Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Προσπάθεια «εξισορρόπησης»  Μάντατζη; Τι λέει το ΠΑΣΟΚ;

Προσπάθεια «εξισορρόπησης»  Μάντατζη; Τι λέει το ΠΑΣΟΚ;

0

Επανέρχεται …δριμύτερος ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης κ. Τσετίν Μάντατζη θέτοντας  τα ακόλουθα ερωτήματα προς τον υπουργό Παιδείας κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο: 1) Προτίθεστε να προχωρήσετε στη διεξαγωγή διαλόγου με φορείς της μειονότητας, επιστήμονες, γονείς και μαθητές προκειμένου να υπάρξει διεξοδική συζήτηση και κατάθεση προτάσεων για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης;

2)Υπάρχουν και ποιες είναι οι προτάσεις σας, προς διαβούλευση, για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης;

Προσπάθεια «εξισορρόπησης» Μάντατζη; Τι λέει το ΠΑΣΟΚ;

Στην μακροσκελή επιστολή του που ακολουθεί ο κ. Μάντατζη κάνει μια αναφορά στα προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης θέτοντας επιτακτικά την ανάγκη για δίγλωσσα νηπιαγωγεία που θα διδάσκεται ελληνική – τουρκική, επαναλαμβάνει την αντίθεσή του στο έγγραφο του υπουργείου που δεν επιτρέπει την εκφώνηση κειμένων στην τουρκική γλώσσα, ενώ την ίδια στιγμή επιτρέπει το χορό …σε «βουλγάρικους σκοπούς» όπως αποκαλεί τα πομακικά τραγούδια, αναφέρεται στο θέμα του 1ου μειονοτικού σχολείου και σ’ όσα διαμείφθηκαν με τις εγγραφές στην αρχή του σχολικού έτους. Εν ολίγοις ο κ. Μάντατζη κάνει μια ανασκόπηση και αναμόχλευση όλων των θεμάτων αναφορικά με την μειονοτική εκπαίδευση που κατά καιρούς ανέδειξε με ερωτήσεις και τοποθετήσεις του. Αναλύοντας τα βαθύτερα κίνητρα της εν λόγω ενέργειας δεν μπορεί να αγνοηθεί π.χ. η επιστολή του Συλλόγου Πομάκων προς τα κόμματα και τους βουλευτές με την οποία ζητούν την πομακική στα σχολεία τους, την πρόσφατη επιστολή Κακλαμάνη προς τη Βουλή που υιοθετεί την άποψη των Πομάκων. Στο δε πολιτικό σκέλος δεν μπορεί αγνοηθούν οι δηλώσεις του κ. Μπουρχάν στο «Ε» και η δυσαρέσκεια που έχει εκφραστεί στο πρόσωπο του κ. Μάντατζη από τους «σκληροπυρηνικούς» της μειονότητας. Είναι άραγε μια νέα …εξισσορροπιστική προσπάθεια μεταξύ κόμματος και συμβουλευτικής του κ. Μάντατζη …υπό τον φόβον του Μπουρχάν; Και τι λέει το ΠΑΣΟΚ για όλα αυτά;

Μάντατζη για την μειονοτική εκπαίδευση: Ζητά δίγλωσσα νηπιαγωγεία    

«Ο Νομός της Ξάνθης αιμορραγεί στον τομέα της Εκπαίδευσης. Η έκθεση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ του 2008, αποτελεί κόλαφο για το μορφωτικό επίπεδο των κατοίκων του Νομού Ξάνθης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης το 32.84% είναι απόφοιτοι Δημοτικού, ενώ μόλις το 12,18% του πληθυσμού είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ.

Τα ποσοστά που παρουσιάστηκαν στην έκθεση, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και στην αιμορραγούσα μειονοτική εκπαίδευση. Επανειλημμένα, με ερωτήσεις αλλά και σε συζητήσεις στη Βουλή, έθεσα τα προβλήματα που εντοπίζονται στον τομέα της μειονοτικής εκπαίδευσης. Απαρχαιωμένες κτηριακές εγκαταστάσεις, έλλειψη διδακτικών βιβλίων, ελλιπές, χωρίς ειδικές γνώσεις και την απαραίτητη κατάρτιση και μετεκπαίδευση διδακτικό προσωπικό, η μη λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων (ελληνικά – τουρκικά), είναι μόνο κάποια από τα προβλήματα που κατά καιρούς, εξέθεσα στους προκατόχους σας.

