Έχασε το …τρένο ο ΟΣΕ

0

Μαριάννα Ξανθοπούλου
Marianaxan@yahoo.gr
 
 
 
Απ’ τις πλέονζημιογόνες ΔΕΚΟ με χρέος που φτάνει στο δυσθεώρατο ύψος των 8,5 διςευρώ είναισύμφωνα με τα οικονομικά του στοιχεία ο ΟΣΕ και εξ’ αυτού έχει μπειπρώτος στηλίστα της κυβέρνησης, η οποία και σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργούΟικονομικώνθεωρεί επιβεβλημένο να πάρει μέτρα εξυγίανσης ενώ ανοιχτό αφήνεται τοενδεχόμενο της ιδιωτικοποίησής του. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε»έχεισταματήσει η σύνδεση με περιοχές της Πελοποννήσου ενώ στη Θράκη οπροαστιακόςόπου μετείχε ο ΟΣΕ σταμάτησε πριν καλά – καλά ξεκινήσει καιφημολογείται ότι θαμειωθούν πολλά δρομολόγιά του στη Βόρεια Ελλάδα. Επιπρόσθετα στα μέτρα της κυβέρνησηςπεριλαμβάνονται και οι μειώσεις προσωπικού γεγονός που βρίσκειαντίθετους τουςεργαζόμενους οι οποίοι θεωρούν ότι για το …χάλι του ΟΣΕ ευθύνεται ηκαταστροφική διαχείριση του Οργανισμού κατά τα έτη 2002 – 2008. Έτσι ηΠανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατάπαντόςυπευθύνου για τις προγραμματικές συμβάσεις του ΟΣΕ καταγγέλλοντας…ένασιδηρόδρομο στρωμένο με μίζες και σκανδαλώδεις συμβάσεις που ζημίωσαντονοργανισμό.
 
Το διάστημα 2002 –2008 κατέστρεψε τον ΟΣΕ, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι σκοπίμωςεπιχειρείται να καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι για το οικονομικό πρόβλημαευθύνονται οι μισθοί των υπαλλήλων, προκειμένου να καλυφθούν αυτοί πουπραγματικά ευθύνονται για τα σοβαρά προβλήματα.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα υποστηρίζουν, τουλάχιστον τα 8,5 δισ. ευρώ, από το σύνολοτων περίπου 10 δισ. ευρώ του ελλείμματος του ΟΣΕ αποτελούν ανεξόφλητεςοφειλέςτου Δημοσίου.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα δημοσιευμένα οικονομικάαποτελέσματα του οργανισμού, το έλλειμμα είναι κυρίως το κόστος τωνσυνολικώνδανειακών υποχρεώσεων του ΟΣΕ που το 2007 ανερχόταν σε 7.76 δισ. ευρώ,ενώ οδανεισμός μόνο για το έτος 2008 έφτασε το 1,135 δισ. ευρώ.
Αναφορικά με τον μεγάλο αριθμό του προσωπικού, οι εκπρόσωποιτων εργαζομένων έκαναν λόγο για μύθο, τονίζοντας παράλληλα ότιπρόκειται γιαένα θέμα που λύνεται νομοτελειακά δεδομένου ότι το μεγάλο μέρος τουπροσωπικούβρίσκεται σε συντάξιμη ηλικία, με ρυθμό αποχωρήσεων περίπου 600 άτομαανά έτος.
 
