Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Πάσχα χωρίς ‘φως’ στην τοπική αγορά

Πάσχα χωρίς ‘φως’ στην τοπική αγορά

0

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.com«Η εβδομάδα των παθών» ξεκινά και για την τοπική αγορά, αφού οι καταναλωτές φαίνονται ‘μουδιασμένοι’ και ‘κουμπωμένοι’ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επαγγελματιών της Ξάνθης, ιδιαίτερα στον τομέα των παιχνιδιών που περιμένουν τις πασχαλινές εορτές προκειμένου να δουν ανάταση και λίγη κίνηση στην αγορά.Κατά κοινή ομολογία ο τζίρος στα παιχνιδάδικα έχει πέσει κατακόρυφα τη φετινή χρονιά, ενώ σε ορισμένες περιόδους ο τζίρος των επαγγελματιών του είδους μειώθηκε έως και 50%. Στην αγορά έχουν ήδη κυκλοφορήσει λαμπάδες, πασχαλιάτικα δώρα και παιχνίδια ντυμένα με το περίβλημα των ημερών που συνδυάζουν την εθιμική λαμπάδα με δώρα για αγόρια και κορίτσια, ωστόσο η κίνηση φαίνεται υποτονική, δημιουργώντας ανησυχία και ανασφάλεια στους επαγγελματίες. Ακόμη, σύμφωνα με τα όσα διαπιστώνει και ο πρόεδρος της ΟΕΒΕ Ξάνθης κ. Σωτήρης Τσιακίρογλου, η συγκυρία της σύντομης χρονικής περιόδου μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα αποτελεί το «κερασάκι στην τούρτα» σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο που η αγορά περιμένει τις ημέρες των γιορτών, προκειμένου να ανακάμψει από το πάγωμα στην καταναλωτική κίνηση που παρατηρείται από την αρχή του έτους με αυξανόμενη ένταση.«Η δυσκαμψία στην κατανάλωση ‘λιμνάζει’ και τις ιδέες για την τοπική μας αγορά»«Φέτος θα είναι η χειρότερη χρονιά μετά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο για την αγορά», δηλώνει ο πρόεδρος της ΟΕΒΕ που υπολογίζει ότι τα χειρότερα θα έρθουν μετά τη λήξη των γιορτών, όταν δε θα υπάρχει πια ευκαιρία για αγορές και γι’ αυτό θα ακολουθήσει μια περίοδος πλήρους αδράνειας που θα γονατίσει τις τοπικές επιχειρήσεις. Σχετικά με τις επικείμενες γιορτές ο κ. Τσιακίρογλου σημειώνει ότι: «Το δώρο δόθηκε από την Τετάρτη μέχρι και την Παρασκευή και περιμένουμε τη Μεγάλη εβδομάδα να δούμε αν και πόσο θα κινηθεί η αγορά» και προσθέτει:- «το κουτσούρεμα στο δώρο του Πάσχα οπωσδήποτε θα επηρεάσει τις αγορές αλλά και την ψυχολογία των καταναλωτών που είναι επιφυλακτικοί και συγκρατημένοι». Ακόμη, παρατηρεί ότι: «η δυσκαμψία στην κατανάλωση ‘λιμνάζει’ και τις ιδέες για την αγορά μας και γι’ αυτό οι επαγγελματίες δεν απαντούν στην κρίση με συλλογικές πρωτοβουλίες προώθησης των τοπικών καταστημάτων μας», ωστόσο μας ενημερώνει ότι «η ΟΕΒΕ θα θέσει και θα επιχειρήσει την αύξηση των ωραρίων λειτουργίας. Ήδη ήρθαμε σε επαφή με το σωματείο έτοιμων ενδυμάτων και προγραμματίζουμε καλοκαιρινό ωράριο με περισσότερες ώρες λειτουργίας των καταστημάτων και είμαστε αποφασισμένοι ανεξάρτητα από την αντίδραση που θα