Όπως είναι φυσικό, ένα έργο του μεγέθους της Εγνατίας Οδού, εκτός απ’ τα πολλαπλά οφέλη που φέρνει στις περιοχές που διαπερνά, μπορεί να επιφέρει και κάποια προβλήματα όπως στην περίπτωση του χωριού Θαλασσιά όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι, προειδοποιώντας ότι αν δεν επιλυθούν θα προχωρήσουν στο κλείσιμο της Εγνατίας Οδού.
Ένα έργο του μεγέθους της Εγνατίας Οδού που ευτύχησε να διαθέτει πλέον η Ελλάδα, επιφέρει μεγάλες και σημαντικές αλλαγές στη ζωή των κατοίκων των περιοχών που διέρχεται και όχι μόνο. Ως αναπτυξιακός μοχλός όπως έχει επανειλημμένως αναφερθεί, μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα σε περιοχές που πριν την κατασκευή της θεωρούνταν απομακρυσμένες με όλα τα συνεπακόλουθα που έπαψαν πλέον να ισχύουν.
Ωστόσο, όπως είναι και αναμενόμενο, σε κάποιες περιπτώσεις, οι αλλαγές που έφερε η διέλευση της οδού, είχαν ως αποτέλεσμα και τις αλλαγές σε συνήθειες των κατοίκων ή σε κάποιες περιπτώσεις και την ανάδειξη νέων προβλημάτων που προέκυψαν απ’ τις ανάγκες βάσει των μελετών.
Μια περιοχή που φαίνεται ν’ αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα είναι το χωριό Θαλασσιά του Νομού Ξάνθης που όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοί της, σε τουλάχιστον τέσσερις περιπτώσεις αναμένουν λύσεις.
Η επιστολή των κατοίκων Θαλασσιάς
Η επιτροπή των κατοίκων Θαλασσιάς όπως αναφέρεται, αποτελείται από τρία άτομα και απέστειλε μια επιστολή προς την εταιρία ‘Εγνατία Οδός’ που κοινοποιείται στον Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης, στο Νομάρχη Ξάνθης και στο Δήμο Τοπείρου. Οι υπογράφοντες την επιστολή είναι οι Ι. Σαρηπαπάζογλου, Ι. Νιναχίδης, Η. Αναστασίου.
Η επιστολή αναφέρει τα εξής:
«Εμείς ως επιτροπή και κάτοικοι Θαλασσιάς του Δήμου Τοπείρου αναφέρουμε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την κατασκευή της Εγνατίας Οδού.
1) Ενώ υπήρχε στην αρχική μελέτη Γέφυρα για τα χωριά μας Θαλασσιά και Ποίμνη στο ύψος όπου η Εγνατία Οδός τέμνει την Επαρχιακή Οδό Τοξοτών – Ευλάλου δεν έγινε.
2) Οι Παράπλευροι δρόμοι από ίδιο Κόμβο προς τον Νέστο δεν έγιναν.
3) Καταργήθηκε η διάβαση για μεγάλα μηχανήματα παράλληλα της Επαρχιακής Οδού στο ύψος του Κόμβου.
4) Έχουν ενώσει πολλά φυσικά ρεύματα και κατασκευάστηκαν Κιβωτοειδή (2Τ 2) Θαλασσιάς και (2Τ 4) Ποίμνης και οι εκβολές τους είναι στα χωριά Θαλασσιά και Ποίμνη και με τις πρώτες βροχές τα χωριά πλημμυρίζουν.
Εάν δεν υπάρξουν οι ανάλογες δεσμεύσεις για τα παραπάνω αιτήματα μας θα προβούμε στο κλείσιμο της Εγνατίας Οδού.
Εντός είκοσι ημερών περιμένουμε απάντηση σας εγγράφως».
Όπως μας ανέφερε ένας εκ των κατοίκων της επιτροπής ο κ. Αναστασίου, ο δρόμος που έκοψαν αποτελούσε την είσοδο του χωριού και το αποτέλεσμα είναι να μη μπορούν να μπουν στο χωριό τώρα μεγάλα φορτηγά. Το άλλο μεγάλο θέμα αφορά στο γεγονός ότι οι κάτοικοι δε μπορούν να περάσουν απ’ το ένα σημείο στο απέναντι λόγω του ότι πρέπει να διασχίσουν την οδό και απαγορεύεται δια νόμου η διέλευση απ’ την Εγνατία, των μεγάλων οχημάτων όπως θεροαλωνιστικές μηχανές, για πάνω από 500 μέτρα. Το τεράστιο θέμα βέβαια όπως είπε ο κ. Αναστασίου είναι το θέμα των ομβρίων υδάτων που δεν έχει προβλεφθεί με αποτέλεσμα να πλημμυρίζει το χωριό.
Διάθεση υλοποίησης απ’ την Εγνατία Οδό
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τα παραπάνω ζητήματα έχουν απασχολήσει την εταιρία κι έχει δεσμευθεί για κάποια απ’ αυτά και όπως αναφέρθηκε, υπάρχει η διάθεση να υλοποιηθούν τα έργα που θα αποκαταστήσουν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν.
Ο Νομάρχης Γ. Παυλίδης έχει ενημερώσει για τα προβλήματα τους ιθύνοντες της εταιρίας δεδομένου του ενδιαφέροντός του για την επίλυσή τους. Ωστόσο πρέπει να τονισθεί ότι κανενός είδους παρέμβαση μπορεί να γίνει απ’ τον Περιφερειάρχη και το Νομάρχη που οι αρμοδιότητές τους φτάνουν μέχρι του σημείου της ενημέρωσης των κατασκευαστών.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
algrigoriou@yahoo.com