Αρχική ΓΝΩΜΕΣ To πρόβλημα του θορύβου των οχημάτων : ένας ανεξέλεγκτος “Στρατός Κατοχής” !

To πρόβλημα του θορύβου των οχημάτων : ένας ανεξέλεγκτος “Στρατός Κατοχής” !

0
ixoripansi

Ι. Πόσο συχνά πετάγεστε από την ησυχία σας, όταν ένα όχημα (δίτροχο ή τετράτροχο) κάποιου συνανθρώπου μας (δίποδου ή τετράποδου) απειλεί τη νευρική ισορροπία σας; Ποσό συχνά έχετε αναθεματίσει τον δύστυχο και άμοιρο εφευρέτη των μηχανών εσωτερικής καύσεως των οχημάτων για την ηχητική ενόχλησή σας ; Πόσες φορές έχετε ερωτήσει τον Δικηγόρο σας τι ποινή προβλέπεται για την εν θερμώ ή εν ψυχρώ παραδειγματική “κατακρεούργηση” και τον δημόσιο ανασκολωπισμό αυτού, που “μαρσάρει” στα αυτιά σας την σκόπιμα “κομμένη” εξάτμιση του οχήματός του, για να αποδείξει συμπλεγματικά συνήθως στο “πρόσωπο” (“να’ουμ'”…) συνοδεία απαραιτήτως ακριβού κινητού αγορασμένου με δόσεις και αντίστοιχου ζευγαριού γυαλιών ηλίου (αμφίβολης γνησιότητας) την ηχηρή παρουσία της κατά τα λοιπά βροντωδώς άδειας ζωής του;

ΙΙ. Η ανάγκη εφαρμογής της νομιμότητας στο θέμα της ποιότητας ζωής και της προστασίας του περιβάλλοντος από της πλευράς της προστασίας της ζωής και της υγείας των κατοίκων της ωραίας αυτής Πόλης στην περίπτωση της αντιμετώπισης του θορύβου αφορά τον Δήμο και την υποχρέωση λήψης μέτρων κατά την υφιστάμενη Νομοθεσία (πχ αστυνομικές διατάξεις για ώρες κοινής ησυχίας, για την στάθμη θορύβου από εξατμίσεις, για τα όρια ταχύτητας εντός Πόλης) με ελέγχους (και) από την Δημοτική Αστυνομία πέραν των ΚΤΕΟ και της Ελληνικής Αστυνομίας. Εκτός όμως από τα κατασταλτικά μέτρα και την επιβολή χωρίς ανάκληση για κανένα λόγο υψηλών χρηματικών προστίμων το ζήτημα πρέπει να απασχολήσει τις τοπικές Αρχές κυρίως διά της μαχητικής επιδίωξης πολεοδομικών και ρυμοτομικών αλλαγών από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες και την Κεντρική Διοίκηση ως πρόβλημα υγείας των κατοίκων της Πόλης της Ξάνθης.

Βήματα προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να είναι η διαρκής εμβάθυνση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, η επέκταση των ποδηλατοδρόμων, η συνεργασία των πολιτών, η άμεση καθιέρωση ανά τετράμηνο στην Πόλη Ημερών “χωρίς αυτοκίνητο”, η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους σε δρόμους μπροστά από Σχολικά Συγκροτήματα, η επιστροφή της καλής πρακτικής με τα “σαμαράκια” επί συγκεκριμένων οδών, η ανάπτυξη και η εφαρμογή αξιόπιστου δικτύου δημοτικής συγκοινωνίας με κάλυψη όλης της Πόλης και κυρίως η ενεργοποίηση της Δημοτικής Αστυνομίας για την εκτέλεση Ειδικού προς τούτο Κανονισμού του Δημοτικού Συμβουλίου. Ευρύτερου σχεδιασμού και άλλου οικονομικού κόστους προτάσεις μπορούν να είναι ο νέος κυκλοφοριακός σχεδιασμός, η αλλαγή στα υλικά οδοστρώματος και χρησιμοποιούμενου ασφαλτοτάπητα στο δημοτικό οδικό δίκτυο (σε συνεργασία βάσει Αναπτυξιακής Σύμβασης με την Πολυτεχνική Σχολή ΔΠΘ) και τελικώς η προσαρμογή στα δεδομένα κατόπιν έρευνας του οικοδομικού και του φυσικού ανάγλυφου. Τα ενδεικτικώς μόλις αναφερόμενα είναι ελάχιστες από τις υπάρχουσες χωρίς απαγορευτικό κόστος ιδέες για την βελτίωση της ζωής όλων μας.

ΙΙΙ. Ο Δήμος πρέπει να ερευνήσει σε βάθος το όλο πρόβλημα, ενώ οι Υπηρεσίες του να εξοπλισθούν με νέα ηχόμετρα για τη μέτρηση της επιτρεπόμενης ηχοστάθμης, για να γίνει πράξη ο λόγος περί προστασίας του πολίτη. Άλλως πρόβλεψη είναι η συγκέντρωση και μετακόμιση πολλών εντός και εκτός του Δικαστικού Μεγάρου της Πόλης : τό θέλουμε άραγε αυτό;

Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΣΑ – Νομική Υπηρεσία ΟΑΕΔ

e-mail: ioanniskymionis@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Χωρίς δεκάρα, πώς θα παντρευτούμε Μανωλιό μου…

Η πρόσφατη ομιλία του υπουργού Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, στο συνέδριο της ΕΝΠΕ…