Η Σουζάνα Βουγιουκλή, μίλησε στο πλαίσιο των Ελευθερίων της Κομοτηνής για τις συνδέσεις ανάμεσα στη μουσική και τα μαθηματικά και τη γοητεία αυτής της σχέσης
Σ. Βουγιουκλή: «Στόχος μου είναι να αναδείξω ότι όπως η μουσική είναι και τέχνη και επιστήμη, έτσι και τα μαθηματικά, εκτός από επιστήμη έχουν μέσα τους την τέχνη»
Â
Με στόχο να αναδείξει τη σχέση και την αλληλεπίδραση ανάμεσα στη μουσική και τα μαθηματικά και να αναδείξει τη γοητεία της επιστήμης που θεωρείται κορυφαία, αλλά και στερεοτυπικά δύσκολη και απρόσιτη, η γνωστή και αγαπημένη μουσικός από την Ξάνθη, αλλά και μαθηματικός Σουζάνα Βουγιουκλή, παραθέτει το τελευταίο διάστημα διαλέξεις στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την οργάνωση «Θαλής+Φίλοι».
Για το λόγο αυτό και στο πλαίσιο των Ελευθερίων της Κομοτηνής, παραβρέθηκε τη Δευτέρα 8 Μαΐου στη γειτονική πόλη, προκειμένου να συμμετέχει στην εκδήλωση «Τέχνες και Μαθηματικά» που διοργάνωσαν η ΔΚΕΠΠΑΚ, το Μουσείο Ηρακλειδών και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, όπου ομιλητές ήταν ο Άρης Μαυρομμάτης, Διδάσκων στο Δια Βίου Τμήμα της Σχολής Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και Επιστημονικός Σύμβουλος στο Μουσείο Ηρακλειδών που μίλησε για τις «Αλληλεπιδραστικές διδακτικές προσεγγίσεις μέσω της Τέχνης και των Μαθηματικών» και η ίδια η Σουζάνα Βουγιουκλή που ανέπτυξε τις σκέψεις της στη θεματική: «Μαθηματικά και Μουσική: δυο παγκόσμιες γλώσσες και η πολυσημία τους».
Για τη Σουζάνα Βουγιουκλή ήταν η τέταρτη διάλεξη, αφού προηγήθηκαν αυτές στο Μουσείο Ηρακλειδών, το Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης και τα Ιωάννινα. Πιστή βοηθός και υποστηρικτής στα τεχνικά θέματα είναι σε όλες της τις διαλέξεις, η αδερφή της Ελένη, που εκτός από την πρακτική συνδρομή, της προσφέρει και feedback για όσα διαπιστώνει και ακούει.
«Θεωρώ ότι η διάλεξη αυτή από τότε που ξεκίνησε βελτιώνεται συνεχώς, με βάση τις ερωτήσεις και τις παρατηρήσεις του κόσμου», σχολιάζει η Σουζάνα, που εξηγεί ότι βασικός σκοπός της συμμετοχής της σε αυτή τη δράση είναι να αναδείξει τα κοινά σημεία της μουσικής και των μαθηματικών και πώς και τα δύο αποτελούν γλώσσες, με τους οποίους οι άνθρωποι επικοινωνούν. «Υπάρχουν μια σειρά από ενδιαφέροντα στοιχεία που αναδεικνύουν τη σύνδεση της τέχνης και των μαθηματικών. Ένα παράδειγμα είναι τα καθολικά στοιχεία που υπάρχουν στα μαθηματικά και έχουν αντιστοιχία με τα γλωσσικά στοιχεία που εντοπίζονται στις μουσικές όλων των λαών. Άλλα είναι η θεματολογία των στοιχείων, η μεταφορά της πληροφορίας από γενιά σε γενιά, ο ρυθμός, η μορφολογική ανάλυση και άλλα που γίνονται κατανοητά όταν αναπτύσσονται με απλά παραδείγματα», σημειώνει η Σουζάνα, που εξηγεί ότι για την ίδια η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και γίνεται ακόμη πιο δημιουργική, όταν διαπιστώνει και το ενδιαφέρον του κόσμου που παρακολουθεί και συμμετέχει στις διαλέξεις. Όπως επισημαίνει: «οι διαλέξεις αυτές είναι μόνο η αρχή. Το είχα πάντα στο μυαλό μου γιατί θέλω ο κόσμος να αγαπήσει τα μαθηματικά. Είναι μία επιστήμη με γοητεία και πρέπει να τα αγαπάμε. Η σκέψη μου είναι να δείξω ότι, όπως η μουσική είναι και τέχνη και επιστήμη, έτσι και τα μαθηματικά εκτός από επιστήμη, έχουν μέσα τους και την τέχνη».
Â