Έντονα προβλήματα στον δασικό δρόμο, με τον καταρράκτη να αποζημιώνει για την ταλαιπωρία
Στο συρτάρι ακόμα η μελέτη που θα συμβάλλει στην ανάδειξη του μεγαλύτερου καταρράκτη των Βαλκανίων
Λάβαμε στα γραφεία της εφημερίδας μας επιστολή του κ. Γιάννη Τομπουλίδη, κατοίκου Δράμας, η οποία αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετώπισε με την παρέα του κατά την πρόσφατη επίσκεψή τους στον καταρράκτη του Λειβαδίτη. Παρακάτω δημοσιεύουμε το κείμενο της επιστολής, που είχε ως αποδέκτη τον Δήμο και τους φορείς που είναι υπεύθυνοι για τον δρόμο προς τον Λειβαδίτη, αλλά και το μονοπάτι που οδηγεί στον καταρράκτη.
Το κείμενο της επιστολής
«Ανεβήκαμε την Κυριακή 24 Μαΐου στον Λειβαδίτη μια παρέα πέντε ατόμων από την Δράμα και για πρώτη φορά, για να πάμε στον καταρράκτη. Αφού περάσαμε το χωριό Λειβαδίτης, αρχίζει ο χωματόδρομος, ο οποίος είναι σε χάλια κατάσταση από τις νεροφαγιές. Με πολύ κόπο, αφού κατέβασα τους συνεπιβαίνοντες πέντε φορές, φτάσαμε στο πάνω κιόσκι, στο πλάτωμα. Αφήσαμε το αμάξι και πιθανολογήσαμε το μονοπάτι για τον καταρράκτη, αφού οι πινακίδες είναι κατεστραμμένες. Περπατήσαμε το 1ο χιλιόμετρο μέσα στο πανέμορφο δάσος της οξιάς και φτάσαμε στην καλύβα-κιόσκι, όπου φυσικά και πάλι, λόγω έλλειψης πινακίδας, πήραμε λάθος μονοπάτι (πήραμε το ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε6 που έχει πινακίδα και λέει ότι για Λειβαδίτη χρειάζεται 2 ώρες). Κάναμε περίπου 1 χιλιόμετρο και αφού δεν βρήκαμε καταρράκτη γυρίσαμε πίσω, πήραμε το άλλο μονοπάτι και επιτέλους μετά από 900 μέτρα φτάσαμε στον υπέροχο και πανέμορφο καταρράκτη του Λειβαδίτη. Το θέαμα μας αποζημίωσε. Στην επιστροφή καθίσαμε στο Καρυόφυτο στην ταβέρνα ‘’Μάκης’’ και διαπιστώσαμε ότι ακόμη μια παρέα 10-12 ατόμων πήρε το ίδιο λάθος μονοπάτι και φυσικά γύρισε πίσω και δεν βρήκε τον καταρράκτη (η συζήτηση έγινε μπροστά στον ‘’Μάκη’’). Αποφάσισα λοιπόν να κάνω τα παράπονα στον Δήμαρχο για τον δρόμο, αλλά και για την ελλιπή σηματοδότηση. Είναι κρίμα και ντροπή αυτή η κατάσταση».
Κ. Παπαδόπουλος: «Χρειάζεται συνολική παρέμβαση και όχι ημίμετρα»
Με αφορμή την επιστολή του κ. Τομπουλίδη, το «Ε» επικοινώνησε με τους φορείς που εμπλέκονται στο θέμα και είναι αρμόδιοι για τον δασικό δρόμο και τα μονοπάτια προς τον καταρράκτη. Ο Αντιδήμαρχος Σταυρούπολης κ. Κυριάκος Παπαδόπουλος μας ενημέρωσε ότι γνωρίζει τα προβλήματα που υπάρχουν στον δασικό δρόμο λόγω των πρόσφατων βροχοπτώσεων και θα μεριμνήσει για την αποστολή γκρέιντερ, ώστε να εξομαλυνθούν, όσο είναι δυνατόν, οι νεροφαγιές που δημιουργήθηκαν. «Είναι κάτι που συμβαίνει συχνά μετά από έντονες βροχοπτώσεις και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά. Δεν γίνεται κάτι με ημίμετρα και προσωρινές λύσεις», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος και αναφέρθηκε στην μελέτη που υπάρχει ήδη από το 2010 και τον πρώην δασάρχη Ξάνθης. Η μελέτη αποτελεί μια συνολική παρέμβαση στην διαμόρφωση του χωμάτινου δασικού δρόμου, αλλά δεν επιτεύχθηκε μέχρι στιγμής η ένταξή της στο ΕΣΠΑ. Αναφορικά με την σήμανση του μονοπατιού για τον καταρράκτη του Λειβαδίτη, ο κ. Παπαδόπουλος μας διαβεβαίωσε ότι τα μονοπάτια ελέγχονται από τον κ. Καραγιάννη, που είναι υπεύθυνος για την φροντίδα του δασικού χωριού.
Χρ. Μήλιος: «Μόνο με την εφαρμογή της μελέτης θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα»
Ο δασικός δρόμος που οδηγεί στον Λειβαδίτη και τον περίφημο καταρράκτη του, εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δασαρχείου Ξάνθης. Ο νέος Δασάρχης, κ. Χρήστος Μήλιος, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του, έδειξε να γνωρίζει τα προβλήματα στην περιοχή και ιδιαίτερα στον εν λόγω δασικό δρόμο. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Τα προβλήματα οδοποιίας είναι έντονα και δεν αντιμετωπίζονται πλέον με προσωρινές λύσεις και παρεμβάσεις. Σε πολλά σημεία τα μηχανήματα ξύνουν κυριολεκτικά πέτρες που έχουν βγει στην επιφάνεια από τις συχνές βροχοπτώσεις». Συντάχθηκε και ο ίδιος με την άποψη του κ. Παπαδόπουλου, ότι η εφαρμογή της μελέτης που ήδη υπάρχει είναι προτεραιότητα, ώστε να επιλυθούν σε μόνιμη βάση τα ζητήματα αυτά. Αναφερόμενος στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ο κ. Μήλιος σημείωσε: «Θα πρέπει να ανατιναχθούν οι πέτρες σε πολλά σημεία και να κατέβει το οδόστρωμα 20-30 εκατοστά χαμηλότερα, ώστε να στρωθεί σωστά και με τις απαραίτητες παρεμβάσεις εκατέρωθεν του δρόμου. Η μελέτη δεν κατάφερε να ενταχθεί στην τελευταία πρόσκληση λόγω καθυστέρησης του υπουργείου, αλλά μας έχουν διαβεβαιώσει ότι από τον Ιανουάριο του 2016 και με την νέα προγραμματική θα ενταχθεί και το δικό μας έργο». Το έργο φιλοδοξεί να καταστήσει τον δρόμο βατό και σε επιβατικά οχήματα, ενώ σε δεύτερη φάση περιλαμβάνει την διαμόρφωση των μονοπατιών και την συντήρηση και αποκατάσταση όλων των ξύλινων κατασκευών, όπως ο φράχτης στον καταρράκτη, που προφυλάσσει σε επικίνδυνα σημεία.
Γ. Χαραλαμπίδης: «Η σήμανση των μονοπατιών είναι επαρκής και δεν σημειώνονται προβλήματα»
Πέρα όμως από τον δασικό δρόμο, υπάρχει και το θέμα των ίδιων των μονοπατιών και της σήμανσης που υπάρχει, ώστε να οδηγήσει τους επισκέπτες του καταρράκτη σύντομα και με ασφάλεια μπροστά στο θαύμα αυτό της φύσης. Ο πρόεδρος του ΕΟΣ Ξάνθης, κ. Γιάννης Χαραλαμπίδης, φάνηκε ξαφνιασμένος όταν του αναφέραμε το περιστατικό, γιατί τα μονοπάτια επισκέπτονται συχνά πολλοί ορειβάτες και φίλοι της φύσης, χωρίς να έχουν καταγραφεί προβλήματα σε σχέση με την σήμανση. «Έχουμε φροντίσει σαν ΕΟΣ να σημάνουμε όλη την διαδρομή μέχρι τον καταρράκτη με κόκκινα σημάδια, τα οποία ανανεώνουμε κάθε χρόνο. Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος, είναι να ακολουθήσει την διαδρομή με την πορτοκαλί σήμανση, που ανήκει στην διαδρομή του μαραθωνίου Route και οδηγεί προς το Τραχώνι», ανέφερε ο κ. Χαραλαμπίδης. Ο ίδιος σημείωσε ότι πρόσφατα επισκέφθηκαν τον καταρράκτη σχεδόν 100 άτομα του ΕΟΣ Ξάνθης και απόλαυσαν την όμορφη διαδρομή, αλλά και τον επιβλητικό καταρράκτη, τον μεγαλύτερο στα Βαλκάνια.
Χ.Δ.