Με προσοχή οι οδηγοί στην Εγνατία…

0

Απάντηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον οδικό άξονα της Εγνατίας, ιδιαίτερα την θερινή περίοδο όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι ιδιαίτερα αυξημένος, επιχείρησε να δώσει, μιλώντας στο «Ε», ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κ. Απόστολος Γούλας.

Τρία είναι τα σημεία στα οποία φαίνεται να «πονάει» ο εθνικής σημασίας οδικός άξονας, που συνδέει την Ηγουμενίτσα και τους Κήπους του Έβρου και αποτελεί την «γραμμή της ζωής» για έντεκα βορειοελλαδικούς νομούς, μεταξύ των οποίων και αυτός της Ξάνθης:

– Διευκόλυνση οχημάτων υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης (Πυροσβεστικά οχήματα – ασθενοφόρα) σε περιπτώσεις ατυχημάτων,

– Στάσεις σε τακτές αποστάσεις, ώστε να αποφεύγονται οι στάσεις ανάγκης των οδηγών επί του οδοστρώματος του αυτοκινητόδρομου, και τέλος

– Οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, που θα αποτελούν μία πραγματική και ολοκληρωμένη υποστήριξη για όλους όσους θα χρησιμοποιούν την Εγνατία

Όσον αφορά το πρώτο ζήτημα που τίθεται, ο κ. Γούλας είχε κάνει σχετικές δηλώσεις την περασμένη εβδομάδα, αναφερόμενος στο θέμα της ύπαρξης αφαιρούμενων στηθαίων καθώς και της χορήγησης ειδικών κλειδιών γι’ αυτά, στις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, ώστε να μπορούν χωρίς καθυστερήσεις αναστροφών από κόμβο σε κόμβο, να αντιμετωπίζουν τυχόν έκτακτα περιστατικά στον αυτοκινητόδρομο.

Για το θέμα μιλήσαμε με τον υποδιοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ξάνθης, κ. Δημήτριο Καλογουλίδη, ο οποίος δήλωσε άγνοια για το θέμα της χορήγησης τέτοιων κλειδιών στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ξάνθης, λέγοντας ότι «στην υπηρεσία μας δεν έχουν παραδοθεί τέτοιου είδους κλειδιά. Άλλωστε σε περίπτωση ανάγκης ακόμη και αν επιδιδόμασταν σε ένα χρονοβόρο άνοιγμα των μπαριέρων του δρόμου, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα του αυτοκινητόδρομου είναι όχι μόνο επικίνδυνη για το προσωπικό των πυροσβεστικών οχημάτων, των ασθενοφόρων και των άλλων διερχόμενων οχημάτων, αλλά είναι και ποινικά κολάσιμη και αδικαιολόγητη από το νομοθέτη, ακόμη και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Οπότε για την καλύτερη εξυπηρέτηση των περιστατικών, έχουμε έρθει σε μία κατά τόπους συνεννόηση με τις γειτονικές υπηρεσίες του Ιάσμου και της Καβάλας, όπου εμείς για παράδειγμα αναλαμβάνουμε τις περιπτώσεις που συμβαίνουν στο ρεύμα προς Ίασμο και Καβάλα, μέχρι τις γειτονικές πόλεις, ενώ εκείνοι αναλαμβάνουν τα περιστατικά στα αντίθετα ρεύματα, μέχρι και την Ξάνθη… Πάντως είναι αλήθεια πως η πρόσβαση παρουσιάζει προβλήματα, ακόμη και στους παράδρομους της Εγνατίας, οι οποίοι σε πρόσφατο ατύχημα ανατροπής ενός τζιπ ταλαιπώρησαν αφάνταστα τα πληρώματα των ασθενοφόρων, μέχρι να μπορέσουν να φτάσουν στα θύματα του τροχαίου…».

Διευκρινίζοντας το θέμα ο κ. Γούλας δήλωσε ότι «στις δηλώσεις μου αναφερόμουν στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Αλεξανδρούπολης, στην οποία παραδόθηκαν ειδικά κλειδιά για τα Δίκελλα, όπου υπάρχουν τέτοιες μπαριέρες. Είναι θέμα χρόνου πάντως να παραδοθούν αντίστοιχα κλειδιά και στις υπόλοιπες υπηρεσίες των νομών που διασχίζει η Εγνατία, κάτι που θα γίνει άμεσα. Επίσης επανέλαβε ότι «αμέσως μετά το τέλος της θερινής περιόδου, θα πραγματοποιηθεί άσκηση συντονισμού όλων των υπηρεσιών που εμπλέκονται στην ασφάλεια της κίνησης επί της Εγνατίας Οδού, για τον καλύτερο μεταξύ τους συντονισμό. Όσον αφορά τα υπόλοιπα ζητήματα που τίθενται θα πρέπει να πω ότι ήδη βρίσκονται υπό κατασκευή οι χώροι προσωρινής στάσης για τους διερχόμενους οδηγούς, με κάποιους να είναι σε φάση ασφαλτόστρωσης στον γειτονικό σας νομό Ροδόπης. Δυστυχώς δεν μπορούμε να δώσουμε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή τους, μιας και η κάθε περιοχή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, οι οποίες καθυστερούν τα συμπληρωματικά έργα. Για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Οχημάτων το μόνο που θα μπορούσα να πω είναι ότι μέχρι το τέλος Αυγούστου θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες και για την περιοχή σας, αν και η βασική αιτία της καθυστέρησης δημιουργίας των Σ.Ε.Α. ήταν η απροθυμία να δείξουν ενδιαφέρον όσους περιμέναμε πως θα ενδιαφερθούν… Όμως θα πρέπει να απευθύνω για ακόμη μία φορά έκκληση στους οδηγούς, μέσω και της εφημερίδας σας, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κινούνται στον αυτοκινητόδρομο και κυρίως, να μην κινούνται ή σταματούν στην λωρίδα έκτακτης ανάγκης, η οποία βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οδοστρώματος. Αυτή η πρακτική μπορεί να θεωρείται ως «ασφαλής οδήγηση» στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, δηλαδή το να οδηγούμε όσο πιο προς την δεξιά άκρη του δρόμου μπορούμε, όμως σε ένα αυτοκινητόδρομο η κίνηση σε αυτό το σημείο είναι παράνομη, απαγορευμένη και αιτία προστίμου, διότι αποτελεί τον άξονα κυκλοφορίας των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, κάτι που πρέπει να σεβαστούμε όλοι».

Γιώργος Συληγαρδάκης

syligardakisg@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Χωρίς πρόβλεψη για Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος το Γ.Ν.Ξ.

Με την αφορμή της &#…