βρούμε από τον Εμπορικό Σύλλογο». «Πιο λιτά και οικονομικά τα φετινά πασχαλιάτικα δώρα»Το πέπλο της ανησυχίας έχει σκεπάσει, λόγω των ημερών, ιδιαιτέρως τους ιδιοκτήτες καταστημάτων παιχνιδιών που βλέπουν την κίνηση αισθητά μειωμένη σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. «Ο κόσμος είναι ‘κουμπωμένος’, περιορίζεται στην αγορά λαμπάδας χωρίς δώρο ή αναζητώντας φθηνότερο δώρο σε σχέση με ότι συνήθιζε. Οι νονές δε βγήκαν ακόμα στην αγορά και περιμένουμε τη Μεγάλη εβδομάδα για να δούμε την κίνηση », λέει ο κ. Κώστας Τσολακίδης της ‘Τυχερής Γωνιάς’, στου οποίου το κατάστημα η κίνηση τα προηγούμενα χρόνια ξεκινούσε πριν τη Μεγάλη εβδομάδα. Με τα όσα καταθέτει συμφωνούν και οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικά, μια κυρία στο κατάστημα μας είπε: «Φέτος δώρα μόνο για τα βαφτιστήρια, στα παιδιά μας θα πάρουν οι νονοί τους. Τέρμα, ο κόσμος είναι φοβισμένος». Ακόμη, ο κ. Τσολακίδης εκδήλωσε την ανησυχία του για την επόμενη περίοδο, αφού το καλοκαίρι αργεί και δεν δίνονται πολλές ευκαιρίες για αγορά παιχνιδιών το επόμενο διάστημα.«Αποτύχαμε στο να επικοινωνήσουμε με τους ξανθιώτες καταναλωτές»Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, τις περικοπές του δώρου και το ‘μούδιασμα’ στην τοπική αγορά, ο κ. Χρήστος Μπακόλας, ιδιοκτήτης του παιχνιδάδικου ‘Happy Panda’ προσθέτει και το ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε σχέση με τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών. «Πέρα από τις τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες που δεν έχουμε δυνατότητα να κάνουμε, έχουμε αποτύχει στο να επικοινωνήσουμε με τον κόσμο και να του εξηγήσουμε ότι η πεποίθηση ότι στα μεγάλα καταστήματα αγοράζουν πιο φθηνά είναι εσφαλμένη. Ακόμη, με τις τακτικές της κάλυψης της μείωσης του τζίρου με αυξήσεις στις τιμές, αποτύχαμε στο να τραβήξουμε τους ξανθιώτες να διοχετεύσουν χρήματα στην τοπική αγορά, γιατί τα λεφτά που δίνει κανείς στο πολυκατάστημα εξαφανίζονται, ενώ αυτά που επενδύει στην τοπική αγορά επιστρέφονται σε αυτήν», εξηγεί ο κ. Μπακόλας διευκρινίζοντας ότι αφενός η ποιότητα είναι ίδια με τα πολυκαταστήματα και αφετέρου η τιμή είναι ανταγωνιστική γιατί ο επαγγελματίας επιλέγει να έχει μικρότερο κέρδος προκειμένου να δελεάσει τους καταναλωτές της Ξάνθης. «Με μια τέτοια τακτική και χωρίς εξωφρενικά εμπορικά κέρδη θα τραβήξουμε στην τοπική αγορά τον κόσμο», υπογραμμίζει ο κ. Μπακόλας. Πάντως, επισημαίνει ότι: «παρόλο που η κίνηση αναμένεται μειωμένη, εμείς είμαστε έτοιμοι και πλήρως εφοδιασμένοι με όλα όσα μπορεί να επιθυμήσουν τα παιδιά».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Για δυνατά «Χτυποκάρδια στο σχολείο»…

Πίσω στα θρανία…για να νιώσετε τα «Χτυποκάρδια στο σχολείο», όταν …πίσω από τις λέξεις κρυ…