Αρχική Χωρίς κατηγορία Τι πρέπει να προσέχουν καταναλωτές και έμποροι στις θερινές εκπτώσεις

Τι πρέπει να προσέχουν καταναλωτές και έμποροι στις θερινές εκπτώσεις

0

Οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

H Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τους εμπόρους σχετικά με τη διενέργεια των θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4177/2013, οι οποίες άρχισαν τη Δευτέρα 9 Ιουλίου και θα λήξουν την Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018.

Η Γενική Γραμματεία υπογραμμίζει τη σημασία της διενέργειας έρευνας αγοράς από τους καταναλωτές πριν τις αγορές τους, ενώ υπενθυμίζει ότι μπορούν να καταγγέλλουν παραβάσεις της νομοθεσίας στην ιστοσελίδα της ΓΓ: http://www.1520.gov.gr/ypovoli-kataggelias”.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή, στις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των αγαθών και υπηρεσιών. Στόχος αυτής της ρύθμισης είναι να καθίσταται εμφανές στον καταναλωτή το οικονομικό όφελος από την έκπτωση.

Η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης είναι προαιρετική, εκτός εάν παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης. Εάν εφαρμόζονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Εάν οι εκπτώσεις αφορούν σε επιλεγμένα είδη, πρέπει να γίνεται αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Συνίσταται, επίσης, η διενέργεια έρευνας αγοράς από τους καταναλωτές.

Για τον έλεγχο τυχόν παραβάσεων ή την υποβολή καταγγελίας, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Χωρίς κατηγορία
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Χ. Τοψίδης: Πρώτη, πλέον, σε εντάξεις ΕΣΠΑ με 504 εκ. ευρώ η Περιφέρεια ΑΜΘ

Εκδήλωση διαβούλευσης των δράσεων καινοτομίας, επιχειρηματικότητας, εκπαίδευσης και κατάρτ…