Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Στο ‘μικροσκόπιο’ των εκπαιδευτικών το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

Στο ‘μικροσκόπιο’ των εκπαιδευτικών το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

0

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.com«Χρειαζόταν οι αλλαγές» απαντούν καταρχάς στο πολυνομοσχέδιο της υπουργού Παιδείας για την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος και τη δημιουργία του Νέου Σχολείου με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, νεωτεριστικών μεθόδων και πιο συγκροτημένου προγραμματισμού των σχολείων της χώρας σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Η Παιδεία, που, όπως ανέφερε η κ. Άννα Διαμαντοπούλου, θα είναι στην πρώτη γραμμή τις επόμενες ημέρες, φιλοδοξεί η υπουργός ότι θα «αλλάξει πρόσωπο» με βάση τις αλλαγές που προωθούνται τόσο σε επίπεδο σχολικών μονάδων όσο και σε αυτό της δράσης των εκπαιδευτικών. Βασικούς άξονες αποτελούν η καθολική πρόσληψη των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, η αξιολόγηση τους από επιτροπή, η μείωση του αριθμού των ωρομισθίων, η ελάχιστη 3ετής παραμονή στον τόπο πρώτου διορισμού, οι περιορισμοί στις μεταθέσεις με απαραίτητη προϋπόθεση την συμπλήρωση της θέσης, ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού για δύο χρόνια πριν τη μονιμοποίησή του, ο ετήσιος προϋπολογισμός και λογοδοσία κάθε σχολικής μονάδας που θα αναρτάται στο διαδίκτυο προς γνώση των γονέων, καθώς και η εισαγωγή της διδασκαλίας με βάση τις νέες τεχνολογίες.«Η Παιδεία χρειάζεται αλλαγές»…Με αρχικά «θετικό μάτι» βλέπουν τις αλλαγές οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης, επισημαίνοντας ότι οι αλλαγές είναι απαραίτητες στον χώρο της Παιδείας. «Δεν έχουμε αντίρρηση να αξιολογηθούμε», υπογραμμίζει ο κ. Ευθύμης Σκούπρας, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης, διευκρινίζοντας ότι «στόχος της (αξιολόγησης) πρέπει να είναι η βελτίωση των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης. Θα πρέπει, όμως να γίνει με ποιοτικά κριτήρια, ο κλάδος να συμμετέχει στη διαδικασία και βέβαια να μην περιορίζεται η ελευθερία δράσης των δασκάλων και καθηγητών. Μία αξιολόγηση με διοικητικά μέτρα δε θα έχει θετικό αποτέλεσμα». Ο κ. Σκούπρας επικαλέστηκε ακόμη έκθεση που παρουσίασε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Μπαγάκης στους εκπαιδευτικούς της Ξάνθης, με βάση της οποία μειώθηκε η αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών στις χώρες όπου το σύστημα αξιολόγησης που εφαρμόστηκε στηρίχτηκε αποκλειστικά σε διοικητικά μέτρα. «Με λίγα λόγια», συνόψισε, «λέμε ναι στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της αξιολόγησης, αλλά όχι στον έλεγχο των εκπαιδευτικών».Θετική στάση κρατούν οι εκπαιδευτικοί και στη δημιουργία πιο συγκροτημένου προγραμματισμού κάθε σχολικής μονάδας κατά την έναρξη του σχολικού έτους και τη λογοδοσία μετά τη λήξη του. «Προγραμματισμός υπάρχει και σήμερα σε κάθε σχολείο, αλλά με το νέο σχέδιο νόμου θα γίνει πιο συγκεκριμένος και συγκροτημένος», σημείωσε ο κ. Σκούπρας.«Χωρίς ωστόσο να παραβλέπονται τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών»«Αιχμή του δόρατος», ωστόσο και αιτία προγραμματισμού κινητοποιήσεων από μέρους των εκπαιδευτικών είναι η προώθηση, όπως υποστηρίζουν, μέτρων για την βελτίωση της Παιδείας χωρίς παράλληλη ενίσχυση της μισθολογικής κατάστασης των εκπαιδευτικών. Το κλίμα, όπως μας ενημέρωσε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης, είναι ότι οι εκπαιδευτικοί είναι γενικά «στριμωγμένοι». Θεωρούν καταρχάς ότι μέτρα, όπως οι αυστηρότεροι όροι μετατάξεων είναι σε καλό δρόμο, αλλά για την αποτελεσματικότητα της αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος ζητούν γενναία χρηματοδότηση. «Είναι λογικό να διαμαρτύρονται. Λαμβάνουμε τα χαμηλότερα εισοδήματα στην Ευρώπη, δεν παίρνουμε επιδόματα που προορίζονται για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και γι’ αυτό ακολουθούμε τη δικαστική οδό και ενώ αυξάνονται οι ανάγκες και τα έξοδα, μειώνονται οι μισθοί μας», τόνισε ο κ. Σκούπρας και πρόσθεσε ότι «δεν μπορούμε να ζητάμε αποδοτική εκπαίδευση και να επιτρέπουμε να λειτουργούν σχολικά τμήματα με 30 και 35 παιδιά», εξηγώντας ότι ο τρόπος υπολογισμού της αναλογίας καθηγητών- μαθητών δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και γι’ αυτό και στην Ξάνθη υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν με υπεράριθμους μαθητές . Επίσης, εξήγησε ότι δικαιολογημένες είναι και οι αντιδράσεις σχετικά με την πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ χωρίς παράλληλο συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών που διετέλεσαν ή διατελούν ωρομίσθιοι. «Και η κ. Διαμαντοπούλου κατάλαβε ότι δεν μπορεί να παραβλέψει αυτή την παράμετρο και γι’ αυτό αλλάζει στάση», παρατήρησε ο κ. Σκούπρας.Σχετικά με τη στάση που θα ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης όσον αφορά στις κεντρικές κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται από το φορέα τους, ο εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Ξάνθης δεν ήτανε σε θέση να απαντήσει οριστικά εξηγώντας ότι «στην Ξάνθη ακολουθούμε την αρχή να συμβουλευόμαστε και να ζητούμε τη γνώμη των συναδέλφων μας πριν αποφασίσουμε πώς θα κινηθούμε. Γενικά υπάρχει μία σταθερή απαξίωση των θέσεων της ΟΛΜΕ γι’ αυτό και η Ομοσπονδία διαμαρτύρεται ότι η υπουργός δεν προχώρησε σε διάλογο πριν την ανακοίνωση των μέτρων, αλλά τοπικά οι συνάδελφοι θα δώσουν τον τόνο των μελλοντικών κινητοποιήσεων».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οι ιδέες που γίνονται πραγματικότητα

Τίποτα λιγότερο από ένα θαύμα. Το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου, το μεγαλόπνοο σχέδιο του Συ…