Συγκεκριμένα, με την υπ’ αριθμό 8434/13.3.2008 ερώτησή μου, είχα εκθέσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικροί μαθητές στον οικισμό Ζουμπούλι του Δήμου Μύκης, όπου αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε κτήριο ακατάλληλο και επικίνδυνο τόσο από άποψη στατικότητας όσο και από άποψη υγιεινής. Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει και στο μειονοτικό δημοτικό σχολείο του οικισμού Μάνταινα του ίδιου Δήμου, όπου οι κάτοικοι εδώ και χρόνια περιμένουν την κατασκευή νέου σχολείου. Εκτός από τις ακατάλληλες σχολικές εγκαταστάσεις, είχα με ερωτήσεις μου  επισημάνει το κτηριακό πρόβλημα που αφορά στο μειονοτικό ιδιωτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης (Αριθμός ερώτησης 1365-31/10/2007) και της αδυναμίας του να φιλοξενήσει τον όγκο των μαθητών που το επιθυμούν. Επίσης, στην ίδια ερώτηση αλλά και σε άλλες παρόμοιες, σας επισήμανα ότι το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με την μετεγκατάσταση του σχολείου σε οικόπεδο που διαθέτει η διεύθυνση του σχολείου, χωρίς όμως να υπάρξει καμία πρωτοβουλία εκ μέρους του Υπουργείου.

Μεγάλο πρόβλημα δημιουργήθηκε και στο 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, στην έναρξη της χρονιάς, όταν 16 μικροί μαθητές βρέθηκαν χωρίς σχολική στέγη, γιατί πρόχειρα και αδικαιολόγητα διεγράφησαν από το σχολείο κατόπιν προφορικής εντολής που δόθηκε από τον Επιθεωρητή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης στον Διευθυντή του Σχολείου. Το πρωτοφανές αυτό περιστατικό για τα χρονικά των μειονοτικών σχολείων της Ξάνθης, το επισήμανα με επιστολή μου ακόμα και στον Πρωθυπουργό, όταν οι αρμόδιοι αδιαφόρησαν. Ωστόσο, η αδιαφορία, οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και η αδυναμία κατανόησης ενός τόσο απλού θέματος από τους αρμόδιους οδήγησαν στην έντονη διαμαρτυρία όλων των γονέων και των μαθητών, που εκφράστηκε μάλιστα και σε πορεία που διοργανώθηκε στον Νομό μας, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια.

Παρόμοιο πρόβλημα δημιουργήθηκε και το 2007, με την εγγραφή μαθητών στο ιδιωτικό μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης, με αποτέλεσμα να στερηθούν οι γονείς το δικαίωμα επιλογής του σχολείου για τα παιδιά τους και να δημιουργούνται εντάσεις.

Με την υπ’ αριθμό 3616/20.12.2007 ερώτησή μου εξέθεσα το πρόβλημα που αφορά στην έλλειψη σχολικών εγχειριδίων. Σχεδόν στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, παρουσιάζεται το πρόβλημα οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων, να ξεκινούν τα μαθήματά τους, χωρίς να έχουν πάρει τα καινούργια βιβλία του τουρκόγλωσσου προγράμματος.

Σε επανειλημμένες ερωτήσεις μου (5309/29.01.2008 / 2661/29.11.2007)) έθεσα επίσης, το πρόβλημα που αφορά στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και την γνωστική και παιδαγωγική ανεπάρκεια που παρουσιάζουν κάποιοι απόφοιτοί της και μεταφέρεται κατά συνέπεια και στα παιδιά. Κατατέθηκαν, μάλιστα, στους συναδέλφους σας και συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούν στην ανωτατοποίηση της, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της μειονοτικής εκπαίδευσης.

Η απόρριψη από το Συντονιστικό Γραφείο Μειονοτικών Σχολείων αιτήματος της σχολικής εφορίας του 1ου μειονοτικού Δημοτικού σχολείου Ξάνθης για ένταξη στο δυναμικό του, μετακλητών Τούρκων εκπαιδευτικών υπήρξε άλλο ένα πρόβλημα που σας έθεσα (Αρ. Πρωτ.5310/29.1.2008) χωρίς, ωστόσο και εδώ να υπάρξει επίλυση.

Τέλος, με την υπ’ αριθμόν (11661/8.5.2008) ερώτησή μου, είχα επισημάνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που εφαρμόστηκαν σ&#9

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η σειρά της Ανδρέου Δημητρίου ν’ αναπλαστεί

Το είπε και το έκα&#…