Έντονη δράση έχει αναλάβει ο Σύλλογος Μουσουλμάνων Επιστημόνων Θράκης στην κατεύθυνση της χειραγώγησης μέσω των Σχολικών Εφορειών, της εκπαιδευτικής λειτουργίας στα μειονοτικά σχολεία Ξάνθης και Ροδόπης.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας στις 24 – 25 – 26 Μαΐου «έσπασαν» τα τηλέφωνα των προέδρων των Σχολικών Εφορειών στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία σε Κομοτηνή και Ξάνθη που συνολικά ξεπερνούν τα 200! Μέλη του Συλλόγου καλούσαν τους προέδρους σε σύσκεψη στην Κομοτηνή, προκειμένου. όπως τους έλεγαν, να τους δοθούν «οδηγίες»!
«Οδηγίες» προς Προέδρους Σχολικών Εφορειών…στα μειονοτικά σχολεία Ξάνθης – Ροδόπης
Αποσαφηνίζοντας το όλο θέμα πρέπει να σημειώσουμε τα εξής: Τα μειονοτικά σχολεία είναι βακουφικά και σύμφωνα με το καθεστώς της μειονοτικής εκπαίδευσης που εφαρμόζεται η διοικητική και οικονομική τους διαχείριση ασκείται από τον Διευθυντή του Σχολείου που είναι απαραίτητα μουσουλμάνος, τον υποδιευθυντή που είναι χριστιανός και τη Σχολική Εφορεία, η οποία απαρτίζεται από 6 μέλη και εκλέγεται από τους κατοίκους της περιοχής της πόλης ή του οικισμού που ανήκει το σχολείο. Συνεπώς η Σχολική Εφορεία είναι ένα αιρετό όργανο που έχει ευθέως λόγο στην υλοποίηση ή μη σχολικών δραστηριοτήτων οι οποίες και αποφασίζονται συλλογικά. Όπως για παράδειγμα πολιτιστικές (θεατρικές παραστάσεις, ομιλίες κ.λ.π.) και περιβαλλοντικές δράσεις που υλοποιούν κατά καιρούς τα σχολεία.
Αυτή η «εξουσία» που έχουν οι Σχολικές Εφορείες σε συνδυασμό με την «ενόχληση» κάποιων – που εκδηλώθηκε με αντιδράσεις – από κάποιες πρόσφατες πολιτιστικές σχολικές δράσεις ορισμένων μειονοτικών σχολείων προφανώς επεξηγεί και τη «δραστηριοποίηση» του Συλλόγου στην κατεύθυνση της «νουθέτησης» των προέδρων. Ενδιαφέρον στοιχείο προς αξιολόγηση και εξαγωγή συμπερασμάτων είναι – σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες – ότι ελάχιστοι πρόεδροι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συλλόγου όπως και ότι κάποιοι δεν αρνούνται ευθέως από φόβο μήπως «στοχοποιηθούν»! Τέλος δεν έγινε γνωστό αν αυτή η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε ή αναβλήθηκε.
Ερωτήματα που επιζητούν απαντήσεις
«Οδηγίες» του Συλλόγου μουσουλμάνων Επιστημόνων: Ως προς τι; Μήπως πώς να ακυρώνουν κάθε σχολική δράση που δεν «συντάσσεται» με τη γραμμή του Τουρκικού Προξενείου για την μειονοτική εκπαίδευση; Αυτό δεν είναι ωμή παρέμβαση στην εκπαιδευτική μειονοτική πολιτική που εφαρμόζει η χώρα μας και η οποία είναι με βάση συνθηκών με την Τουρκία; Με ποια αρμοδιότητα ένας σύλλογος παρότι θεσμικά κατοχυρωμένος μπορεί να αναμειγνύεται δίνοντας «οδηγίες» που άμεσα μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία ενός σχολείου, η οποία είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας;
Εν τοιαύτη περιπτώσει: Τι κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας όπως το γραφείο μειονοτικής εκπαίδευσης της περιφέρειας; Πώς αφήνουν παρεμβάσεις εξωγενών παραγόντων να παρεισφρύουν στην εκπαιδευτική λειτουργία;
Ποια μέτρα παίρνουν για την ενίσχυση των αμυντικών μηχανισμών των προέδρων των Σχολικών εφορειών ώστε να μην νιώθουν ανυπεράσπιστοι στο να μην αποδεχτούν την προπαγάνδα των κύκλων του Τουρκικού Προξενείου; Με ποια λογική μέσα σ’ ένα κράτος αφήνεται να δρα ένα …παρακράτος ξένων συμφερόντων και να περνά την όποια προπαγάνδα του;
Μαριάννα Ξανθοπούλου
Marianaxan@yahoo.gr