Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση 85.000 ευρώ για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στον δήμο Ξάνθης

85.000 ευρώ για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στον δήμο Ξάνθης

0
xanthi

Θα δημοπρατηθεί μελέτη που θα πλαισιώνει την υπάρχουσα κυκλοφοριακή μελέτη, λέει ο δήμαρχος Ξάνθης

483.000 ευρώ από το ΣΒΑΚ στις πόλεις της ΑΜ – Θ

Μπορεί ο δήμο Ξάνθης να μην κατάφερε να πάρει τα 8,5 εκ. από την Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ΒΑΑ) ωστόσο συμπεριλαμβάνεται στους 150 συνολικά μητροπολιτικούς δήμους που θα χρηματοδοτηθούν με το ποσό των περίπου 9 εκατ. ευρώ από το Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Τη σχετική απόφαση έλαβε το Πράσινο Ταμείο, φορέας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ο δήμος Ξάνθης θα πάρει 85.000 ευρώ για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα

Να σημειώσουμε ότι το (ΣΒΑΚ) δεν είναι ανταγωνιστικό πρόγραμμα όπως το ΒΑΑ για την περιφέρειά μας και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια (πληθυσμός, πυκνότητα πληθυσμού, περιφερειακή κατάταξη, ύπαρξη τερματικών σταθμών, σταθερή τουριστική έλξη – εποχική πληθυσμιακή αύξηση), καθώς και στο βαθμό ωριμότητας κάθε Δήμου, δηλαδή, στην ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών και πρόσφατων κυκλοφοριακών και πολεοδομικών δεδομένων. Το Πράσινο Ταμείο συνεργάσθηκε για την εφαρμογή της μεθοδολογίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Να σημειώσουμε πως τα ΣΒΑΚ (στον άξονα προτεραιότητας 4 «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Λοιπές δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου 2016»), αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική. Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως, οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια, κλπ. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.

Θα δημοπρατηθεί μελέτη που θα συμπληρώνει την κυκλοφοριακή μελέτη

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Ξάνθης κ. Δημαρχόπουλος με το ποσό των 86.000 ευρώ του ΣΒΑΚ θα δημοπρατηθεί μελέτη που θα πλαισιώνει την ήδη υπάρχουσα κυκλοφοριακή μελέτη. Αντικείμενο της μελέτης θα είναι η υπόδειξη λεωφορειοδρόμων, ποδηλατοδρόμων κ.λ.π. που θα διευκολύνουν την κινητικότητα στον αστικό ιστό της πόλης μας. Είπε δε ότι άμεσα θα γίνει η δημοπράτηση της μελέτης.

483.000 ευρώ από το ΣΒΑΚ στις πόλεις της ΑΜ – Θ

Α/Α

Δήμος

Πληθυσμός (κατ.)

Ποσό Χρηματοδότησης (€)

26

Θάσου

13.770

35.000

112

Δράμας

58.944

65.000

118

Ξάνθης

65.133

86.000

119

Κομοτηνής

66.919

86.000

112

Δράμας

58.944

65.000

71

Αλεξανδρούπολης

72.959

60.000

123

Καβάλας

70.501

86.000

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παρουσία Τοψίδη στην ημερίδα του τμήματος ΠΑΜ-ΠΣΕΑ της ΑΜΘ

«Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερης σημασίας γεωγραφική θέση της Περιφέρειάς μας στεκόμαστε …