Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Θέμα αντισυνταγματικότητας θέτει ο ΔΣΞ στο πρόγραμμα για τα νήπια της μειονότητας

Θέμα αντισυνταγματικότητας θέτει ο ΔΣΞ στο πρόγραμμα για τα νήπια της μειονότητας

0
moysoylmanoi-mathites 2

Μόνο μέλη της μειονότητας από συγκεκριμένους δήμους μπορούν να υποβάλουν αίτηση στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που δημοσιεύτηκε

Οι συνδικαλιστές των δασκάλων καλούν τη σχολική σύμβουλο για μην ορίσει νηπιαγωγεία για την πιλοτική λειτουργία

Δριμεία κριτική στο πρόγραμμα για τις «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» ασκεί ξανά ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, με αφορμή τη δημοσίευση της 14σέλιδης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας, ότι δια του Ι.Ε.Π. (Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής) προχωρά στην υλοποίηση της δράσης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ αγνοώντας τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων της περιοχής καθώς και τις αποφάσεις της 86ης Γενικής Συνέλευσης του Κλάδου.

Σύμφωνα με την παραπάνω πρόσκληση 1. «Αντικείμενο του έργου-Παραδοτέα»: «οι Αντισυμβαλλόμενοι θα συνεργασθούν με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες που στηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αξιοποιώντας και τη μητρική τους γλώσσα.

Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα έχουν την υποχρέωση καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασής τους να συνεργάζονται με την/τον υπηρετούντα νηπιαγωγό, να παρακολουθούν τις καθορισμένες δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και να συνεργάζονται με τους επιστημονικούς συνεργάτες της Πράξης για την υλοποίηση δράσεων, ενημέρωσης και εμπλοκής των οικογενειών των νηπίων και της τοπικής κοινότητας στην πιλοτική παρέμβαση.

Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα παραδίδουν στην Επιστημονική Ομάδα Έργου μηνιαίες ατομικές εκθέσεις του παραχθέντος έργου τους. Οι Εκθέσεις αυτές θα βασίζονται στην εφαρμογή του Οδηγού εργαλείων καταγραφής, που θα τους έχει παραδοθεί από την ΕΟΕ και θα συνεισφέρουν στην ανατροφοδότηση του επιμορφωτικού υλικού και στην γενικότερη αποτίμηση της πιλοτικής παρέμβασης».

Ο ΔΣΞ σχολιάζει ότι, σύμφωνα με τη διατύπωση, αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά «με το ποια είναι η μητρική γλώσσα των παιδιών και πώς αυτό μπορεί να πιστοποιηθεί, όσο και ποιος μπορεί να είναι ο παρεμβατικός ρόλος των οικογενειών και της τοπικής κοινότητας στην πιλοτική αυτή παρέμβαση». Προσθέτει δε ότι: « πέραν των διαφορετικών σχέσεων εργασίας των συνεργατών και του διαφορετικού τρόπου πρόσληψής τους, εισάγεται η παράλληλη διδασκαλία, γεγονός που υποβαθμίζει και ακυρώνει το έργο και το ρόλο του νηπιαγωγού και επιρρίπτει άμεσα τις όποιες αδυναμίες και ευθύνες της πολιτείας στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς».

Όπως επισημαίνουν πάντως, οι δάσκαλοι της Ξάνθης κυρίαρχο και επίμαχο σημείο παραμένει ο διαχωρισμός που επιβάλλεται, αφού δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν μόνο απόφοιτοι Πτυχιούχοι Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης συγκεκριμένων Δήμων, των νομών Ξάνθης και Ροδόπης. Αποκλείονται έτσι όλοι οι άλλοι απόφοιτοι πτυχιούχοι των παραπάνω τμημάτων, μη μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, και οι οποίοι μπορεί να είναι κάτοχοι πιστοποίησης στη μητρική γλώσσα των παιδιών σε βαθμό επαρκή για την άσκηση του έργου. Επομένως, όπως υπογραμμίζουν, «τίθεται και θέμα αντισυνταγματικότητας με την πρόσκληση να αντίκειται στις αρχές του Συντάγματος, της ισότητας, της αξιοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου».

Όπως δε, αναφέρουν για ακόμη μία φορά χαρακτηρίζουν την παρέμβαση «επικοινωνιακή» και «κερκόπορτα» για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος μερίδας της μειονότητας για δίγλωσσα νηπιαγωγεία.

Εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή του , ο ΔΣΞ διεκδικεί:

• Στα δημόσια νηπιαγωγεία της Θράκης, όπου φοιτούν νήπια της μουσουλμανικής μειονότητας, για τη στήριξη της χρήσης των μητρικών γλωσσών να υπάρξει περαιτέρω μειωμένη αναλογία μαθητών ανά νηπιαγωγό έτσι ώστε η αναλογία να είναι 2 νηπιαγωγοί ανά 25 νήπια – προνήπια.

•Μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών.

•Ολοήμερη λειτουργία του νηπιαγωγείου.

•Δημιουργία κατάλληλου υλικού προσχολικής ηλικίας με στόχο τη γνώση και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας ώστε να βοηθηθούν σημαντικά τα παιδιά.

•Διαρκή επιμόρφωση και εκπαίδευση για τη διαχείριση γλωσσικής πολυμορφίας και πολυπολιτισμικότητας μέσα στην τάξη-οι εκπαιδευτικοί, στο πλαίσιο της επιμόρφωσής τους να αποκτούν στοιχειώδη γνώση της μητρικής γλώσσας των νηπίων.

•Σύγχρονες υποδομές Προσχολικής Αγωγής, που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες και όλα τα παιδιά της μειονότητας.

•Δημιουργία των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών της μειονότητας που έχουν ειδικές ανάγκες.

Στο πλαίσιο αυτό καλούν την αρμόδια σχολική σύμβουλο να μην προβεί σε ορισμό νηπιαγωγείων ως πιλοτικά, τους νηπιαγωγούς να μη συναινέσουν στον ορισμό των νηπιαγωγείων τους ως πιλοτικά παρέχοντας πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη και τη ΔΟΕ να εξετάσει το θέμα, τον τρόπο αντίδρασης των δασκάλων, αλλά και περί της συνταγματικότητας της πρόσκλησης, δια της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυξημένα μέτρα από την Τροχαία κατά την περίοδο εορτασμού του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς

Κατά την εορταστική περίοδο θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστ…