία και να γεμίσουν καιπάλι ταράφια και οι αποθήκες των καταστημάτων, θα απαιτηθεί τουλάχιστον μίαεβδομάδαμετά τη λήξη των κινητοποιήσεων.
 
Για του λόγου τοαληθές…
«Παρότι έχω αποθήκη…έχω άδεια ράφια. Είναι ορατές οιελλείψεις κυρίως σε μεγάλα σούπερ μάρκετ αλλά και σε μας τα μικρότερα.Έχουμεχτυπηθεί έτσι κι αλλιώς από την κρίση, ο κόσμος έχει περιορίσει τιςαγορές τουακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης τώρα έχουμε και αυτή την απεργία πόσον’αντέξουμε…», αναρωτιέται με πολύ προβληματισμό ιδιοκτήτης περιφερειακούσούπερμάρκετ σε οικισμό του νομού.
Σο μεταξύ με μια επιτόπια έρευνα του «Ε», διαπιστώνεται ότιοι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που υπάρχουν μέσα και έξω από την πόληόπως LIDL,ALEX PAK, έχουν τόσα άδεια ράφιαπου σχεδόν δεν λειτουργούν.
 
Ανδρικόπουλος:«Φταίει η κυβέρνηση …»
Στο μεταξύ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι βιοτέχνες. Οπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης κ. Παναγιώτης Ανδρικόπουλος εκφράζειτηναγανάκτηση του: «Οι βιοτέχνες μέλη μας είναι σε απόγνωση! Έχουνπαραγγελίες καιδεν μπορούν να είναι συνεπείς …δεν μπορούν να δουλέψουν αφού δενμπορούν λόγωτης απεργίας να προμηθευτούν πρώτες ύλες . Φοβούνται ότι οι πελάτεςτους θαστραφούν σ’ άλλες αγορές κι αν μια φορά ο πελάτη φύγει τον έχασες!Φταίει ηκυβέρνηση έπρεπε να βρει τόσες μέρες λύση. Να βάλει φιρμάνι … Είναιαπαράδεκτονα διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση πολύ περισσότερο τώρα που  οι επιχειρήσεις δεν έχουν  άλλες αντοχές. Ήταν στραβότο κλίμα…ήρθε τώρακαι η απεργία…Δεν υπάρχει εξουσία να μπει μια τάξη;».
 
Μεταφορές με ΙΧ
Όπως πληροφορηθήκαμε η αγορά τροφίμων, φρέσκωνοπωροκηπευτικών και αλιευμάτων εξυπηρετείται σε ικανοποιητικό βαθμό απότα ΙΧφορτηγά και δεν υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις. Στα άλλα είδη, κυρίως ταεισαγόμενα, ρούχα, ενδύματα, έπιπλα κ.ά., υπάρχει πρόβλημα, καθώς δενέρχονταιπροϊόντα. Στην πράξη, όμως, λόγω της ύφεσης στην αγορά, καθώς εδώ καικαιρό οικαταναλωτές αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα, δεν έχουν δημιουργηθεί σοβαράπροβλήματα.
 
Να «λύσει» τα μπλόκαεπιχειρεί η κυβέρνηση
Τροπολογία για το θέμα των κινητοποιήσεων των μεταφορέωνκαταθέτει η κυβέρνηση στη Βουλή, η οποία θα συζητηθεί σήμερα.
Η τροπολογία προβλέπει αυστηρές ποινές (από αφαίρεση άδειαςέως φυλάκιση 5 ετών) σε όσους ιδιοκτήτες φορτηγών δεν επιστρέφουν στακαθήκοντάτους, προκαλώντας ζημία στο Δημόσιο.
Η μη εκτέλεση έργου διαπιστώνεται είτε από εισαγγελέα, είτεαπό αναφορά Υπουργού. Παράλληλα ανατίθεται και σε οδηγούς ιδιωτικώνφορτηγών ηεκτέλεση έργου.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έβαλε νερό στο κρασί της η διοίκηση

Αίσιο τέλος είχαν 8 μηνών κινητοποιήσεις με 50 στάσεις εργασίας και 24ωρες απεργίες του σω…