Απόσπασμα από την Μηνυτήρια Αναφορά της Π.Ο.Σ
Ειδικότερα γίνεται αναφορά:
«1. Στις τις επτά (7) προγραμματικές συμβάσεις του ΟΣΕ πουυπεγράφησαν τον Δεκέμβριο του 1997, ύψους 180 δισεκατομμυρίων δραχμώνγια τηνκατασκευή τροχαίου υλικού. Ανάμεσα τους και η προγραμματική Συμφωνία33α με τη Siemens(2,99 δισ. δραχμέςγια τη θυγατρική και 159 εκατ. μάρκα για τη μητρική),
2.   ΣτηΣύμβαση πουυπέγραψε, τον Απρίλιο του 2005 η νέα διοίκηση του ΟΣΕ., με κοινοπραξίατωνεταιρειών ΑΚΤΩΡ/ΤΕΡΝΑ /Siemensμε αντικείμενο τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Το ύψος τηςσύμβασης ήταν160 εκατ. ευρώ και από αυτά 40 αντιστοιχούσαν στο μερίδιο της Siemens.
3.   Στηναποχώρησηαπό την ηγεσία του ΟΣΕ του πρόεδρου κ. Ν. Μπαλτά και του διευθύνοντοςσύμβουλουκ. Δ. Χιόνη εν μέσω καταγγελιών από το ΠAΣOΚ για«φωτογραφικές» προκηρύξεις διαγωνισμών και σκάνδαλα στις προμήθειεςτροχαίουυλικού ύψους 1 δισ. ευρώ.
4.  Σε καταγγελίεςτουυπεύθυνου Μεταφορών του ΠαΣοΚ κ. Κ. Ρόβλια, για αδικαιολόγητη αύξησητουελλείμματος του ΟΣΕ το 2006 κατά 45%, σε σχέση με το 2003 (473 εκατ.ευρώ), ενώο οργανισμός απώλεσε κονδύλια άνω των 600 εκατ. ευρώ από το Π ΚΠΣ. Τησκανδαλώδη μίσθωση οκτώ μηχανών τύπου Ντεζίρο για οκτώ μήνες με το ποσότων 8εκατ. ευρώ. Τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργουεγκατάστασηςπληροφοριακού συστήματος, κ.λπ.
5.  Σε δεκατρείς(13)συμβάσεις η τελική υπέρβαση εν σχέση με την προεκτιμούμενη αμοιβήκινήθηκε σεποσοστά από 105% έως 7.445%!!
6.  Σε καταγγελίεςτουκ. Γρηγόρη Νιώτη, Α’ Αντιπροέδρου της Βουλής για κακοδιαχείριση καιαδικαιολόγητες καθυστερήσεις έργων.
7.  Σε καταγγελίεςστην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τη διερεύνηση της υπόθεσης Siemens α) του κ.ΜάνουΠαναγιώτου, Διευθυντή του ΟΣΕ σχετικά με δύο συμβάσεις του ΟΣΕ και τηςΕΡΓΟΣΕπου έχουν υπογραφεί με τη 3ΙΕΜΕΝ5, η μία σε κοινοπραξία και η άλλη απόμόνητης, τη σύμβαση 994/2005 που είχε αντικείμενο τον ΠροαστιακόΣιδηρόδρομο για τοκομμάτι από Πειραιά, Αθήνα μέχρι τις Τρεις Γέφυρες. Το δεύτερο είναιγια τοψηφιακό σύστημα ραδιοκάλυψης των GSMR,το οποίο ξεκίνησε από τον ΟΣΕ, υπηρεσιακά και στην συνέχεια το ανέλαβεη ΕΡΓΟΣΕ.Και β) του Δημήτρη Καραπάνου, μέλους (ως εκπρόσωπος των εργαζομένων),επί σειράετών του Δ.Σ. του ΟΣΕ, για τις συμβάσεις που έγιναν με αντισυμβαλλόμεναταΕλληνικά Ναυπηγεία, στην ουσία όμως, κυρίαρχος αντισυμβαλλόμενος, όπωςείπεήταν η SIEMENS,που υπεγράφησανβεβιασμένα, στις 22 Δεκέμβρη 1997. Επίσης αναφέρθηκε σε κατατμήσειςέργων,“επιλήψιμους” διαγωνισμούς και αναθέσεις, αδικαιολόγητες παρατάσειςστην πορείατων έργων κ.λπ.
8.  Σε σκανδαλώδειςκαταπατήσεις στο υπό κατασκευή εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου απόιδιώτεςεπιχειρηματίες που χωρίς κανένα νόμιμο δικαίωμα έχουν καταλάβειμεγάλουςαποθηκευτικούς χώρους,, ιδιοκτησίας ΟΣΕ που έχει παραχωρήσει στηΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ,τους οποίους χρησιμοποιούν για λογαριασμό τους, καταναλώνονταςπαράλληλαηλεκτρικό ρεύμα και νερό από τις παροχές του ΟΣΕ αξίας εκατοντάδωνχιλιάδωνευρώ) το μήνα χωρίς ο ΟΣΕ μέχρι πρόσφατα να έχει λάβει οποιοδήποτεμέτρο γιατην αποβολή τους.
9.  Σε περιπτώσειςκατασπατάλησης δημοσίου χρήματος για έργα και προμήθειες όπως οιπαρακάτω: α)Ανατέθηκαν από τη διοίκηση του ΟΣΕ μελέτες ύψους 70 εκατ. ευρώ για τηΣιδηροδρομική Εγνατία χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση τουέργου μεαποτέλεσμα οι μελέτες αυτές να είναι άχρηστες, β) Κατασκευάστηκεσιδηροδρομικήγραμμή Κρυονερίου – Αγρινίου χωρίς καμία άλλη πρόβλεψη για τηλειτουργία της μεαποτέλεσμα να είναι σήμερα εντελώς άχρηστη, γ) Παραγγέλθηκαν δώδεκα(12)αμαξοστοιχίες raiibusκαι παρελήφθησαν οι οποίες πρώτον δεν είχαν τουαλέτες και δεύτερον δενμπορούσαν να χρησιμοποιηθούν λόγω μη εφαρμογής των τροχών τους στιςράγες, δ)Ανακατασκευάστηκε η γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης κόστους δεκάδωνεκατομμυρίωνευρώ και μετά την ολοκλήρωση του έργου το τρένο κινείται με μικρότερηταχύτητααπό ότι προηγουμένως, ε) Κατασπαταλούνται δεκάδες εκατ. ευρώ κατ’ έτοςγια τηχρησιμοποίηση εταιρειών securityκαι καθαρισμού, εργασίες τις οποίες μπορούσε να διεκπεραιώσει το ίδίοτοπροσωπικό με πολύ μικρό κόστος».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έβαλε νερό στο κρασί της η διοίκηση

Αίσιο τέλος είχαν 8 μηνών κινητοποιήσεις με 50 στάσεις εργασίας και 24ωρες απεργίες του σω…