Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 «Ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των μεταφορών

«Ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των μεταφορών

0

Την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προβλέπει το σχέδιο νόμου του Yπουργείου Υποδομών, το οποίο τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση για δέκα ημέρες. Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός του Μαΐου και έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, που χρονολογείται από το 1976.Ειδικότερα, το νέο πλαίσιο προβλέπει: την απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών, την κατάργηση των ορίων των κομίστρων, την υποχρεωτική οργάνωση του κλάδου σε μορφή επιχειρήσεων σύμφωνα με το Eμπορικό Δίκαιο και με δυνατότητα ένταξης στον αναπτυξιακό νόμο, την υποχρεωτική ασφάλιση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων καθώς και ηλεκτρονικό μητρώο μεταφορέων.Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε χθες ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, πλέον όποιος επιθυμεί μπορεί, υπό κάποιες προϋποθέσεις, να διεκδικήσει άδεια φορτηγού Δ.Χ. (σε οποιονδήποτε κλάδο εθνικές, διεθνείς, νομαρχιακές) καθώς δεν θα υπάρχουν περιορισμοί αφού για τη χορήγηση της άδειας δεν θα λαμβάνεται υπόψη η σκοπιμότητα, αλλά η νομιμότητα.Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσει το κόστος της εισφοράς που θα καταβάλλει στο κράτος ο κάθε ενδιαφερόμενος προκειμένου να αποκτήσει άδεια οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα ανέρχεται μεταξύ 45.000 και 70.000 ευρώ. Τα χρήματα θα κατατίθενται σε ειδικό κωδικό οδικής ασφάλειας, εκ των οποίων το 80% θα αποδίδεται για έργα οδικών υποδομών.Οι εκδοθείσες άδειες θα είναι αμεταβίβαστες για 5 χρόνια, ακόμα και στην περίπτωση διάλυσης της εταιρίας, ενώ οι μεταβιβάσεις για κάθε κατηγορία οχήματος θα επιβαρύνονται με 2% για τις καινούργιες άδειες και οχήματα και με 3% επί του ποσού που αντιστοιχεί στη μέχρι της ισχύος του νόμου άδειες και οχήματα. Επίσης, μετά την 5ετία οι παλιές άδειες μεταβιβάζονται με την προϋπόθεση ότι οι νέοι κάτοχοι θα αντικαταστήσουν τα οχήματα με Euro 4.Παράλληλα, απελευθερώνεται και το ύψος το κομίστρου, το οποίο θα διαμορφώνεται πλέον ελεύθερα από την αγορά, μεταξύ φορτωτή και μεταφορέα. Ωστόσο για τα βυτιοφόρα μεταφοράς πετρελαιοειδών το κόμιστρο δύναται κατ΄ εξαίρεση να καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Υποδομών, ώστε να αποφευχθούν υπέρογκες αυξήσεις.Την ίδια στιγμή, επιβάλλεται η οργάνωση των μεταφορέων στη μορφή επιχειρήσεων.Οι εταιρείες θα είναι κεφαλαιουχικής μορφής και η σύστασή τους θα υλοποιείται είτε με εισφορά σε χρήμα είτε με εισφορά σε είδος (π.χ. φορτηγά) και θα προβλέπονται κίνητρα για την ίδρυση εταιριών σε διάστημα δύο ετών.Οι μεταφορικές εταιρίες θα εντάσσονται στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου και θα μπορούν να επιδοτηθούν για τη δημιουργία και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων καθώς και την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων. Επίσης οι εταιρίες, υποχρεώνονται να ασφαλίζουν το μεταφερόμενο εμπόρευμα, είτε από την καθαρή περιουσία τους είτε από ασφαλιστική κάλυψη. Μη τήρηση της υποχρέωσης επιφέρει αφαίρεση όλων των αδειών για ένα χρόνο και σε περίπτωση υποτροπής δια παντός.Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης τη δημιουργία ειδικής επιτροπής εκτίμησης της αξίας των αδειών φορτηγών Δ.Χ. διότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος προσδιορισμού της πραγματικής αξίας των αδειών, ενώ παράλληλα συστήνεται ηλεκτρονικό μητρώο μεταφορικών εταιριών, στο οποίο θα καταχωρείται η πλήρης ταυτότητα των εταιριών (επωνυμία, αριθμός αδείας και οχημάτων κ.α).Σειρά «παίρνουν» ΚTEΛ και ταξίΜετά την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σειρά παίρνουν και οι επιβατικές, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, στο προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει ο διάλογος μεταξύ φορέων του υπουργείου και εκπροσώπων του κλάδου των ταξί και των ΚΤΕΛ. Δεδομένης της κοινοτικής επιταγής για απελευθέρωση των επιβατικών μεταφορών το 2015, το υπουργείο εξετάζει ήδη τις προϋποθέσεις για νέες μορφές οργάνωσης του κλάδου, του κανονισμού λειτουργίας και της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, όσον αφορά τα ταξί δρομολογείται η σύσταση εταιριών, δεν προβλέπεται να δοθούν νέες άδειες, ωστόσο εξετάζονται από τη Γενική Γραμματεία οι προϋποθέσεις για νέες μορφές εξυπηρέτησης που ισχύουν στο εξωτερικό π.χ. mini van. Όσον αφορά τα ΚΤΕΛ, το υπουργείο δρομολογεί μεταξύ άλλων την προκήρυξη πλειοδοτικών διαγωνισμών για την εκτέλεση συγκεκριμένων γραμμών.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επτά χώρες της ΕΕ ανακαλύπτουν μαζί τη δημιουργικότητά τους

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.com  Η λήξη της σχολικής χρονιάς τα τελευταία χρό…